Львівські надзвичайники не задоволені рівнем співпраці з пожежною охороною Львівської залізниці. Кілька надзвичайних ситуацій, що виникали на залізниці протягом останнього час, демонстрували абсолютну незацікавленість відомчих підрозділів залізниці ефективно співпрацювати із головним управління МНСУ Львівщини задля безпеки пасажирів та пересічних людей.
Для прикладу, вчора ввечері поблизу села Бороничі Жидачівського району виникла пожежа в першому вагоні товарного поїзду сполученням Львів–Івано-Франківськ, який перевозив деревину. Вогнеборцям управління МНС вдалося ліквідувати пожежу, однак, як констатував керівник прес-центру львівських надзвичайників Павло Василенко, допомагати їм у тому мала б і пожежна відомча охорона залізниці. Мало того, колеги з ЛЗ мали б, згідно з нормативними документами, організувати чергування поблизу цього вагона, чого теж не було зроблено.
«Це вже не перший випадок, коли немає належного взаємоінформування та взаємодопомоги з боку колег із залізниці», – зазначив «Львівському порталу» П. Василенко, додавши, що було зафіксовано навіть випадки, коли інформацію про надзвичайні ситуації на колії оперативно-диспетчерська служба ГУ МНС отримувала не від чергового на залізниці, а від випадкових свідків.
Однак факти говорять самі за себе: витік з цистерни на станції Клепарів минулого місяця, у 2004 році в Бродівському районі перекинулися та зайнялися цистерни з нафтопродуктами, неодноразові сходження поїздів з рейок тощо. Щоразу працівники головного управління своїми силами намагаються ліквідувати небезпечну ситуацію, хоча, за словами П. Василенка, служби залізниці мають відповідні можливості боротися з небезпекою. «Є місця, де не виникає великих проблем ліквідувати такі ситуації, однак якщо мова йтиме про гірські райони, куди через гори та бездоріжжя нашим автомобілям із найближчих районних центрів добиратися близько 50 кілометрів, то будуть труднощі. Водночас до місця пожежі може прибути пожежний потяг», – застеріг керівник прес-центру.
Окрім того, пожежна машина може підвести до місця пожежі лише 2,5 тонни води, чого вистачає на 5-6 хвилин інтенсивного гасіння вогню, а цистерни залізничників набагато більше. «Потяг зі своїм обладнанням, великим запасом вогнегасних речовин допоможе набагато швидше та з меншим ризиком і затратами ліквідувати пожежу, ніж наша машина», – додав він.
Відтак керівництво львівських надзвичайників звертатиметься до керівництва Львівської залізниці з проханням врегулювати такі негативні моменти співпраці, яка залишаються лише на папері, бо йдеться про безпеку пасажирів та працівників.
«Сьогодні це сталося з вантажним потягом, а завтра це може статися з пасажирським. Від нашої співпраці залежить те, як дійде до нас інформація, чи вчасно вона надійде та які сили буде залучено», – резюмував Павло Василенко.