Проїзд у „маршрутках“ подорожчає - прогнозують водії - „Молода Галичина“, 17 лютого

|

– Як вам пощастило, – плакала моя сусідка по салону у маршрутному таксі № 39. – Вам лише сумку порізали, а в мене ще й гаманець із грішми витягнули. Так, підлітки, які щойно вискочили з „маршрутки“, видавалися мені підозрілими. Але хто ж знав… Мабуть, все-таки краще пішки ходити або тролейбусами їздити…

Не знаю, чи справді мені пощастило більше, бо два відділення сумки серед білого дня у переповненому салоні нечутно для мене порізали лезом так, що „робочі папери“ почали літати по салону. До диктофона та грошей, на щастя, не добралися, мабуть, вирішили не витрачати часу на патрання сумки втретє… А от жінка, яка стояла поруч, із зарплатою, на жаль, розпрощалася. Що ж до репліки про переїзд тролейбусами, то злодіїв і там вистачає. Та й розпізнати крадіїв не так уже й важко. Водії „маршруток“ та кондуктори тролейбусів переважно знають їх в обличчя, і я не раз помічала, що саме від „підозрілих“ плати за переїзд вони не вимагають…

Погоджуюся: у кожну „маршрутку“ міліціонера не поставиш. Утім, жодного з них також не побачиш й увечері, особливо на неосвітлених вулицях. А от правоохоронців, котрі, замість проведення рейду, „гріються“ у кафе, – будь ласка… Зрештою, це тема для іншої публікації…

Більше „маршруток“ чи більші автобуси?

Перевезеннями пасажирів у Львові займаються 42 підприємства, у яких нараховується близько 1118 одиниць транспорту. Оберігати пасажирів від кишенькових злодіїв та гарантувати безпеку руху пасажирського автотранспорту на нараді, що відбулася під головуванням в. о. начальника УМВСУ Львова Михайла Курочки, за участю, зокрема, начальника управління транспорту і зв’язку Львівського міськвиконкому Ярослава Вовчака, вирішили своєрідно: зобов’язати водіїв маршрутних таксі перевозити в салонах лише „сидячих“ пасажирів. І вже 11 лютого працівники ДАІ проводили „маршруткові рейди“.

Як зазначив під час засідання „круглого столу“ заступник начальника відділу ДАІ ЛМУ УМВСУ у Львівській області підполковник міліції Микола Ільчук, згідно зі ст. 35 Закону „Про автомобільний транспорт“ (набрав чинності 2001 року), під час таксомоторних перевезень кожний пасажир має бути забезпечений місцем для сидіння. Яким чином це зробити? Або вивести на лінію більшу кількість „маршруток“, або поміняти їх на місткіші автобуси. Проте саме в цьому й полягає „конфлікт“.

– При запровадженні першого варіанта в місті, особливо в центрі Львова, блокується рух, – зазначає Микола Ільчук. – З іншого боку, пустити на лінію ЛАЗи?.. Я, як львів’янин, категорично проти цього. Адже ЛАЗи можуть зруйнувати проїжджу частину й завалити решту будинків…

Де ж вихід? Адже, з одного боку, після запровадження нововведення не всі пасажири зможуть добратися вчасно за призначенням, а з другого – велике скупчення людей у салонах призводить до збільшення кишенькових крадіжок та особистого майна. Як наголошує начальник відділу ДАІ ЛМУ УМВСУ у Львівській області підполковник міліції Сергій Клочко, тільки за добу (13 лютого ц. р.) у Львові зареєстровано п’ять крадіжок у мікроавтобусах.

– Факти перевезення водіями пасажирів, котрі стоять у салоні, – зауважує він, – несанкціоновані. І такі порушення „виливаються“ у кількість грабежів. Органом державного контролю за перевезеннями є наша служба. Львівська преса пише, що ми пішли „революційним“ шляхом. Що ж, можливо, трохи зависоко підняли планку. Але наші дії законні, а тому – правильні.

Адже лише за три доби, як повідомляє Сергій Клочко, у Львові зареєстровано 176 порушень водіями „маршруток“ щодо недотримання правил перевезень пасажирів, скоєно п’ять дорожньо-транспортних пригод, у яких загинуло три людини. Звісно, перевезення після запровадження нововведення будуть нерентабельними. Необхідно або щоб усе це дотували органи влади, або щоб перевізники підвищували тарифи на перевезення. Попередні розрахунки – до 1 грн. 30 коп. Або на 60% збільшувати кількість рухомого транспорту. Ідеально було б, на думку, п. Клочка, збільшити кількість рухомого транспорту у Львові, замінивши його автобусами більшої місткості – до 25-30 „сидячих“ місць. Проте на це необхідні кошти, якими влада забезпечити не може. А інвестицій на нововведення не передбачено.

На запитання автора цих рядків, які штрафні санкції буде застосовано до водіїв – порушників правил перевезення пасажирів, Сергій Клочко відповів: протокол скеровується до райвідділу ДАІ з подальшою передачею до районного суду, де призначають міру адміністративного впливу. Передбачено до 8,5 грн. штрафу. Та, оскільки суди перевантажені кримінальними справами, до розгляду адмінматеріалів руки не доходять. Як правило, такі справи зостаються нерозглянутими.

Чи приживеться у Львові нововведення? Зрештою, що це все-таки – нововведення чи експеримент, який не матиме розвитку? Про це ми поцікавилися і в перевізників та їхніх керівників, і в пасажирів „маршруток“.

Найлегше – зламати старе…

Ярослав Дзюнько, голова правління АТП 14630: „Найлегше – це зламати старе, не придумавши взамін нічого кращого. У зв’язку з нововведенням, перевізники насамперед ставлять питання про те, аби удвічі підняти тариф за перевезення. Удвічі збільшити кількість транспорту?! А уявляєте, у що перетворяться наші вулиці? У поїзд… Пішки швидше зайдемо, ніж заїдемо. Нема про що говорити… Візьмімо Сихівський масив. У час „пік“ звідти вчасно виїдуть тільки половина пасажирів. Бо чим добратися на роботу? Та ні, такий експеримент зараз нереальний. Адже „маршрутки“ треба замінити автобусами великої місткості, тобто які перевозять до 150-160 пасажирів. Але хто на таке піде, якщо львівські „Лайнери“ коштують 400-500 тис. грн., а ПАЗ – у межах 150-180 тис. грн. „Відробити“ такі суми грошей при нині діючих тарифах за проїзд – нереально“.

Володимир Шиманський, водій маршруту № 90 (АТП 14630): „Ну, запровадять тільки „сидячі“ місця. І що? Чим люди на роботу доберуться? На зупинці у час „пік“ двоє виходять, а десять втискаються до салону. То що, я їх надвір виштовхувати маю?!. Щодо пограбувань. А хіба у трамваях чи тролейбусах злодіїв нема? Звичайно, є. Але ж нововведення щодо „сидячих“ місць там ніхто не запроваджує. І, зрештою, як я можу слідкувати, чи є у салоні злодій, і вмикати вогник, якщо насамперед повинен слідкувати за дорогою?!

Думаю, що після цього експерименту водії звільнятимуться. Адже від нас вимагають план: 240 грн. – у робочі дні (у цю суму входить заправка автомобіля) і 140 грн. – у вихідні. Зараз багато приватників, які наймають собі на роботу водіїв, тобто вони працюють самі на себе. Я, водій із 28-річним стажем, саме так працюю. Не переживаю, бо завжди знайду собі роботу. А яким чином інші водії „витягнуть“ план, коли народу в салоні поменшає? Їздимо – поки їздиться, а там видно буде…“.

Євгенія Мірун, постійна пасажирка маршрутів № 39 та № 81: „Слідкувати за своїми торбами та кишенями треба, а не обмежувати кількість пасажирів у „маршрутках“. Я працюю на приватному підприємстві, яке розміщене в районі вулиці 700-річчя Львова. Сама живу на Стрийській. Та варто мені тричі запізнитися на роботу, як мене „попросять“ піти геть. На моє місце – десять безробітних чекає. А роботою своєю дорожу, бо там нормально платять. То про які „сидячі“ місця може йти мова?!“.

Для студентів – „житуха настане“!

Група студентів-першокурсників Львівського національного медуніверситету ім. Данила Галицького: „Тільки „сидячі“ місця нам не підходять. Бо кожне „енбе“, навіть якщо запізнишся, „відпрацьовувати“ треба. Викладачі кажуть: краще „двійка“, аніж „н/б“. Що?! Тиснява у „маршрутках“?! Пусте?! Щоранку ми згідні навіть вантажівкою їхати, аби не спізнитися на заняття. А після нововведення хіба що о п’ятій доведеться прокидатися і пішки ходити. А, зрештою, може, і викладачі будуть спізнюватися. Ех, житуха настане!..“.

Любов Покидько, пенсіонерка: „Я особисто – за нововведення. Дуже мудро придумали. Давно настав час жити по-цивілізованому, а не тиснутися у „маршрутках“, як оселедці. Годину можу чекати, а в переповнене маршрутне таксі ніколи не сідаю“.

Богдан Д., підприємець: „На роботу добираюся власним авто. Тож „маршрутками“ не користуюся. Однак, на мою думку, експеримент можна вводити лише у випадку, якщо людям гарантують попередню оплату за проїзд, а також таку кількість „маршруток“ у час „пік“, щоб людина була спокійною: не поїхала однією машиною – сяду в наступну, яка прибуде на зупинку через кілька хвилин. Та я упевнений: „маршруток“ не побільшає, люди спізнюватимуться на роботу, а водії відстібуватимуть перевіряльникам кілька гривень із денного виторгу…

Та найбільше запам’ятається нововведення тим, що плата за перевезення – зросте. Найнезахищеніших обдирають як липку…“.

А тим часом…

Як повідомляє прес-служба міськради, 13 лютого, на нараді в першого заступника міського голови Василя Кравціва та за участю, зокрема, начальника управління транспорту і зв’язку Ярослава Вовчака, в. о. начальника ЛМУ УМВСУ у Львівській області Михайла Курочки, начальника відділу ДАІ ЛМУ УМВСУ у Львівській області Сергія Клочка вирішено: до 17 лютого ц. р. (включно) працівникам ДАІ не застосовувати штрафних санкцій до водіїв за перевезення пасажирів, які стоять; рекомендувати обмежити перевезення стоячих пасажирів у мікроавтобусах, що працюють на міських маршрутах загального користування у режимі „маршрутне таксі“, у такій кількості: „Пежо-карсан“ – 12 (тут і далі – осіб); „Івеко“ – 8-10; ГАЗель – 6; ЗІЛ („Бичок“) – 15; ДАФ – 6; „Мерседес-208“ – 7; „Мерседес-310“ – 7; „Мерседес-410“ – 10; „Мерседес-509“ і „Мерседес-609“ – по 15 осіб. Вирішено також встановити фіксовані зупинки пасажирського автотранспорту на проспекті Свободи: магазин „Фокус“, кафе „Княжий келих“, просп. Свободи, 3-5. Управлінню транспорту і зв’язку Львівської міськради передбачити в договорах на перевезення пасажирів оновлення рухомого складу, залучати на маршрути автобуси більшої місткості.

Валентина ШУРИН

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *