ОСТАННІ НОВИНИ

Чому львів’яни паркуються де хочуть?

Марта МАРТИНЮК, для Львівського порталу

|

Львів’яни вже не перший рік потерпають від горе-водіїв, які паркують автомобілі, де хочуть і як хочуть. У Львові паркувальний хаос, на жаль, став нормою. Не дивина побачити машину, яка стоїть просто на тротуарі, тим самим забираючи можливість у пішоходів вільно пересуватись, а про інвалідів та пішоходів з колясками годі й говорити.

16

Як відомо у Верховній раді навіть прийняли доповнення до Закону України «Про дорожній рух». Згідно зі змінами, органи місцевої влади повинні забезпечити не менше 5% місць для паркування від загальної кількості населення міста, що є обласним центром. Тож якщо у Львові, за останніми даними, проживає 758 000 осіб, то паркомісць має бути 37 000. Проблему «вирішують» вже багато років – а віз і досі там.

Поки влада і правоохоронні органи створюють ілюзію із вирішення проблеми прості мешканці міста взяли ситуацію в свої руки і створили громадський рух «Дайте пройти!». Суть якого полягає у тому, щоб нагадувати водіям правила паркування, а в разі незгоди – клеїти на вітрове скло ганебну наклейку з надписом «Мені плювати на всіх! Паркуюсь, де хочу!»

Варіанти вирішення проблеми паркування у Львові
За словами директора ЛКП «Львівавтодор» Олега Берези, вирішити проблему паркування у центрі Львова можуть підземні паркінги.
«Найоптимальнішим варіантом, звісно ж, є підземні паркінги. Найбільш реальними проектами є будівництво багаторівневого паркінгу по вул. Вороного, підземний паркінг перед університетом ім. І. Франка і по вул. Коперника-Стефаника. Розглядався також проект на площі Петрушевича…», – говорить Олег Береза.

Ще одним методом вирішення проблеми паркування чиновник вбачає у розвитку громадського транспорту та перенесення установ за межі центру Львова.

«Потрібно змінювати та осучаснювати громадський транспорт, щоб людям хотілось користуватись ним, а не їздити таким, яке ось-ось розлетиться… Ми створюємо передумови для того, щоб розвивати альтернативу автомобілям – громадський транспорт. Для цього і робляться всі ці інфраструктурні проекти: прокладання трамвайної колії на Сихів, розширення тролейбусної мережі… Якщо ми зробимо громадський транспорт більш привабливим та доступним, то відпаде така потреба їздити автомобілями. Також необхідно розвантажувати центр. Перенести органи влади в нові місця. Таке скупчення державних органів в одному місці погано впливає на інфраструктуру міста. Львів дуже густонаселений: у нас маленька територія, а людей багато. Тому потрібно зняти навантаження з центральної частини міста», – переконаний О. Береза.

Однак пересічні львів’яни не вірять у перспективу підземних паркінгів у Львові.

«Підземні паркінги у Львові – це мрія. Тоді і місця більше буде, і комфортніше набагато. Але ж на це не знайдеш інвестора. Не факт, що наші люди погодяться платити гроші за паркування. Вони ж у нас такі, аби схитрити. А який сенс інвесторам вкладати гроші, якщо не знаєш коли воно окупиться і чи окупиться взагалі?», – вважає студент Денис.

Також, відносно нещодавно у Львові з’явилися спеціальні паркомати, з надією на совість мешканців, що вони розраховуватимуться за послуги, але ж виявилося, що люди не готові платити…
«Я працюю в центрі, то що мені тепер за весь робочий день платити за паркування? Фірма мені такого задоволення не відшкодовує. Якщо порахувати, то в місяць це виходить більше тисячі гривень, а я зайвих грошей не маю. Та й не назвав би це «місцем для паркування». Понаставляють знаків, паркоматів і збирають гроші, а на дорогах і далі хаос. Немає ані охоронців, ані камер. За що ж тоді платити? За підземний паркінг я б платив, бо моя машина буде під захистом, а не стоятиме на вулиці. Я розумію, що це не коштуватиме 4 грн/год, як в паркоматаїх, але за безпеку авто я готовий платити», – запевняє житель Львова Юрій.

Про пасивність львів’ян до паркоматів знають й нарікають у «Львівавтодорі».

«У місті встановили спеціальні паркомати, але і це не вирішує проблеми. Плата 4 грн/год є смішною. І скажу чесно, паркомати на сьогоднішній день – це збитковий бізнес. Люди просто не оплачують те, що належить. Порахуйте самі, один паркомат коштує 100 тисяч грн, а у нас 50% водіїв не оплачує послуги автостоянки. Тоді про що можна говорити? Також порушник може просто не підійти до машини і, як наслідок, ніхто не притягне водія до відповідальності. Хоча є спеціальна комісія, суть якої полягає у тому, що вона складає на порушників протоколи… Щодень оформляють по 4-6 випадків…Але повинна бути жорстка система відслідковування сплати штрафів. Наприклад, ввести такий «чорний список», який полягає в тому, що людина до прикладу не може виїхати закордон, не сплативши штраф. І тоді люди будуть змушені сплачувати штраф. Може тоді люди замисляться», – розповідає Олег Береза.
У тому, що водіїв реально змусити платити за паркомісце переконаний начальник патрульної поліції Львова Юрій Зозуля. За його словами із 7 листопада повинен вступити в дію закон про фотофіксацію правопорушень. Відтак все просто: порушуєш правила, це фотографують і штрафують.
Наразі ж поліція діє вкрай толерантно й часто відпускає порушників.

12«Насправді паркування в центрі – це дуже актуальна проблема, яка потребує негайного вирішення. Ми щодня бачимо неправильне паркування автомобілів. Що ми робимо? Якщо водій вже дуже нагло припаркував машину і на наші зауваження починає хамити, то складаємо адмінпротокол, а якщо людина спокійна і вибачиться, то робимо зауваження і відпускаємо. На порушників виноситься постанова і він йде оплачувати штраф за неправильне паркування у розмірі 255 грн. Але наші люди не готові платити за паркування. Це для них як сніг на голову: завжди ставили машину, де хотіли, не плативши за це, а тут нічого не змінилось, не покращилось, але потрібно платити. Їх ще потрібно привчати до цього», – коментує інспектор патрульної поліції Роман.

Із паркуванням у спальних районах справи кращі. Адже більшість львів’ян розповідають, що проблем із паркуванням у спальних районах міста фактично немає. Допомагають цьому сучасні будинки, які тепер віддають підземну територію для паркувальних місць або гаражів, а не для підвалів. Тож найбільші нарікання на історичну частину Львова.

13

P.S.

Складається враження, що Львів потрапив у замкнене коло, бо люди не хочуть платити гроші за паркування. Відтак інвесторам невигідно інвестувати у сучасні паркінги.

Але рано чи пізно справа має зрушити з місця. Наприклад у наших сусідів поляків та естонців ввели систему притягнення до відповідальності через фотофіксацію і дохід від паркування прирівняли до одного з основних джерел казни.

Закордоном у паркування активно вкладають і заробляють на цьому шалені гроші, то чому ринок паркування у Львові із вузькими вуличками та дефіцитом паркомість не може бути цікавий інвесторам – залишається під питанням. Однак все це більше схоже на бюрократичний міф, від якого потерпають власники автівок та прості пішоходи.

Ілюстраціії: Вголос, avk.org та ФБ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.