Львівська міська рада затвердила програму відшкодування додаткових витрат за вивезення сміття. «За» відповідну ухвалу сьогодні, 20 червня, під час сесії проголосували 36 депутатів, передає кореспондент Львівського порталу.
Як розповів під час обговорення представник департаменту з питань поводження з ТПВ, щороку Львів продукує понад 250 тисяч тонн відходів. Після закриття Грибовицького звалища сміття з міста довелось вивозити на полігони, розташовані у різних частинах України. Тож через це у перевізників виникли додаткові витрати, які нібито не враховані у чинних тарифах.
«Це призводить до збитковості підприємств, несвоєчасну сплату податків і зборів до державного та місцевих бюджетів, несплату за енергоресурси, які використовуються для надання послуг, неспроможності підприємства якісно та своєчасно надавати послуги на території Львова. У зв’язку з цим виникає гостра потреба у відшкодуванні виконавцям послуг із вивезення побутових відходів додаткових витрат на їхнє перевантаження та вивезення», – йдеться у пояснювальній записці до проекту ухвали.
Відтак Львівська міськрада кожних десять днів буде відшкодовувати перевізникам додаткові витрати за вивезення сміття. Для цього підприємства мають подати у департамент із питань поводження з відходами відповідні розрахунки та акти. Кошти мають перераховувати компаніям протягом семи днів після того, як вони подали всю необхідну документацію.
При цьому сміттєвий департамент має право вимагати від перевізників додаткові документи, які підтверджують факт вивезення відходів. Це, зокрема, договори з третіми особами, акти виконаних робіт, дорожні листи чи карти GPS-маршрутів.
Кошти на відшкодування додаткових витрат перевізникам закладатимуть щороку у бюджеті Львова. Скільки саме потрібно грошей на такі виплати, у мерії мають з’ясувати протягом наступних кількох місяців.
Водночас голова комісії інженерного господарства, транспорту та зв’язку Остап Доскіч заявив, що на компенсації перевізникам потрібно суму не меншу, ніж мерія виділяє області на вивезення сміття зі Львова. У 2018 році міська рада скерувала на це 300 млн грн.
«Ми на комісії розглядали таку пропозицію по коштах.Я поясню, чому така сума. Нам треба мати запас, якщо буде необхідність придбати техніку, наприклад, таких машин як шредери. Ми домовилися про те, що кожного місяця департамент з питань поводження з ТПВ буде звітувати у нас на комісії щодо використання коштів, щодо самих перевізників і того, куди вивозитимуть сміття», – розповів Остап Доскіч.
Зазначимо, що деякі компанії, які займаються вивозом сміття зі Львова, неодноразово підозрювали у непрозорому використання бюджетних коштів. Так, наприкінці 2017 року Держаудитслужба встановила, що комунальне підприємство «Львівспецкомунтранс» самовільно розратило 51 млн грн, скерувавши левову частку з них іншим фірмам нібито за вивіз сміття.
А в березні цього року з’ясувалось, що фірми, які займаються махінаціями з ПДВ, надавали свої послуги львівським сміттєвим перевізникам: Львівспецкомунтрансу, ТОВ «Грінера Україна», ТОВ «АВЕ Львів».
Як повідомляв Львівський портал, після того, як влітку 2017 року Львівська ОДА перебрала на себе «сміттєві повноваження», міська рада Львова зобов’язалась перерахувати в обласний бюджет 450 млн грн за вивезення відходів зі Львова.
Як звітували у Львівській ОДА, у 2017 році зі Львова вивезли 119 тисяч тонн сміття, на що використали 102 млн грн. У 2018 році на вивезення 253 тисяч тонн відходів скерували 193 млн грн та навіть зекономили 155 млн грн. Ці гроші адміністрація скерувала на розвиток районів Львівщини.
Фото: ЗІК
Наталя Дуляба