Міський голова Львова Андрій Садовий погодився із тим, що процес введення електронного квитка затягнувся. Це сталось через низку формальних процедур, однак він запевнив, що вже зовсім скоро буде «фінальне рішення». Про це мер заявив сьогодні, 22 листопада, під час засідання виконавчого комітету Львівської міської ради, передає кореспондент Львівського порталу.
Садовий погодився із тим, що процедура введення електронного квитка у громадському транспорті Львова «зависла». Втім він пояснив це необхідністю пройти низку формальних процедур, а також запевнив, що реалізацію проєкту почнуть вже незабаром.
«Затягнувся, тому що є і ціна питання, і конкуренція. Між пропозиціями компаній є різниця у два мільйони євро… Є і формальні процедури, вже впродовж тижня маємо дійти до фінального рішення. Після цього компанія-переможець, я думаю, достатньо швидко почне реалізовувати цей проєкт», – сказав мер.
Водночас заступник міського голови з фінансово-економічних питань Геннадій Васьків наголосив на унікальності львівського е-квитка і порівняв його із автомобілем вищого класу.
«Чому є затримки? Тому що, по-перше, той електронний квиток, який буде у Львові, – це далеко не ті е-квитки, що поприймали сьогодні в Україні. Це як різні машини: є «Таврія», є «Шкода», а є «Мерседес». І це – різні речі. Другий момент – консультанти розробили фінальний висновок, є всі документи з їхнього боку, з боку міста є на погодженні в банку. Чекаємо. Як тільки банк дасть відповідь, відразу буде фіналізація. Але в нас все нормально, все йде за процедурами», – заявив Геннадій Васьків.
Нагадаємо, вводити електронний квиток у Львові зголосилися п’ять компаній. Згодом у процесі тендеру «відсіялись» дві із них, тому на останній етап відбору пройшли три фірми, всі вони є консорціумами: Ridango AS та Datel (Естонія); AlmavivA s.p.a., AEP TICKETING SOLUTIONS S.r.l., Swarco Mizar S.r.l. та Swarco Ukraine LLC (Італія + України); Mikroelektronika spol s r.o. та SoftServe Municipal Technologies LLC (Чехія + Україна).
До 1 жовтня всі три консорціуми мали подати свої фінансові пропозиції, тобто конкретні суми, за які кожен із них готовий вводити у Львові е-квиток. Ці пропозиції має затвердити ЄБРР, зробити це банк мав орієнтовно на початку листопада.
Е-квиток діятиме у всьому громадському транспорті Львова, однак його впровадження планують розпочати з трамваїв і тролейбусів, а вже після цього – у маршрутках.
Як повідомляв Львівський портал, у Львові вже неодноразово відкладали запровадження електронного квитка у громадському транспорті. Спочатку у тестовому режимі він мав запрацювати 1 вересня 2019 року, потім міський голова Львова Андрій Садовий заявив, що е-квиток введуть лише після оновлення рухомого складу транспорту, тобто орієнтовно у 2020 році. У 2017 році е-квиток у транспорті обіцяли впровадити за 9 місяців, тобто наприкінці 2018 – початку 2019 року.
Наприкінці 2018 року посадовці міськради заявляли, що якщо все ітиме за графіком, то встановлювати необхідне для е-квитка обладнання у громадському транспорті почнуть мінімум влітку 2020 року.
Після введення е-квитка пільгові картки будуть іменними. А загалом проїзні квитки у громадському транспорті Львова будуть короткотривалими (наприклад, на годину), довготривалими (на день, тиждень), також діятимуть картки-абонементи (на місяць, квартал, півроку, рік). Такі абонементи за бажанням львів’ян також можуть стати іменними. Відтак якщо людина придбала річну картку на проїзд, але загубила, то зможе відновити її, вказавши відповідні персональні дані.
Також після введення електронного квитка суттєві зміни будуть й у проїзді пільговиків. Детальніше про це читайте тут.
Спеціально під електронний квиток у Львові на вул. Горбачевського працюватиме Центр обслуговування пасажирів. Його обіцяли відкрити восени цього року. На перебудову вілли під такий центр витратять 6,4 мільйона гривень.
За попередніми підрахунками, після введення е-квитка у Львові місячний безлімітний абонемент на проїзд коштуватиме близько 400-500 гривень. Все, що треба знати про е-квиток, яким чином він працюватиме у Львові, читайте тут.
Наталя Дуляба