Іван Ониськовець: “Жахливий стан львівських доріг — закономірний” - „Ратуша“, 13 березня

|

Численні скарги львів’ян на поганий стан доріг, буркотіння, що, мовляв, “ніхто нічого не робить” — несправедливі. Роблять, і що саме роблять, роз’яснив нам Іван Ониськовець, начальник управління інженерного господарства Львівської міської ради.

— Пане Іване, чи ремонтують у Львові дороги і скільки грошей на це виділено?

— Звичайно, ремонтують. Десь років чотири тому на ремонт доріг було виділено триста тисяч гривень, але що таке триста тисяч? Це дуже малі кошти, відремонтувати дороги за них неможливо. До того ж, Львів є ще специфічним містом, у якому лінії комунальних мереж розташовані під проїзною частиною, і це, звичайно, зменшує термін їх експлуатації (для асфальту нормою “використання” вважається 10 — 12 років, для бруківки — до 20 років. —Авт.). У нас є такі вулиці — як-от Стрийська, Зелена, Володимира Великого (місцями) — на яких не було капітального ремонту вже десятки років, і термін їх гарантійного використання вже перевищений у 2 — 3 рази.

— А в чому причина такого занедбання?

— Причина, як завжди, одна — гроші. Раніше кошти на цю справу виділялись переважно за такою схемою: що залишилось після розподілу грошей в бюджеті, те йшло автоматично сюди. Однак за останні кілька років окреслилась тенденція до вагомого збільшення коштів із бюджету міста, що мають бути витрачені на ремонт доріг. Якщо бюджетом на 2003 рік на це було передбачено 4, 4 млн. грн., то на 2004 рік — 6,8 млн.грн. (2, 7 млн.грн. із яких на ремонт внутріквартальних доріг), які йдуть до районних адміністрацій для проведення поточного ремонту. Слід також сказати про суму, виділену зі спецфонду на капі-тальний ремонт доріг Львова, яка зросла зі 7 млн.грн. до 8, 240 млн.грн.

— А що це за спецфонд?

— Кошти до спецфонду надходять із податків, які сплачують власники авто.

— Пане Іване, які роботи з ремонту доріг виконано торік?

— 2003 року було відремонтовано вулиці Князя Романа, Коломийську, Скрипника, частково — Кавалерідзе та Зелену, проведено часткову реставрацію окремих об’єктів на проспекті Свободи плюс поточний ремонт та ремонт внутріквартальних вулиць, назви всіх я вже, на жаль, не пам’ятаю. Хочу за-значити, що місця для проведення ремонту ми робимо вибірково, виходячи з того, який район тієї чи іншої дороги є найбільш пошкодженим.

— Розкажіть, будь ласка, про плани з ремонту доріг на цей рік?

— Ремонт та реконструкція львівських доріг цьогоріч має розвиватись по двох етапах. Перший етап — за рахунок спецфонду ми плануємо виконати такі роботи: реконструкція вулиці Луганської, в районі шляхопроводу; добудова другої смуги вулиці Стуса, в районі з розгалуженням вул. Карбишева; реконструкція вул. Ш.Руставелі — плануємо пускати транспорт верхньою частиною вулиці, для чого її треба розширити, понизити та будувати підпірні стінки в районі житлових будинків при виході на площу Петрушевича; по вул. Волоській будуватимемо третю полосу. В комплексі з реконструкцією цього вузла Ш.Руставелі — Волоська, буде повністю зроблено реорганізацію руху на площі біля Галицького базару і в районі площі І. Франка. Також цього року плануємо продовжити ті роботи, які ми робимо в центрі міста: це реконструкція площі Міцкевича і вул. Дорошенка до підземного переходу в районі кінотеатру “Україна”. Другий етап будемо втілювати в життя, виходячи з можливостей, а саме — плануємо реконструкцію площі Галицької, щоби з’єднати її з вул. Князя Романа. І найголовніше, що на цій ділянці ми будемо відновлювати нашу бруківку, тобто плануємо весь шар асфальту зняти, і замість нього покласти бруківку, за тим же принципом, за яким ми працювали на проспекті Шевченка.

— Те, що бракує грошей для повноцінного ремонту — зрозуміло, а чи не відчуваєте браку фахівців?

— Знаєте, така проблема справді існує. Прикро це визнавати, але на нинішний день є тільки 2 організації у Львові, які можуть якісно вкладати асфальто-бетон, і тільки одна, яка може мостити бруківку. Також є проблема зі самим матеріалом — асфальто-бетоном, який у нас випускають, переважно, не на сучасних заводах, а на тих, які були запущені двадцять-тридцять років тому, а неякісність матеріалу, звичайно ж, негативно впливає на якість ремонту. Саме тому нині найліпший матеріал для виконання якісних ремонтних робіт поставляють із Мінська.

— Скільки приблизно треба часу і грошей, щоби дороги Львова набули нормального стану?

— Для того, щоб були повністю відремонтовані дороги Львова, потрібен не один десяток мільйонів гривень. Якщо планомірно щороку виділяти на цю справу не менше 10 — 12 млн. грн., то через років десять по наших дорогах можна буде спокійно їздити.

Розмовляла Ольга ВИШНЕВЕЦЬКА

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *