ОСТАННІ НОВИНИ

Цьогоріч на декількох вулицях Львова випробують нанотехнологію ремонту доріг

Юлія Шпак

|

Цього року на кількох вулицях Львова планують випробувати нанотехнологію ремонту доріг від італійської фірми «NanoAlps». Про це Львівському порталу повідомили у прес-службі Львівської міської ради.

 

Технологія NanoAlps передбачає використання екополімерів, що дозволяє поліпшити і зміцнити ґрунти, збільшити термін експлуатації та морозостійкість дорожнього покриття, та скоротити витрати на матеріали і транспорт, а це, своєю чергою, дасть змогу зменшити витрати на ремонт на 30% та пришвидшити час проведення ремонтних робіт. Посадовці міської ради зацікавилися презентованою продукцією та запропонували співпрацю, щоб вже цього року випробувати нанотехнологію з використанням екополімерів під час ремонту кількох ділянок вулиць міста.

Впродовж цього тижня представники італійської фірми «NanoAlps» презентували три види продукції, яку можна використовувати при різному будівництві. Зокрема, йдеться про NanoAlpsRSystemSoli — нанотехнологію для об’єднання і зміцнення ґрунту, яка переробляє малоцінні земляні будівельні матеріали у високоякісні (застосовують як основу для доріг, парковок, велосипедних і пішохідних доріжок, покриття територій портів і аеропортів та ін); NanoAlpsRSystemDrain — нанотехнологію для несучих шарів ґрунту чи дренуючих поверхонь, яка дозволяє споруджувати водопроникні несучі шари і укріплень для поверхонь (застосовується у транспортній інфраструктурі, де потрібні дренажні властивості); та NanoAlpsRSystemSAFE — нанотехнологію для непроникних мінеральних шарів, яка герметизує водонепроникні шари, створює ущільнення і очищає забруднені грунти (застосовується у всіх сферах, де потрібна висока герметичність і водонепротикність: наприклад, сміттєзвалища, річкові та морські дамби, дамби і земляні вали, водосховища і водні резервуари).

«Як працює їхня технологія? Береться місцевий ґрунт, без піску, без щебіню, просто перемелюється фрезою і додається полімер і цемент. У такий спосіб утворюється основа для дороги, на яку потім стелиться асфальт. Ця основа замінює пісок і щебінь, який є дуже дорогий. Відповідно, здешевлюється вартість робіт, та й самі роботи відбуваються швидше. Тобто, під час будівництва чи ремонту дороги непотрібно використовувати звичні для нас будівельні матеріали, такі як пісок, глина, щебінь, а використовується наявний ґрунт, перемішаний з полімерною добавкою і цементом», — пояснює директор ЛКП «Інститут просторового розвитку» Олег Шмід.

Однак, за його словами, перш ніж застосовувати цю технологію, потрібно провести аналіз ґрунтів.

«Вивчивши ґрунт, стає зрозуміло, яку пропорцію необхідно дати цементу, а яку — полімеру. Представники фірми „NanoAlps“ взяли для аналізу зразки кількох видів ґрунтів. Коли наявний ґрунт добре проявляє себе у взаємодії з полімером, із цього виходить хороша основа під дорожнє покриття. Ця основа відстоюється менше дня, і після того на ній зразу ж можна стелити асфальт», — додав Олег Шмід.

Заступник міського голови Львова з питань житлового-комунального господарства Сергій Бабак зацікавився пропозицією, відтак — запропонував співпрацю для випробування цієї технологію на внутрішньоквартальних вулицях Львова вже цього року.

«Після перегляду презентації нанотехнології італійської фірми „NanoAlps“, ми запропонували їм співпрацю, щоб як експеримент на невеликих ділянках вулиць Львова випробувати презентовану ними технологію і побачити, як вона працює. Представники фірми запропонували надати нам як бонус необхідну кількість свого наноматеріалу для такого пілотного проекту. Це їхній подарунок нам, про який ми домовилися під час переговорів. Вони вже взяли проби кількох ґрунтів, щоб мати умовне розуміння, скільки їхньої суміші потрібно і в якій пропорції», — зазначив Сергій Бабак.

Він також підкреслив, що поставки продукту очікують упродовж вересня.

«Хочу підкреслити, що та кількість, яку вони нам планували надати спочатку, — мала бути на одну невеличку ділянку дорогу. Однак, у результаті переговорів, ми домовилися, що вони нам нададуть таку кількість суміші, якої вистачить на 4−5 ділянок. Тому очікуємо що у вересні прийде матеріал. За цей час ми проведемо переговори з дорожніми фірмами, які б погодилися попрацювати за цією технологією. У такий спосіб ми виходимо на комплексне рішення — у нас буде матеріал і фірма, яка готова з ним працювати, і вже цього року візьмемо кілька ділянок проблемних вулиць різних районів Львова, і за цією технологією зробити там дорожнє покриття. А потім поспостерігаємо, як вона себе проявить», — додав Сергій Бабак.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *