Степан Кулина: „Від фіктивних підприємств захистить реєстр“ - „Поступ“, 9 червня

|

Ще 1998 року Україна офіційно взяла курс на інформатизацію. Саме тоді було ухвалено Закон „Про Національну програму інформатизації“. Однак до 2003 року мало що з цієї програми виконували. Минулого ж року влада побачила, що нема куди відтягувати, й запустила єдиний веб-портал органів виконавчої влади, розміщений на офіційному веб-сайті Кабінету Міністрів. Справа з мертвого місця нібито зрушилася, адже після цього президент підписав довгоочікувані Закони України „Про електронні документи та електронний документообіг“ та „Про електронний цифровий підпис“, які уже з січня цього року набули чинності. Але наразі, незважаючи на всі укази та постанови, важлива інформація в Україні була і залишається серйозним владним ресурсом. Тому в практичному просуванні у бік створення єдиного інформаційного простору пріоритетом є „збереження завойованих позицій“.

Так незважаючи на юридичну дату народження відповідних законів, до початку повноцінного функціонування автоматизованих систем електронного документообігу і до того часу, коли без будь-яких побоювань суб`єкти господарювання зможуть укладати договори через електронну пошту і обмінюватися документацією з усіма органами контролю нам, схоже, треба ще зачекати.

Задля справедливості потрібно сказати, що відповідні органи ці ініціативи впроваджують, тільки дуже плавно й дуже поступово. Наприклад, створювати новий бізнес, тобто реєструватися підприємцям через інтернет можна буде лише з 1 грудня 2005 р. Наразі ж влада працює над створенням Єдиного державного реєстру фізичних та юридичних осіб, який мають впровадити у всіх реґіонах України з 1 липня 2004 року.

Про перебіг підготовки до запуску цього реєстру ми вирішили дізнатися в представництві Ліцензійної палати у Львівській області. На запитання „Поступу“ відповідав заступник начальника представництва Степан Кулина.

— Пане Степане, чим є реєстр і для чого його створюють?

— Єдиний державний реєстр — це автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що складається з системи центрального рівня та автоматизованих робочих місць державних реєстраторів, встановлених у більш ніж 749 органах державної реєстрації. Створення реєстру передбачене відповідним Законом — „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців“.

Створення Єдиного держреєстру має забезпечити формування максимально повного інформаційного фонду даних про зареєстрованих юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців. Така база дозволить оптимізувати надання офіційної інформації про діяльність суб`єктів господарювання як органам державної влади, місцевого самоврядування, так і іншим суб`єктам господарювання.

— Як підприємець зможе одержати інформацію із реєстру?

— Доступ до системи є вільним. Зайшовши у базу, можна перевірити, чи зареєстрована, а отже, чи існує та чи інша юридична або фізична особа. Фактично існування реєстру є захистом від протиправної (фіктивної) діяльності суб`єктів господарювання. Наприклад, якщо зареєстрований підприємець втратив паспорт, він оперативно повідомляє міліцію, вони телефонують нам, і у відповідній графі ми ставимо позначку. Тоді ніхто інший цим документом у своїх цілях уже не скористається.

— А як одержати більш детальну інформацію про контрагента, яка б показала, наскільки ефективно він працює?

— Тут йдеться про офіційну інформацію, яку можна буде отримати, надіславши відповідний запит у Державний департамент реєстрації, що у Києві. Відповідно до закону, його мають задовольнити протягом 5 робочих днів. Така інформація буде платною, однак вартість поки що не називають. Безкоштовно одержати ці відомості матимуть змогу державні органи.

— Які саме?

— Відповідні органи статистики, Державна податкова служба, Пенсійний фонд, фонди соціального страхування для ставлення на облік, зняття з обліку юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

— Реєстр сумісний із базами даних цих відомств?

— Так, і в цьому його зручність. Перевагою для підприємців є те, що він сумісний із ліцензійним реєстром. Тобто якщо ви хочете укласти угоду з підприємством, яке займається ліцензованою діяльністю, то зможете перевірити законність його діяльності, а також те, чи має підприємство відповідні ліцензії, їх стан (чинна, анульована, визнана недійсною тощо).

— Наскільки область готова до 1 липня, коли має запрацювати реєстр?

— Реєстр в області сформований на 90%, зараз вирішують суто технічні питання. Я думаю, все буде підготовлено вчасно.

Юлія КУРИНКІНА

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *