ОСТАННІ НОВИНИ

Черга на трамвай через контроль. Як львів’янам добиратись на роботу

Наталя Дуляба

|

У Львові на трьох трамвайних маршрутах запрацював посилений контроль. На зупинках контролери пропускають у салон стільки пасажирів, скільки є сидячих місць, перевіряють наявність довідки з місця роботи та масок. Так контролери працюють наразі лише у час-пік, втім на підмогу їм приходять водії трамваїв і поліція. Про це повідомляє Львівський портал.

 

Через коронавірусний карантин ще на початку квітня громадський транспорт Львова перевели у режим спецперевезень. Це означає, що проїхати у маршрутках, трамваях і тролейбусах може лише окрема категорія громадян – працівники, які забезпечують життєдіяльність міста. При цьому вони повинні пред’явити довідку з місця праці, саме вона дає право на проїзд. У салоні можуть перебувати стільки пасажирів, скільки є сидячих місць і обов’язково мати маску.

Спочатку львів’яни справді не їздили масово у громадському транспорті, але як тільки карантин послабили, ситуація змінилась. Люди почали активно користуватись ним, адже потрібно доїхати на роботу. Відтак поступово всі введені «карантинні правила» зійшли нанівець, а маршрутки й електротранспорт почали перевозити суттєво більше пасажирів, аніж це дозволено.

Відтак у Львові повернулися до жорсткого контролю за роботою громадського транспорту під час COVID-19. Якщо маршрутки перевіряють час від часу і вони все одно можуть їздити переповненими, то з трамваями ситуація геть інша.

На трамвайних маршрутах №4, №8 та №3 контролери працюють у посиленому режимі. У час-пік на кінцевих і проміжних зупинках вони стежать за тим, аби в салон заходила допустима кількість пасажирів у масках, а також перевіряють наявність довідок-перепусток із роботи.

Як пояснила Львівському порталу речниця ЛКП «Львівелектротранс» Христина Осадчук, ці трамвайні маршрути для посиленого контролю обрали неспроста: саме трамваї №4, №8, №3 є найбільш завантаженими.

«На час карантину громадський транспорт курсує у режимі спецперевезень, тобто перевозить громадян, які забезпечують життєдіяльність міста. Останнім часом, на жаль, пасажири стали нехтувати правилами (які передбачає режим спецперевезень, – ред.). Ми виявляли порушення, тому вжили додаткові заходи безпеки. Вирішили, що контролери ЛКП «Львівелектротранс» будуть контролювати кількість пасажирів у салонах трамваїв №3, №4 і №8. Обрали наразі саме ці маршрути, бо саме тут є великий пасажиропотік», – розповіла Христина Осадчук.

Остаточний механізм посиленої роботи контролерів наразі ще напрацьовується, але наразі вони працюють у ранковий і вечірній час-пік не лише на кінцевих, а й на проміжних зупинках. При цьому якщо контролера немає на зупинці, то за кількістю пасажирів повинен стежити водій трамвая.

Якщо у пасажира немає довідки з місця роботи, контролер не має права не впустити його трамвай. Проте він може попросити почекати у черзі, аби першочергово у салон зайшла та людина, яка пред’явила таку довідку-перепустку.

«Наші контролери перевіряють кількість пасажирів у салоні і наявність у них масок. Якщо ви не маєте маски, то контролер може навіть не впустити у трамвай. Також він може попросити показати довідку з роботи, яку передбачає режим спецперевезень. Якщо такої довідки немає, контролер може попросити вас зачекати, щоб на роботу доїхали першочергово ті, хто її мають. Штрафувати за відсутність довідки контролери не можуть, складанням протоколів щодо порушення карантинних норм займається поліція. Але разом із контролерами можуть працювати й патрульні поліцейські», – наголосила речниця «Львівелектротрансу».

Як уточнили Львівському порталу юристи, під час такого контролю на зупинці громадського транспорту поліцейський має право оштрафувати пасажира за відсутність маски, а також за проїзд без згаданої довідки з роботи. За перевезення більшої кількості пасажирів, аніж є сидячих місць у салоні, штрафують водія. Все вищеперелічене кваліфікують як порушення правил карантину, а за це передбачена адмінвідповідальність.

На підприємстві немає достатньої кількості контролерів, тому наразі вони працюватимуть лише на трамвайних маршрутах №3, №4 і №8. Проте в «Львівелектротрансі» розглядають можливість їхньої роботи ще й на тролейбусному маршруті №22.

Фото: Facebook Ірини Гриценко

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *