Лідерка української діаспори у Польщі, активістка й захисниця прав людини Наталка Панченко про скандал із російськими спонсорами фестивалю Easy Busy Fest, на якому мали виступати відомі українські артисти:
«Мене трясе і я не знаю, що робити у таких ситуаціях. Єдине, що лишається, – писати в надії хоча б до когось достукатись.
Кілька днів мені на Facebook вискакувала реклама Easy Busy Fest, який відбудеться у Варшаві 26 серпня. І от на якийсь там раз я вирішила перейти за посиланням та подивитись, що ж це за подія.
Зайшла. Перше, що побачила, – класний лайнап. Найвідоміші українські зірки: Океан Ельзи, The Hardkiss, YakTak Official, Sadsvit, Alyona Alyona, Дантес, Кола та інші. Вау, подумала я. Як класно, що вони приїжджають до Варшави.
Потім мені стало цікаво, хто ж організовує цей фестиваль, я прогорнула далі і отетеріла. Бо інформації про організатора фестивалю на сайті взагалі не знайшла, а спонсори цього заходу – MixMerkt та Monolith. Ці обидва бренди належать до одних власників, вихідців із Росії та, здається, Казахстану. Вони зареєстрували бізнес у Німеччині й відомі тим, що мають у Європі мережу Russian shops, яка цього року заходить у Польщу.
Саме так, саме російських товарів. Частину з них виготовляють у Росії, а частину – в Німеччині за російською рецептурою і під російськими брендами. На польському сайті компанії свідомо вводять споживачів в оману. Спеціально опублікували там лише українські бренди, хоча на головному німецькому сайті у більшості вказані російські, українських є не більше 10%. У Польщі вони (компанії MixMerkt та Monolith, – ред.) вже відкрили кілька магазинів, які попри те, що написано на сайті, все одно продають російські товари.
Саме так, ви все правильно розумієте: вони закуповують у Росії російські продукти, підтримуючи цим російську економіку, і продають потім ці товари у Європі, називаючи їх “східноєвропейськими”. Навіть після повномасштабного вторгнення. Навіть попри санкції.
Більше того, оскільки у Польщі росіян дуже мало, ці компанії заходять сюди зі ще зухвалішою маркетинговою стратегією. Вони визначили своєю цільовою аудиторією українців, які втекли від війни і зараз живуть тут. Тобто вони розраховують, що українці, які зараз живуть в Польщі, будуть основними клієнтами магазинів з російськими товарами, бо ж “мижебратья, єда внє палітікі, ми за мір” і так далі.
Вийти до своєї цільовою аудиторії спонсори вирішують гучно і так, щоб усі запамʼятали, спонсоруючи великий фестиваль, на якому виступлять найвідоміші українські зірки.
А чого ж людям потім не ломитись у ті магазини з “нашими” товарами, якщо Океан Ельзи, Кола і Альона Альона виступали на їхньому фестивалі? Хороший, значить, магазин.
Прикро, що у зірок відсутня інформаційна гігієна. Прикро, що вони не перевіряють, для кого і за чиї гроші вони погоджуються виступати. Прикро, що люди не вникають, куди вони купують квитки, і хто хоче їх цим квитком купити.
Прикро, що коли вчергове поляки будуть критикувати цю мережу і вимагати не продавати російські товари на території Польщі, мережа буде прикриватись лояльними українцями, які були на їхньому фестивалі і прекрасно купують товари в маркетах. Як це, зрештою, робили Ашан та Леруа Мерлен, коли поляки їх бойкотували.
Прикро, що на десятий рік війни росіяни використовують українців, як тупих баранів.
До фестивалю лишилось кілька днів. Його організовують у приватному клубі. Єдине, що може змінити хід подій, це якщо зірки відмовляться танцювати під дудку терористів і таки не братимуть участь у цьому заході.
P.S. українські зірки відмовились від участі в фестивалі і організатори зрештою його відмінили. Дякую українським виконавцям за свідомість в чітку позицію, організаторам – за визнання помилки й адекватність».
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини Львова – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook.