У четвер, 12 березня, у Львівській міській раді підписали договір із чесько-українським консорціумом компаній Mikroelektronika spol s r.o. та SoftServe – Municipal Technologies LLC, який вводитиме електронний квиток у Львові. Згідно із графіком, встановлювати необхідне обладнання у громадському транспорті планують через 74 тижні після підписання договору, тобто орієнтовно восени 2021 року. Про це Львівському порталу повідомили у пресслужбі Львівської міської ради.
Раніше у мерії Львова казали, що що договір із переможцем тендеру підпишуть до кінця грудня 2019 року. Тобто зараз цей процес затягнувся майже на три місяці.
Як пояснив заступник директора департаменту житлового господарства Андрій Білий пояснив, що така затримка виникла через скаргу одного з учасників тендеру.
«11 грудня 2019 року тендерний комітет вже завершив ознайомлення з пропозиціями учасників тендеру на електронний квиток і визначився з переможцем. Це – консорціум Mikroelektronika та SoftServe. На превеликий жаль, учасник, який подав на 2 млн дорожчу пропозицію, вирішив, що тендерний комітет не правий і поскаржився в ЄБРР на замовника ЛКП «Львівавтодор», звинувативши у тому, що процедура була некоректною. Банк розглядав скаргу більше 3 місяців, та в результаті підтвердив рішення тендерного комітету, що процедура відповідає політиці Банку. На жаль, це для нас означало втрату часу. Сьогодні ми підписали контракт між Львівавтодором і Mikroelektronika, генеральним підрядником консорціуму, і починаємо процес впровадження системи електронного квитка», – розповів Андрій Білий.
Відтак після підписання контрактного договору наступає етап практичної реалізації проєкту. Він складається з декількох фаз. Зокрема, детальне проєктування займе до трьох місяців, тобто орієнтовно до середини червня 2020 року від дня підписання договору. Далі відбуватиметься тестування обладнання. Ця процедура займе ще близько місяця, тобто орієнтовно до середини липня 2020 року.
Наступна фаза – виготовлення та встановлення обладнання для е-квитка– паралельні процеси, які займають орієнтовно 10−11 місяців. А це триватиме, за попередніми підрахунками, до червня 2021 року. Далі проходитиме тестова експлуатація та прийом в експлуатацію електронного квитка. Цей процес займе ще два місяці і триватиме орієнтовно до початку осені 2021 року.
Водночас у мерії зазначають, що згідно з попереднім графіком, процес від підписання договору до прийому в експлуатацію займе 74 тижні. Тобто електронний квиток у Львові запрацює не раніше ніж восени 2021 року.
Як раніше писав Львівський портал, у Львові вже неодноразово відкладали запровадження електронного квитка у громадському транспорті. Спочатку у тестовому режимі він мав запрацювати 1 вересня 2019 року, потім міський голова Львова Андрій Садовий заявив, що е-квиток введуть лише після оновлення рухомого складу транспорту, тобто орієнтовно у 2020 році.
У 2017 році е-квиток у транспорті обіцяли впровадити за 9 місяців, тобто наприкінці 2018 – початку 2019 року. Наприкінці 2018 року посадовці міськради заявляли, що якщо все ітиме за графіком, то встановлювати необхідне для е-квитка обладнання у громадському транспорті почнуть мінімум влітку 2020 року.
У листопаді 2019-го Андрій Садовий визнав, що процес введення е-квитка затягується і назвав причину цього.
Нагадаємо, Львівський портал повідомляв, що компанію, яка запровадить у Львові електронний квиток, визначили у грудні 2019 року. У тендері переміг чесько-український консорціум компаній Mikroelektronika spol s r.o., та SoftServe – Municipal Technologies LLC. Ці фірми запустять е-квиток майже за 11,6 млн євро.
Е-квиток діятиме у всьому громадському транспорті Львова, однак його впровадження планують розпочати з трамваїв і тролейбусів, а вже після цього – у маршрутках.
За попередніми підрахунками, після введення е-квитка у Львові місячний безлімітний абонемент на проїзд коштуватиме близько 400-500 гривень.
Після введення е-квитка пільгові картки будуть іменними. А загалом проїзні квитки у громадському транспорті Львова будуть короткотривалими (наприклад, на годину), довготривалими (на день, тиждень), також діятимуть картки-абонементи (на місяць, квартал, півроку, рік). Такі абонементи за бажанням львів’ян також можуть стати іменними. Відтак якщо людина придбала річну картку на проїзд, але загубила, то зможе відновити її, вказавши відповідні персональні дані.
Спеціально під електронний квиток у Львові на вул. Горбачевського працюватиме Центр обслуговування пасажирів. Його обіцяли відкрити восени цього року. На перебудову вілли під такий центр витратять 6,4 мільйона гривень.
Також після введення електронного квитка суттєві зміни будуть й у проїзді пільговиків. Детальніше про це читайте тут.
Все, що треба знати про е-квиток, яким чином він працюватиме у Львові, читайте за цим посиланням.
Як водночас зазначає автор закону про електронний квиток Ігор Васюник, у сфері перевезень громадським транспортом Львова обертається сотні мільйонів необлікованої готівки. За різними оцінками, в тіні перебуває 30-40% коштів.
Відтак Ігор Васюник неодноразово наголошував, що реформування громадського транспорту Львова як такого має розпочатися саме із впровадження електронного квитка, що дозволить зробити цю сферу більш прозорою та дасть можливість оптимізувати видатки. Також політик переконаний, що у Львові цілком реально впровадити безкоштовний транспорт, адже 110 міст світу повністю скасували оплату за проїзд в громадському транспорті. Детальніше про, скільки часу потрібно, щоб налагодити якісну роботу громадського транспорту у Львові читайте детальніше у матеріалі: «Чому львів’яни добираються на роботу аварійними маршрутками».
Вероніка Рой