ОСТАННІ НОВИНИ

Введення е-квитка у 2019 році: все, що потрібно знати львів’янам

Наталя ДУЛЯБА

|

1 вересня 2019 року у Львові розпочнуть тестову експлуатацію системи електронного квитка у громадському транспорті. Львівський портал пояснює, яким чином відбуватиметься проїзд, де і як купувати квитки, а також що зміниться із введенням е-квитка.

Єдиний електронний квиток, який обіцяють запровадити у Львові з вересня 2019 року, діятиме на проїзд всіма видами транспорту: маршрутками, трамваями та тролейбусами.

«Такої системи електронного квитка, яку запроваджують у Львові, точно нема ніде в Україні. Що я маю на увазі: пасажир почне тепер оплачувати час проїзду, а перевізник отримуватиме плату за проїжджені якісно кілометри, графік виконання поїздок тощо. Це є складна система, і її точно неможливо запровадити за два-три місяці, не пройшовши всіх необхідні етапи, що забирають чимало часу. Тому цей процес у нас так затягувався», – розповів заступник директора з розвитку ЛКП «Львівелектротранс» і ЛКП «Львівавтодор» Андрій Вишневський.

У Львові діятимуть разові е-квитки на проїзд тривалістю у 60 хвилин, а також довгострокові картки-абонементи.

«Система квитка буде побудована таким чином, що для мешканців буде набагато вигідніше купувати довготривалі картки, терміном від місяця до року часу. На таких квитках можна буде зекономити до половини вартості проїзду. Час проїзду буде обліковуватися з моменту валідації квитка. Якщо людина, яка придбала квиток, наприклад, на годину і зможе за цей час пересісти на інший транспорт і заїхати куди їй треба, то, звичайно, що це все враховуватиметься. Коли ж час поїздки зайняв більше, ніж годину, то людину теж ніхто не змусить купувати ще один квиток», – пояснив директор ЛКП «Львівелектротранс» Олег Береза.

За його словами, довготривалі абонементи при бажанні будуть іменними. Відтак якщо людина придбала річну картку на проїзд у міському транспорті, але загубила, то зможе відновити її, вказавши відповідні персональні дані.

«Вся інформація зберігатиметься не на самій карточці, а на серверах. Відповідно, картка буде ключем доступу до сервера, на якому буде закладена вся інформація по кожному пасажиру. Тож буде і відповідний механізм захисту», – зазначив Олег Береза.

Водночас начальник відділу автоматизованої системи оплати проїзду ЛКП «Львівавтодор» Сергій Журбенко пояснив, як саме відбуватиметься поїздка з е-квитком:

«Поїздка виглядатиме дуже просто: пасажир зайшов у транспорт, приклав картку, завалідував її, і все, він їде, може пересідати на інший вид транспорту. Якщо це місячний абонемент, то взагалі катайся скільки завгодно разів. Більше 200 кіосків ми плануємо обладнати засобами продажу електронних карток. Поповнювати картку можна буде через Інтернет, також буде створений сайт та мобільний додаток. Фактично це все відбуватиметься так, як з платою за мобільний зв’язок (при купівлі довгострокових е-квитків, – ред.) А в контролерів будуть спеціальні прилади, які зчитуватимуть з карток дані)».

Щодо того, якою ж буде разова вартість проїзду в громадському транспорті Львова чи довготривалих карток на проїзд, у мерії не кажуть нічого. Ціни залежатимуть від того, чи запровадять у місті монетизацію пільг, а також від того, яким буде фінансування з бюджету міста.

«Щось сказати конкретне щодо тарифів – це важке питання, яке залежить від багатьох факторів. По-перше, чи буде прийнята у Львові монетизація пільг. По-друге, яким буде рівень підтримки самого проекту з місцевого бюджету. Але в будь-якому випадку купівля абонементу, наприклад, на місяць буде вигіднішою, ніж одноразового квитка», – додав Сергій Журбенко.

У межах запровадження е-квитка у Львові на вул. Горбачевського планують відкрити центр обслуговування пасажирів. Він має стати установою, де львів’яни зможуть з’ясовувати питання щодо електронної оплати проїзду як в маршрутках, так і в електротранспорті.

Також у громадському транспорті хочуть повністю оновити GPS-систему, а всередині маршруток, трамваїв та тролейбусів облаштувати табло та звукові сповіщення зупинок.

Водночас е-квиток в майбутньому хочуть об’єднати із карткою львів’янина:

«Система е-квитка якраз буде слугувати основою для подальшого розвитку картки львів’янина. Це буде комплексна система з можливістю включення різного роду додаткових речей: таких як паркінг, учнівські й студентські картки тощо. Це все буде, але воно напрацьовуватиметься вже на наступних етапах», – підсумував Андрій Вишневський.

Нагадаємо, е-квиток у транспорті львів’янам обіцяли впровадити за 9 місяців, тобто наприкінці 2018 – початку 2019 рр. Для його введення Львів отримав більше 10 млн євро кредиту від ЄІБ.

Як повідомляв Львівський портал раніше, 17 листопада 2016 року Верховна Рада України ухвалила в першому читанні законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті» (р.№ 4121).

Водночас додамо, що цього дня фракція «Самопоміч» Верховної Ради України не голосувала за законопроект № 4121. Натомість у Садового добряче попіарилися на темі е-квитка у Львові: прес-служба Львівської міської ради розповсюдила інформацію про те,  що 17 листопада у Львові підписали угоду щодо кредитного фінансування проекту автоматизованого збору оплати за проїзд у громадському транспорті міста, на якому був присутній лідер «Самопомочі», міський голова Львова Андрій Садовий.

Фото: Економічна правда, Високий замок

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *