Оформити нерухомість стало простіше і дешевше, запевняють експерти

|

Із введенням в дію відділів Державної реєстраційної служби України замість БТІ, в Україні стало швидше, простіше та економніше здійснювати реєстрацію права на нерухомість. Принаймні, у цьому переконують представники обласного управління юстиції, реєстраційної служби та нотаріуси.

Начальник головного управління юстиції у Львівській області Андрій Багряк під час прес-конференції зазначив, що громадяни вже відчули на собі, що з часу набуття чинності Закону про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно отримати правовласність на нерухомість значно легше, ніж раніше. Адже на сьогодні при оформленні відповідних документів на житло на вторинному ринку, до прикладу, не потрібно бігати по кількох інстанціях кілька днів, як це було раніше. Достатньо піти до нотаріуса й за один день здійснити у нього усі процедури, пов’язані з купівлею-продажу майна та оформленням правовласності.

«До введення нової системи реєстрації, особа, яка придбала нерухоме майно, після посвідчення купівлі-продажу договору зобов’язана була пройти ще одну бюрократичну процедуру – так звану державну реєстрацію права власності на нерухоме майно. Тобто потрібно було йти в БТІ, вставати в чергу і намагатись зареєструвати. Зараз громадянину потрібно лише піти до нотаріуса, де відбувається реєстрація правовласності в той самий день. Більше громадянину не потрібно нікуди йти», – переконує Андрій Багряк.

Він також зазначає, що сьогоднішній підхід до системи реєстрації речового права на нерухоме майно значно кращий, ніж був раніше, і люди це відчули. «До прикладу, до 1 січня 2013 року на Львівщині працювало 10 БТІ, тобто 10 комунальних підприємств, які не були застраховані ні від чого – ні від банкрутства, ні від жодних інших тенденцій, пов’язаних з економічною діяльністю такого підприємства. Бо вони не могли гарантувати належний облік майна в державі. У цих БТІ працювало 85 державних реєстраторів, а це питання доїзду до реєстрації кожного окремого громадянина. Зараз на Львівщині створено 24 відділи Держреєстрації речового права на нерухоме майно, де працює 106 держреєстраторів. Вони займаються первинною реєстрацією прав власності (новоутворене, новозбудоване, або реконструйоване майно). Також працює в області 419 приватних та державних нотаріусів як суб’єктів державної реєстрації», – розповів начальник головного управління юстиції у Львівській області.

Як зазначає начальник відділу нотаріату головного управління юстиції у Львівській області Олена Пелих, державні реєстратори займаються первинною реєстрацією прав власності, тобто виникненням та припиненням реєстрації (новоутвореного, новозбудованого або реконструйованого майна). А нотаріуси (як державні, так і приватні) – виключно переоформленням.

«До нотаріусів звертаються як за посвідченням договорів, так і за встановленням фактів, або оформленням спадщини, за обтяженням права (до прикладу, оренда). На сьогодні людина звертається лише до нотаріуса і більше в жодні інші органи. Нотаріус має доступ до всіх реєстрів (рухомого і нерухомого) і є спеціальним суб’єктом державного реєстратора. Він реєструє правовласність, заповнює електронний реєстр, переносить з паперових носіїв, які є у людей, інформацію на електронний носій, отримує всі необхідні витяги, вчиняє нотаріальну дію і в цей же день реєструє виникнення правоволасності. Як наслідок, людина отримує на руки документ від нотаріуса (або правочин, або свідоцтво про право на спадщину, до прикладу) і отримує витяг з реєстру про зареєстроване право», – розповіла О.Пелих.

Окрім того, що увесь процес оформлення документів на нерухоме майно проходить в одному місці і за один день, начальник міського відділу реєстраційної служби Василь Заєць каже, що це й значно дешевше у порівняні з тим, що було раніше.

«На сьогодні проплати в державного реєстратора здійснюються виключно за витяг, який формує держреєстратор – 120 грн, та за державне мито – 119 грн. Складнощів немає, бо, судячи з усього, це виходить значно дешевше стосовно того, що люди платили колись. Сьогодні люди звертаються до нотаріуса, коли хочуть вчиняти договір відчуження, в цей самий день вони можуть здійснити дану операцію. І це виходить значно дешевше», – зазначив В.Заєць.

Якщо для людини, яка хоче оформити документи на правовласність на нерухоме майно держава цей процес спростила, то для самих нотаріусів навпаки, ускладнила. Як розповіла приватний нотаріус Вікторія Антонова, тепер цей процес буде займати удвічі більше часу, адже на їхні плечі покладена уся рутинна робота.

«Є незручності, бо нотаріус це практик. Крім покладеної на нас державної реєстрації, ми займаємося ще й нотаріальною діяльністю і приймаємо людей. Нотаріусам стало складніше і в технічному плані, й по часу. Адже раніше, коли людина приходила до нас з документами з БТІ, ми їх лише перевіряли на предмет технічних помилок і тоді робили свою нотаріальну юридичну роботу, яка займала приблизно 40 хв. Тепер цей процес тільки у чисто технічному питанні займатиме дві години, а може і цілий день. Якщо реєстраційній службі дається на процес реєстрації до 14 днів, по закону, то нотаріус має здійснити це в день вчинення.

Тобто, якщо йде ланцюг процесу з декількох об’єктів, відповідно дію потрібно починати з самого ранку, щоби встигнути до кінця робочого часу: відкрити розділ, зареєструвати правовласність на продавця, зробити договір і зареєструвати правовласність на покупця, сформувати справу і відправити її в реєстраційну службу за місцем знаходження нерухомого майна. І все це потрібно зробити в один день», – розповіла приватний нотаріус.

Джерело фото: polatayko.notarius.kiev.ua 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *