ОСТАННІ НОВИНИ

Авіакомпанія «Atlasjet Україна» погрожує покинути Україну

Андрій КОТЕНСЬКИЙ, Львівський портал

|

Львівська авіакомпанія «Atlasjet Україна» сьогодні, 18 червня, здійснила пробний авіарейс із сполученням Київ – Львів. Зворотній рейс авіакомпанії відбудеться сьогодні ввечері. На цьому «свято» для пасажирів може завершитися, адже його продовження залежить від рішень Комісії Державної авіаційної служби України з видачі призначень на експлуатацію повітряних ліній, яке заплановане на 26 червня.

Перший рейс «Atlasjet України» доставив до Львова близько сорока пасажирів, зокрема й міністра інфраструктури України Андрія Пивоварського. Чиновник запевнив усіх присутніх, що початок польотів нового авіаперевізника свідчить, що Україна активно відкриває небо для здорової конкуренції на ринку авіаперевезень.

3

«Сьогоднішній авіарейс – результат досить копіткої роботи цілого ряду фахівців та експертів. В Україні нарешті впорядковані нові авіаційні правила, які дозволили відкрити українське небо та видати нові напрямки для нових авіакомпаній. Маю надію, що перший рейс «Atlasjet Україна» стане початком доброї традиції, заходу нових авіакомпаній та авіаперевізників на український ринок. Нові авіаправила дозволили роздати не лише нові напрямки та залучати нові авіакомпанії, але й надали більш чіткі та зрозумілі правила з безпеки авіаперевезень, що є найголовнішим для Уряду та міністерства», – наголосив він.

5

Водночас у міністерстві визнають складну ситуацію, у якій опинилася «Atlasjet Україна», адже компанія отримує дозволи на польоти у розпал сезону.

«На жаль, пройшло доволі багато часу до впровадження нових авіа правил і лише зараз ми почали надавати нові напрямки перевізникам. Зайшовши у літній сезон, ми розуміємо, що «Atlasjet Україна» важко оперативно домовитись із аеропортами про свої польоти, але я вірю, що за декілька місяців авіакомпанія врегулює це питання та вийде на нормальний режим роботи», – повідомив Андрій Пивоварський.

У ході прес-конференції чиновники зі Львівщини обмінялися компліментами з приводу планів «Atlasjet Україна». Однак за голослівними заявами посадовців закралася важлива суть – авіаперевізник, який продемонстрував 100% готовність до польотів, наразі відмовляється офіційно оголосити про старт діяльності компанії в Україні.

8

Як повідомив виконувач обов’язків генерального директора ТОВ Авіакомпанії «Atlasjet Україна» Сергій Підгородецький, причина відтермінування початку польотів в Україні банальна – їхня авіакомпанія, в яку вклали десятки мільйонів доларів інвестицій, за рік поневірянь отримала лише шість із запланованих 30 регулярних рейсів. Мало того, затверджені напрямки потрібно здійснювати із п’яти різних міст, що є нерентабельно без погодження решти напрямків, на які сподіваються у компанії.

4

«За рік часу ми пройшли важке випробовування. Проте колектив та інвестори, незважаючи на важку економічну ситуацію в країні та бюрократичний безлад, не відмовились від планів вийти на авіаринок України. Ми вдячні новій команді посадовців міністерства інфраструктури, адже на ринку авіаперевезень почались зрушення. Проте ми не виключаємо нових проблем. Наразі очікуємо на погодження решти напрямків, які ми раніше заявили, для того, аби наша компанія змогла скласти планомірну та ефективну діяльність. Сьогодні ми отримали ковток свіжого повітря, розпочинаємо набір нового персоналу, завершуємо реєстрацію третього повітряного судна, бо побачили перспективи для здійснення нашої діяльності. З нового року плануємо закупити нові літаки «Airbus» із заводу виробника у Тулузі. Проте чи чиновники в Україні дозволять дихати на повні груди компанії «Atlasjet Україна» покаже найближче засідання Комісії Державної авіаційної служби України», – наголосив Сергій Підгородецький.

«Atlasjet Україна» готова покинути Україну

Кулуарно директор авіакомпанії розповів кореспонденту Львівського порталу, що сьогодні доля «Atlasjet Україна» у руках Комісії Державної авіаційної служби України з видачі призначень на експлуатацію повітряних ліній. Засідання Державіаслужби, яке може дати зелене світло на рентабельні напрямки для перевізника, заплановане на 26 червня.

«Державіаслужба наразі надала лише шість напрямків з п’яти аеропортів України. За цими маршрутами розпочати рентабельну роботу нереально. Починати польоти без затвердження чіткої мережі недоцільно. Якщо ми терпіли й чекали на погодження рейсів більше року, то ми готові зачекати ще місяць, аби вибудувати здорову економічну роботу компанії. Діалог погодження складний та напружений. Монополіст авіаринку України досі застосовує правила гри, які їм вигідно, але ми віримо, що ці проблеми штучні й нам вдасться дійти згоди, аби розпочати роботу», – сподівається Сергій Підгородецький.

Аргументом на свою користь «Atlasjet Україна» вважає поповнення держбюджету України реальними грошима та конкуренцію з іноземними компаніями.

«Ми виходимо на ринок України, аби нав’язати конкуренцію, насамперед, іноземним компаніям, які здійснюють відтік валюти з України. «Atlasjet Україна» зареєстрована у Львові та є місцевим платником податків. За рік бездіяльності один наш літак поповнив держбюджет на 10 мільйонів гривень. Літак «Wizz Air України» до закриття української дочки поповнював бюджет на 25 мільйонів гривень. Водночас зі слів власника компанії МАУ Арона Майберга, один їхній літак приніс в бюджет України лише сім мільйонів гривень. Ми ж хочемо працювати в Україні і наповнювати місцеві бюджети, але для цього має існувати конкурентне середовище і всі авіаперевізники мають отримати рівний доступ до ринку. До прикладу, на сьогодні у руках МАУ – 190 напрямків. Проте авіакомпанія не здійснює понад 55% погоджених рейсів, а просто їх притримує», – зауважив  С. Підгорецький.

7

Він також повідомив, що прямі збитки авіакомпанії «Atlasjet Україна» чи фактичні інвестиції в Україну становить 21 мільйон доларів, якщо комісія Державіаслужби 26 червня не відкриє ринок для ефективної роботи «Atlasjet Україна», то компанія покине Україну.

«З моменту діяльності ми вклали велику суму грошей, однак досі не отримали можливості літати. «Atlasjet Україна» досі в пошуках компромісів з МАУ та Державіаслужбою. Почались позитивні зрушення і з’явися механізм, що дає можливість отримати довгоочікувані напрямки для польотів нашої компанії. Але поза межами чітко-встановлених правил здійснюються рухи, які нас насторожують. Наразі ми спостерігаємо. Можливо, це недоліки нового законодавства, які молода команда Мінінфраструктури наразі не виявила, можливо цілеспрямована «атака» опонентів й викручування ситуації на свою користь. Відповіді на ці питання ми озвучимо після засідання комісії – 26 червня. Цього дня очікує не лише «Atlasjet Україна», а й усі авіаперевізники. Лише від рішень комісії залежить, чи в Україні залишиться монополія МАУ чи інші компанії отримають бажані напрямки й запрацюють Європейські правила ринку. Якщо ми не отримуємо напрямків, сенсу залишатись в нашій державі немає. Ми готові відстоювати право українців на вільний авіаринок у Європейських судах. Однак в очікуванні позитивного рішення «Atlasjet Україна» забере літаки й весь персонал з України. У компанії мінімізують надходження валюти в Україну та розпочнуть роботу за кордоном», – наголосив Сергій Підгородецький.

6

Остаточний розклад авіакомпанії та перспектива налагодження регулярного сполучення, буде вирішена після засідання Комісії Державної авіаційної служби України.

Раніше Львівський портал повідомляв, що авіакомпанія «Atlasjet Україна» отримала право виконувати 6 із 30 запланованих авіарейсів.

Зокрема, Державіаслужбою погоджено семиденне сполучення за напрямками: Львів – Москва, Львів – Мадрид, Одеса – Москва, Херсон – Стамбул, Запоріжжя – Стамбул, Київ – Кутаїсі.

Фото: Андрій Котенський

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.