Виконавчий комітет Львівської міської ради затвердив Концепцію створення впорядкованих пішохідних та паркувальних зон у центральній частині Львова та Програму реалізації І стадії цієї Концепції, інформує прес-служба Львівської міськради.
Концепція передбачає три стадії. Під час першої, яка триватиме до кінця 2013 року, в центрі Львова буде створено чітко розмежовані паркувальні і пішохідні зони. Паркувальні зони будуть повністю автоматизовані. Вони будуть оснащені в’їзними і виїзними терміналами, а також паркувальними автоматами. Перший паркінг створять на вул.Валовій. Далі – на пл.Міцкевича. Таким чином буде організовано 104 паркувальні місця у закритих зонах.
На другій стадії, яка триватиме з 2014 по 2016 рік, практику платного паркування буде поширено на всю центральну частину Львова в межах австрійсько-польської забудови. Ділянки, де дозволено паркуватися, будуть оснащені паркоматами, при цьому здійснюватиметься ретельний контроль за дотриманням правил паркування і оплатою.
На третьому етапі стане можливим залучення інвесторів, які в умовах чітко регламентованого паркування в місті зможуть без остраху інвестувати кошти в підземні й наземні багатоповерхові паркінги. Одночасно на рівноцінну кількість нововведених місць будуть ліквідуватися вуличні паркувальні зони, а звільнений простір віддадуть пішоходам і велосипедистам. Кошти, отримані від послуг паркування, пропонується використати на покращення якості громадського простору.
Паркування у пішохідній зоні і в’їзд у неї приватного автотранспорту буде повністю заборонено, за винятком певного часу доби. Постачання товару в торговельні заклади здійснюватиметься лише в нічний і ранковий час.
«Доступ автотранспорту в пішохідну зону буде обмежений фізичними перепонами – вазами, велостійками, огородженнями, встановленими по периметру. Регламентований в’їзд до старого міста буде здійснюватися двома вулицями – Руською і Памви Беринди. В’їзд охоронятимуть висувні стовпчики – болларди, з якими порушники не зможуть «домовитися». Болларди реагуватимуть тільки на рух трамваїв. Вони також пропускатимуть транспорт спеціального призначення. У нічний час стовпчики опускатимуться. До ранку автомашини повинні виїхати з пішохідної зони, тому що болларди знову піднімуться. Всі штучні обмежувачі руху всередині пішохідного простору буде знято. Літні майданчики змін не зазнають, оскільки робоча група опрацювала схему регламентованого руху всередині пішохідної зони, яка забезпечить доступ пожежних машин, авто швидкої допомоги і міліції до будь-якого будинку без нанесення шкоди приватному бізнесу. Мешканці зможуть розвантажити важкі речі, подавши заявку у відповідний підрозділ міської ради. Час розвантаження теж буде регламентований.
Ми рухаємося в напрямку створення якісного громадського простору для всіх мешканців міста. Зараз простір міста деформований в бік автотранспорту, який необґрунтовано відбирає у всіх мешканців найцінніший ресурс – територію. Наше завдання – якнайбільш ефективно розпорядитися цим ресурсом. Гадаю, що мало-хто заперечить, що в центральній частині міста, яка віднесена до спадщини ЮНЕСКО, домінувати повинен пішохід. Центр міста повинен стати дорогим для автомобілів і привабливим до пішоходів. Це нормальна практика найрозвинутіших міст світу», – розповів позаштатний радник міського голови з питань розвитку велосипедної велоінфраструктури Олег Шмід