Центр забезпечення виробництва УЗ опублікувало оголошення про закупівлю ремкомплектів та елементів колій (рамні рейки та хрестовини і їх ремкомплекти), очікуваною вартістю 1,03 мільярди гривень. Закупівля складається із 90 лотів різної вартості. За ці кошти планується закупити рамні рейки та хрестовини різних марок та ремкомплекти рамних рейок. Про це повідомляє ZBK.
В минулому році аналогічний тендер було оголошено на вдвічі меншу суму – 490 мільйонів гривень. Тоді учасники закупівлі розділилися на 2 тандеми: 47лотів розіграло ТОВ «АРГО» і ТОВ «АКБ Тяжмашкомплект» (обидві фірми входять до орбіти братів Дубневичів), а 29 лотів розіграли ТОВ «Спецукрресурс» і ТОВ «Трансінвест Холдинг» (з орбіти Ріната Ахметова).
За даними слідчих НАБУ ТОВ «АРГО» перемагаючи в тендерах УЗ на стрілочних переводах перераховувало кошти ТОВ «Корпорація КРТ», яке офіційно належить братам Дубневичам. «Корпорація» ж в свою чергу закуповувала товари у справжнього виробника – «Дніпропетровського стрілочного заводу» але за ціною на 20% меншою, ніж продавало Укрзалізниці.
ТОВ «Спецукрресурс» в своїй історії перемагало тільки в одному тендері, але розмір першого і єдиного держконтракту фірми вражає – 194 мільйони гривень.
До 31.12.2016 року (кінцевий термін виконання минулорічних договорів) обидві фірми не встигли поставити товари, і залізниця підписала з ТОВ «АРГО» і ТОВ «Спецукрресурс» додаткові угоди про подовження терміну дії договору і збільшення вартості закупівлі.
Для «Спецукрресурс» сума контракту збільшилася на 37 мільйонів гривень, а для ТОВ «АРГО» підвищення ціни склало аж 57 мільйонів гривень. Тобто, не виконавши вчасно контракт залізниця не тільки не розірвала договори з привілейованими фірмами, а ще й погодилась доплатити за той же товар 94 мільйони гривень зверху.
Цього року очікувана вартість закупівлі на 25% вища за минулорічні ціни. При цьому ціни на ринку металу підвищились тільки на 10-15% за рік.
Раніше Львівський портал повідомляв, міністр інфраструктури Володимир Омелян повідомив, що на «Укрзалізниці» повний провал структурних реформ, через зацікавлених «друзів». Також стало відомо, що за підсумками 2016 року орієнтовна вартість закупівель ПАТ «Укрзалізниця» в компаній народних депутатів України Ярослава та Боглана Дубневичів складала близько мільярда гривень. Окрім того стало відомо, що «Укрзалізниця» планує порізати на брухт майже 15 тисяч вагонів. А також накупила бракованих запчастин на 20 мільйонів
Згодом повідомлялося, що зловживаннями Дубневичів в «Укрзалізниці» займеться НАБУ. А сам Войцех Балчун визнав монополію Дубневичів на «Укрзалізниці» та перевів стрілки на НАБУ, прокуратуру і СБУ.
Після цього НАБУ дали доступ до документів залізниці для розслідування змови з Дубневичами.
Також відбулися обшуки у офісі Дубневичів у Львові. Зокрема стало відомо, що мова про корпорацію КРТ, яка співпрацювала з фірмою, що ухилялась від сплати податків.
Після гучних викриттів Омелян назвав «конфліктом інтересів перебування Дубневича на посаді глави транспортного комітету Ради».