Ряд активістів, власників авто іноземною реєстрацією та нардепів закликають Верховну Раду України не підтримувати кабальний законопроект про плату за перебування іноземного авто в Україні на рівні 2 євро за добу. На цьому тижні законопроект 4932 уже винесли на засідання Комітету ВРУ з питань податкової та митної політики. Фактично він може бути поставлений на голосування у Раді уже найближчої сесії, передає кореспондент Львівського порталу.
Під час засідання Комітету ВРУ відбувся протест водіїв, які закликали парламентарів не ухвалювати кабального закону, що призведе до суттєвого здорожчання перебування автомобілів на іноземній реєстрації в Україні.
Голова ГО «АвтоЄвросила» Олег Ярошевич заявляє, що питання автомобілів на іноземній реєстрації стосується багатьох українців, які не здатні придбати автомобілі в Україні, адже аналогічні авто у Європі можуть коштувати іноді до 10 разів дешевше.
«Це питання, яке стосується майже 2 мільйонів людей. То буде велика громада, яка не зможе себе стримувати. Бідність людей призвела до того, що вони мають купувати ці нерозмитнені автомобілі, бо вони є їх засобом до існування», – заявив він після засідання профільного комітету
Також закликає колег депутатів не підтримувати законопроект Бурбака про додаткову плату для авто з іноземною реєстрацією нардеп Юрій Дерев’янено.
«Законопроект 4932 депутатів від Народного Фронту Максима Бурбака та Віталія Корчика, яким пропонується ввести додатковий щоденний платіж для автомобілів з іноземною реєстрацією, є повним абсурдом і не повинен бути підтриманий в парламенті… Цинізм влади полягає в тому, що згідно із європейською практикою, гроші на утримання доріг держава отримує у вигляді акцизу за пальне, тому таких платежів при перетині кордону немає бути…», – повідомив він.
Водночас Ю. Деревяненко пропонує відкликати законопроект №4932 та ухвалити законопроект №5567, який врегульовує проблему власників автомобілів на іноземній реєстрації та, як він вважає, дає можливість легально сплачувати кошти за тимчасове користування автомобілями на іноземній реєстрації, що наповнюватиме бюджет щонайменше на 5,4 мільярди гривень в рік і припинить хабарництво на митниці.
Наприкінці слухання комітету стало відомо, що впровадження законопроекту №4932 буцімто призупинено. Про це повідомив Голова ГО «АвтоЄвроСила».
«Завдяки тиску громаді впровадження законопроекту №4932 призупинено і він не буде винесений на голосування до сесійної зали… Натомість депутати погодилися допрацювати зконопроект 5567 разом із активістами, який має стати проміжним документом на шляху до впровадження прозорої процедури розмитнення автомобілів в Україні, такої як у Європі», – сподівається Олег Ярошевич.
Якщо влада не дотримає обіцянки та проштовхне скандальний законопроект власники автомобілів грозяться влаштувати масовий мітинг на кордоні із ЄС. Про це у коментарі Львівському порталу повідомив один із учасників мітингу львів’янин Тарас Д. За його словами до Києва прибуло сотні водіїв із усієї України. Було серед них і 12 екіпажів зі Львова. До прийняття позитивного рішення для водіїв у Києві страйкували два дня поспіль.
Раніше Львівський портал повідомляв, що гідно висновку Головного науково-експертного управління, у законопроекті №4932 пропонується: підвищити (удвічі) ставки єдиного збору, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України; запровадити єдиний збір за проїзд автомобільними дорогами України автомобілями.
Водночас науково-експортне управління побоюється, що прийняття такого закону спровокує дзеркальні заходи у ЄС, що матиме своїм наслідком суттєве здорожчання поїздок за кордон українських громадян
«Належного обґрунтування також потребує пропозиція щодо доцільності та наслідків запровадження єдиного збору за проїзд автомобільними дорогами України іноземними легковими автомобілями (зокрема, з точки зору ймовірності запровадження «дзеркальних» заходів зарубіжними країнами, що матиме своїм наслідком суттєве здорожчання поїздок за кордон українських громадян… Дискусійною виглядає пропозиція щодо встановлення єдиного збору для легкових автомобілів в залежності від терміну перебування їх в Україні, зважаючи, зокрема, на призначення даного платежу… У супровідних до проекту документах відсутні розрахунки, які підтверджували б необхідність саме подвійного підвищення розмірів чинних ставок єдиного збору…», – йдеться у висновку експертів.
Принагідно експертами також була звернута увага на те, що свого часу Законом України «Про Комплексну програму утвердження України як транзитної держави у 2002-2010 роках» одним з з основних завдань була поетапна реалізація міжнародних вимог щодо застосування до транзитних вантажів більш простого і прискореного режиму їх контролю у пунктах пропуску через державний кордон України, обмеження ставок зборів за здійснення контролю вартістю фактичних витрат на його проведення, для чого передбачалося забезпечити, зокрема, «приведення ставок єдиного збору, що стягується у пунктах пропуску на митному кордоні, до розмірів, які обмежуються собівартістю їх здійснення (вимоги ГАТТ)».
Як відомо, розмитнення авто в Україні у 10 разів дорожче аніж у Польщі.