Найперше електронний квиток у Львові має запрацювати в трамваях і тролейбусах. Розпочати монтаж обладнання в електротранспорті мерія планує влітку – на початку осені цього року. Про це сьогодні, 13 лютого, повідомив заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міськради Андрій Білий, передає Львівський портал.
«Ми для себе вибудували логістику таким чином, щоб починати з електротранспорту, потім переходити на комунальні автобуси і вже потім – на приватні перевізники. Чому? По-перше, тому, що на електротранспорті вже є безготівкова форма оплати проїзду, і з е-квитком вже буде простіше. По-друге, у нас є достатня кількість трамваїв, щоб не виривати їх із мережі, а щоб ті, які є на обслуговуванні, просто дообладнувати. Після цього можна буде протестувати систему на одному трамваї, на цілому маршруті та йти далі, враховуючи ті коригування, які можуть відбутися. Адже в будь-якому випадку автоматизована система проїзду повинна бути адаптована під наші умови», – розповів Андрій Білий.
За його словами, після електротранспорту е-квиток вводитимуть саме у комунальних маршрутках, аби приватні перевізники встигли оновити свій автопарк. Втім навіть якщо вони не зможуть цього зробити, то обладнання встановлюватимуть й на так званих «жовтих будках».
«Логічно почати саме з комунальних автобусів, бо більшість є новим, він працюватиме найближчі років десять. І вже в останню чергу тоді підключати приватних перевізників. Вони якраз матимуть час, щоб оновити свій транспорт. Лише до кінця цього року це має бути третина всього рухомого складу», – зазначив Андрій Білий.
За найоптимістичнішими прогнозами, монтувати обладнання для е-квитка у трамваях планують у липні цього року, за песимістичними прогнозами – у вересні цього року. А перехід всього електротранспорту міста на е-квиток запланований на кінець 2019-початок 2020 року.
Натомість ввести е-квиток в усіх комунальних маршрутках Львова мерія планує максимум до квітня 2020 року. Загалом ж електронний квиток в усьому громадському транспорті міста має запрацювати у травні 2020 року.
«Але перед нами стоїть завдання не лише впровадити електронний квиток, але й ефективно його потім обслуговувати. Тобто треба знати, що робити, якщо валідатор вийде з ладу, якщо оплата проходить, а квиток не видається та інші подібні випадки. Тобто є ще купа нюансів, які треба пропрацювати всередині команди, щоб потім все працювало добре», – додав Андрій Білий.
Нагадаємо, 12 лютого в ЛКП «Львівавтодор» розкрили пропозиції учасників тендеру на впровадження електронного квитка у громадському транспорті Львова. Вводити е-квиток у місті хочуть п’ять компаній. Протягом наступного місяця-півтора їхні пропозиції перевірятимуть, а визначити фірму-переможця і підписати з нею договір мерія планує у травні-червні цього року.
Як повідомляв Львівський портал, у Львові вже неодноразово відкладали запровадження електронного квитка у громадському транспорті. Спочатку у тестовому режимі він мав запрацювати 1 вересня 2019 року, потім міський голова Львова Андрій Садовий заявив, що е-квиток введуть лише після оновлення рухомого складу транспорту, тобто орієнтовно у 2020 році. У 2017 році е-квиток у транспорті обіцяли впровадити за 9 місяців, тобто наприкінці 2018 – початку 2019 року.
Наприкінці 2018 року посадовці міськради заявляли, що якщо все ітиме за графіком, то встановлювати необхідне для е-квитка обладнання у громадському транспорті почнуть мінімум влітку 2020 року.
На впровадження електронного квитка ЄБРР надав Львову 10 млн євро кредиту. При цьому загальна вартість цього проекту становить 11,2 млн євро.
Додамо також, що львів’яни самі обрали назву для майбутнього електронного квитка – «ЛеоКарт». Все, що треба знати про е-квиток, яким чином він працюватиме у Львові, читайте тут.
Наталя Дуляба