ОСТАННІ НОВИНИ

Стало відомо, хто запустить у Львові е-квиток

Наталя Дуляба

|

У тендері на розробку сервісу е-квитка у Львові переміг чесько-український консорціум компаній Mikroelektronika spol s r.o., та SoftServe – Municipal Technologies LLC. Про це Львівському порталу повідомили у пресслужбі Львівської міськради.

 

Тендерний комітет ЛКП «Львівавтодор» визначив переможця ще 11 грудня. Втім офіційно компанію, яка впроваджуватиме електронний квиток у громадському транспорті, назвали лише сьогодні, 16 грудня.

«Маємо переможця тендеру з впровадження електронного квитка у Львові – консорціум Mikroelektronika та SoftServe. Вони запропонували найкращі умови за принципом ціна-якість. Вартість системи на 10 років – 11,6 млн євро. Е-квиток кредитується Європейським банком реконструкції та розвитку. Банк вже завершив перевірку та акцептацію підрядника. Далі підписуємо контракт і впроваджуємо електронний квиток. Важливим критерієм при виборі підрядників, в першу чергу, став досвід впровадження таких проектів у інших країнах. І він успішний», – написав на своїй сторінці у Facebook міський голова Львова Андрій Садовий.

Зазначимо, що впроваджувати електронний квиток у Львові зголосилися шість компаній (одна із них «відсіялась» відразу через невідповідність поданої документації). Згодом у процесі тендеру «відсіялись» дві компанії, тому на останній етап відбору пройшли три фірми, всі вони є консорціумами:

  • Ridango AS та Datel (Естонія);
  • AlmavivA s.p.a., AEP TICKETING SOLUTIONS S.r.l., Swarco Mizar S.r.l. та Swarco Ukraine LLC (Італія + України);
  • Mikroelektronika spol s r.o. та SoftServe Municipal Technologies LLC (Чехія + Україна).

Втім на наступний етап тендеру свої фінансові пропозиції подали лише два учасники тендеру: Ridango AS та Datel (Естонія) і Mikroelektronika spol s r.o. та SoftServe Municipal Technologies LLC (Чехія + Україна).

ЛКП «Львівавтодор» як замовник оцінював їхні цінові пропозиції за критеріями: вартість впровадження самого проєкту, а також вартість обслуговування та підтримки системи впродовж 10 років після завершення гарантійного періоду.

За такими показниками найменшу ціну надав чесько-український консорціум Mikroelektronika spol s r.o. та SoftServe – Municipal Technologies LLC – 11 577 928 євро проти 13 172 402 євро, які висунув консорціум Ridango AS та Datel.

(Натисніть на зображення для збільшення)

Як розповів заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міськради Андрій Білий, головною відмінністю між пропозиціями обох компаній є те, що одна з них розробляє необхідне програмне забезпечення і передає його місту, а інша – надає власне, але за нього мерія ще мала б щороку платити.

«Основна різниця між двома пропозиціями є в тому, що Mikroelektronika та SoftServe розробляє програмне забезпечення і передає його у власність міста, а Ridango та Datel надають своє програмне забезпечення за яке місто мало б сплачувати щорічно біля 360 тисяч євро. І загальна вартість платежів за ліцензію становить 3,6 млн євро за 10 років. І в майбутньому також ми б платили ліцензію за цей програмний продукт.

Відповідно, оскільки все оцінюється загалом, як вся вартість проекту, то найкращу пропозицію надав консорціум Mikroelektronika та SoftServe. Їхня пропозиція менша майже на 2 млн євро. І приємно, що програмне забезпечення буде у власності міста і не потрібно буде сплачувати додаткові щорічні платежі», – пояснив Андрій Білий.

За його словами, обидва консорціуми виставили практично однакову вартість обслуговування системи е-квитка. Втім Львівська міська рада може знайти для цього й іншу компанію, яка її послуги коштуватимуть дешевше.

«Якщо ми знайдемо компанію, яка зможе проводити обслуговування всієї системи дешевше, то ми можемо взяти її. Однак завжди є можливість замовляти цю послугу з обслуговування у виробника», – додав Білий.

Посадовець додав, що договір із переможцем тендеру, Mikroelektronika spol s r.o. та SoftServe – Municipal Technologies LLC, мають підписати ще до кінця грудня. У ньому також пропишуть графік впровадження е-квитка у громадському транспорті Львова.

«Ми націлені на найскорше введення системи оплати проїзду в експлуатацію. Відповідно, сподіваємося, що період тестової експлуатації системи почнеться вже у 2020 році», – підсумував Андрій Білий.

Додамо, що SoftServe – це львівська ІТ-компанія. А Mikroelektronikа – фірма з Чехії, яка є одним із світових лідерів з впровадження систем оплати за проїзд. Вона запустила електронний квиток у громадському транспорті в Остраві (Чехія), Софії (Болгарія), Буенос-Айресі (Аргентина), Кордові (Іспанія), Панамі та республіці Ель-Сальвадор.

Як водночас зазначає автор закону про електронний квиток Ігор Васюник, у сфері перевезень громадським транспортом Львова обертається сотні мільйонів необлікованої готівки. За різними оцінками, в тіні перебуває 30-40% коштів.

Відтак Ігор Васюник неодноразово наголошував, що реформування громадського транспорту Львова як такого має розпочатися саме із впровадження електронного квитка, що дозволить зробити цю сферу більш прозорою та дасть можливість оптимізувати видатки. Також політик переконаний, що у Львові цілком реально впровадити безкоштовний транспорт, адже 110 міст світу повністю скасували оплату за проїзд в громадському транспорті.

Як повідомляв Львівський портал, у Львові вже неодноразово відкладали запровадження електронного квитка у громадському транспорті. Спочатку у тестовому режимі він мав запрацювати 1 вересня 2019 року, потім міський голова Львова Андрій Садовий заявив, що е-квиток введуть лише після оновлення рухомого складу транспорту, тобто орієнтовно у 2020 році. У 2017 році е-квиток у транспорті обіцяли впровадити за 9 місяців, тобто наприкінці 2018 – початку 2019 року.

Наприкінці 2018 року посадовці міськради заявляли, що якщо все ітиме за графіком, то встановлювати необхідне для е-квитка обладнання у громадському транспорті почнуть мінімум влітку 2020 року.

Е-квиток діятиме у всьому громадському транспорті Львова, однак його впровадження планують розпочати з трамваїв і тролейбусів, а вже після цього – у маршрутках.

За попередніми підрахунками, після введення е-квитка у Львові місячний безлімітний абонемент на проїзд коштуватиме близько 400-500 гривень.

Після введення е-квитка пільгові картки будуть іменними. А загалом проїзні квитки у громадському транспорті Львова будуть короткотривалими (наприклад, на годину), довготривалими (на день, тиждень), також діятимуть картки-абонементи (на місяць, квартал, півроку, рік). Такі абонементи за бажанням львів’ян також можуть стати іменними. Відтак якщо людина придбала річну картку на проїзд, але загубила, то зможе відновити її, вказавши відповідні персональні дані.

Спеціально під електронний квиток у Львові на вул. Горбачевського працюватиме Центр обслуговування пасажирів. Його обіцяли відкрити восени цього року. На перебудову вілли під такий центр витратять 6,4 мільйона гривень.

Також після введення електронного квитка суттєві зміни будуть й у проїзді пільговиків. Детальніше про це читайте тут.

Все, що треба знати про е-квиток, яким чином він працюватиме у Львові, читайте за цим посиланням.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *