Полювання на зайців - „Поступ“, 17 березня

|

Упродовж березня усі, хто звик їздити електричками без білетів, змушені позбутися цієї ганебної звички: Львівська залізниця оголосила місячник з підвищення доходності від перевезень пасажирів поїздами приміського сполучення. Залізничники вдаються до такого жорсткого кроку вимушено, оскільки пасажирські перевезення на приміських маршрутах і надалі залишаються збитковими. Попри велику кількість пільговиків, що користуються приміським залізничним транспортом, багато пасажирів, які не мають пільг на проїзд і цілком спроможні заплатити за проїзд, надають перевагу подорожам на халяву, не вважаючи за необхідне оплачувати транспортування своєї особи до місця призначення в межах Львівщини.

У межах проведення місячника передбачено проведення додаткових перевірок щодо виявлення безквиткових пасажирів у електро- та дизельних поїздах, залучення до контролю стрільців воєнізованої охорони та працівників транспортної міліції, підвищення вимог до якості ревізій, які проводять контролери-ревізори, з метою підсилення посадкових бригад, збільшення кількості працівників підприємств залізниці, що залучені до проведення посадок на приміські поїзди, інформування пасажирів через засоби зв`язку про проведення рейдів тощо.

Залізничники стверджують, що практика відловлювання безбілетників є доволі ефективною. Наприклад, у лютому минулого року, коли проводили аналогічну акцію, було перевірено 7 680 поїздів. Через відсутність квитків до вагонів не допустили 53 101 пасажира, а 3 353 пасажири з цих же причин висадили з поїздів. За безквитковий проїзд оштрафували 11 485 пасажирів на загальну суму 51 874 гривні, крім цього, безпосередньо у поїздах продали 300 426 квитків на суму 516 841 гривня. Загалом за період проведення акції сума виторгу становила 1 794 600 гривень, що на 14,3% більше, ніж залізниця отримала за аналогічний період попереднього 2002 року.

Щоправда, проблемою для Львівської залізниці залишаються пасажири-пільговики. Пільгами на проїзд у приміському залізничному транспорті користується близько 20 категорій пасажирів, зокрема пенсіонери та студенти. Відшкодовувати витрати на перевезення пільговиків мала б обласна влада, однак, за словами залізничників, гроші надходять нечасто і у мізерних кількостях. Минулого року вартість пільгових перевезень становила 25,6 млн грн, а компенсували залізничникам лише 7,5 мільйона гривень. Найбільше пільгових перевезень припадає власне на приміські маршрути. Поїзди приміського сполучення минулого року перевезли безкоштовно 7,9 млн пасажирів на загальну суму 17,5 млн гривень, з них 1,4 млн студентів на суму 1,8 млн грн.

Повертати гроші за пільговий проїзд залізничникам іноді доводиться через суд. Наприклад, минулого року за рішенням Господарського суду м. Києва за позовом залізниці до Головного фінансового управління Львівської облдержадміністрації, Міністерства фінансів України Львівській дирекції залізничних перевезень було відшкодовано 700 тисяч гривень, а загальна сума відшкодувань становила 3,7 мільйона гривень. Цього року в місцевих бюджетах західного реґіону, який обслуговує Львівська залізниця, на компенсації за пільгове перевезення пасажирів було передбачено 4,264 млн гривень, з них найбільше у Львівській області — 1,2 млн грн. Тож приміські маршрути наразі залишаються збитковими та вимушено соціальними для залізничників, втрати від їх функціонування доводиться перекривати доходами від інших, більш рентабельних видів діяльності залізниці.

Віра ЗАГАЙСЬКА

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *