Е-квиток є навіть у тих містах, де громадський транспорт безкоштовний
Андрій Котенський
03 Березня 2020, 19:21
|
Електронний квиток є навіть у тих містах, де громадський транспорт цілком безплатний для місцевих мешканців. Його правильна назва – Автоматизована система оплати проїзду (АСОП). Її функція, крім оплати, облік пасажирів. Про це повідомив автор закону про електронний квиток, фахівець з питань транспорту, громадський діяч Ігор Васюник в інтерв’ю виданню «Експрес».
Маючи таку інформацію, перевізник приймає рішення щодо оптимізації роботи маршрутів – де скоротити кількість машин на маршруті, а де, навпаки, додати, залежно від піку пасажиропотоку.
«Система АСОП – це валідатори в кожній одиниці громадського транспорту, через які можна розрахуватися банківською карткою або телефоном. А іменна «картка львів’янина» даватиме право пільгового чи безоплатного проїзду. Уже на перших етапах система «електронного квитка» дасть Львову можливість обліку коштів, яких, за різними оцінками, у цій сфері в тіні до 40%! Усі дані про поїздки львів’ян мають зберігатись у єдиній базі. А на їх основі будуть приймати фахові транспортні рішення. Саме такі іменні картка і система АСОП діє в Таллінні», – повідомив Ігор Васюник.
Ігор Васюник у Таліні вивчає роботу міського транспорту
Лише електронний квиток покаже реальні цифри: скільки коштів потрібно на громадський транспорт, оскільки пасажирів платить, скільки маємо пільговиків. Бо без цього влада отримує тіньові гроші, а необлікована готівка зникає у кишенях.
Про те, чому вартість кілометра проїзду у Таллінні, де курсує зразковий громадський транспорт, така ж як у Львові, скільки часу потрібно, щоб налагодити якісну роботу громадського транспорту у нашому місті читайте дальніше у матеріалі: «Чому львів’яни добираються на роботу аварійними маршрутками».
Зазначимо, Ігор Васюник раніше повідомляв, що у сфері перевезень громадським транспортом Львова обертається сотні мільйонів необлікованої готівки. За різними оцінками, в тіні перебуває 30-40% коштів.
Як повідомляв Львівський портал, у Львові вже неодноразово відкладали запровадження електронного квитка у громадському транспорті. Спочатку у тестовому режимі він мав запрацювати 1 вересня 2019 року, потім міський голова Львова Андрій Садовий заявив, що е-квиток введуть лише після оновлення рухомого складу транспорту, тобто орієнтовно у 2020 році. У 2017 році е-квиток у транспорті обіцяли впровадити за 9 місяців, тобто наприкінці 2018 – початку 2019 року.
Наприкінці 2018 року посадовці міськради заявляли, що якщо все ітиме за графіком, то встановлювати необхідне для е-квитка обладнання у громадському транспорті почнуть мінімум влітку 2020 року. Е-квиток діятиме у всьому громадському транспорті Львова, однак його впровадження планують розпочати з трамваїв і тролейбусів, а вже після цього – у маршрутках.
У середині грудня стало відомо, хто запустить у Львові е-квиток. Переможцем тендеру з впровадження електронного квитка у Львові став консорціум Mikroelektronika та SoftServe
За попередніми підрахунками, після введення е-квитка у Львові місячний безлімітний абонемент на проїзд коштуватиме близько 400-500 гривень.
Андрій Котенський