Уже на початку 2018 року у Львові почнуть впроваджувати автоматизовану систему оплати проїзду у громадському транспорті. Сьогодні, 14 червня, під час зустрічі щодо впровадження електронного квитка у Львові керівник відділу впровадження електронного квитка «Львівавтодору» Сергій Журбенко розповів, як саме виглядатиме цей процес у Львові.
Львівський портал подає найцікавішу інформацію у форматі «питання-відповідь»:
Де можна буде купити е-квиток у Львові?
- Кіоски на зупинках і магазини, де можна буде і купити, і поповнити картку;
- Пункти обслуговування пасажирів, де будуть не лише надаватися всі послуги з проблемами з картками, а й безпосередньо видача карток, продаж, поповнення і перевірка та зміна тарифів;
- Існуюча мережа банкоматів та терміналів, де планується також поповнення карток.
Хто контролюватиме та координуватиме систему е-квитка?
Центральний офіс і його підрозділи будуть здійснювати оперування системою. Об’єкти центрального офісу – це підрозділи технічної підтримки, які будуть здійснювати підтримку оперативної та програмної частини і диспетчеризацію. Оператором у подальшій автоматизованій оплаті проїзду буде «Львівавтодор».
Де можна буде поповнити багаторазовий е-квиток?
Щодо об’єктів поповнення, то передбачається на зупинках громадського транспорту 250 автономних точок – кіосків.
Якщо квиток «заглючить», що робити?
Існуватиме підрозділ підтримки користувачів, що буде складатися з офісів, де користувачі матимуть змогу прямого контакту з експертами, а також передбачається кол-центр.
Чи можна буде їздити «зайцем»?
Попередньо, у транспорті планується від 80 до 100 контролерів, які повинні мати засоби зчитування карток. Завдяки змінам у законодавстві зараз саме місто визначає порядок користування громадським транспортом, і в тому числі питанням контролю оплати.
Які основні типи засобів оплати проїзду?
Разовий квиток, який можна буде купити у водія;
Неперсоніфікована транспортна картка;
Персоніфікована картка, яка буде видаватися пільговим категоріям пасажирів і звичайним пасажирам за бажанням;
Банківська безконтактна картка;
Мобільний додаток.
Що можна буде зробити за допомогою мобільного додатка?
За допомогою веб-порталу і мобільного додатку користувач може здійснити перегляд своїх рахунків і поповнення.
Як щодо тарифів?
Щоб система була гнучкапередбачається застосування різних типів тарифів. Тарифи повинні мати змогу змінюватись, в залежності від терміну дії абонемента, кількості передплачених поїздок.
Також у перспективі передбачається, щоб тариф мав змогу змінюватись в залежності від часу користування транспортом. Також розглядається можливість пересадки з разовим квитком.
Звичайно, існує пільгова категорія, що мають 50% чи більші знижки.
До слова, попередньо стало відомо, що річний е-квиток коштуватиме 500 грн, а одноразовий – 5 грн.
Як повідомляв Львівський портал раніше, 17 листопада 2016 року Верховна Рада України ухвалила в першому читанні законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті» (р.№ 4121).
Водночас додамо, що цього дня фракція «Самопоміч» Верховної Ради України не голосувала за законопроект № 4121. Натомість у Садового добряче попіарилися на темі е-квитка у Львові: прес-служба Львівської міської ради розповсюдила інформацію про те, що 17 листопада у Львові підписали угоду щодо кредитного фінансування проекту автоматизованого збору оплати за проїзд у громадському транспорті міста, на якому був присутній лідер «Самопомочі», міський голова Львова Андрій Садовий.
Нещодавно Рада ратифікувала угоду з ЄІБ: Львів оновить громадський транспорт і отримає кошти на е-квиток.
Нещодавно«Львівавтодор» оголосив конкурс серед дизайнерських фірм на кращу ідею логотипу та дизайну електронного квитка «ЛеоКарт».