ОСТАННІ НОВИНИ

Львівська залізниця спростовує інформацію КРУ

|

Інформацію про підсумки перевірки Львівської залізниці, яку нещодавно оприлюднило КРУ області, керівництво підприємства називає некоректною. Текст заяви, поширений сьогодні прес-центром Львівської залізниці, подаємо без змін.

“Днями керівництво КРУ у Львівській області оприлюднило інформацію про результати перевірки Львівської залізниці. Зроблено це було всупереч правилам та здоровому глузду: громадськості повідомили лише півправди, тобто тільки висновки КРУ без законно обгрунтованих заперечень, які за підсумками ознайомлення з актом висунула Львівська залізниця.

За підсумками цієї перевірки керівництво залізниці звернулося зі скаргою на дії посадових осіб КРУ до прокурора Львівської області п. Є. Блажівського та до Генеральної прокуратури України.

Подаємо фрагменти тексту скарги, які стосуються найбільш грубих порушень ревізорів КРУ.

“Вважаємо, що ревізія здійснена працівниками КРУ упереджено, всупереч чинному законодавству, з порушенням ст.12 Закону “Про контрольно-ревізійну службу” і без дотримання вимог Інструкції про порядок проведення ревізій і перевірок державною контрольно-ревізійною службою в Україні”, затвердженої наказом Головного КРУ України №121 від 03.10.1997 р.

Під час ревізії ревізорами не брались до уваги обґрунтовані пояснення працівників залізниці щодо необхідності врахувати вимоги Цивільного і Господарського кодексів, специфіку нормативного регулювання діяльності залізничного транспорту, у зв’язку з чим в акті ревізії і в довідці зроблені безпідставні висновки, які ґрунтуються виключно на упереджених припущеннях перевіряючих про порушення чинного законодавства на залізниці.

Абсолютно безпідставними є висновки ревізорів про необхідність поновлення в обліку дебіторської заборгованості за рядом договорів, укладених залізницею.

Ревізорами без будь-яких законних підстав не брались до уваги документи, надані залізницею, які підтверджують виконання робіт контрагентом залізниці.

В Акті від 15.04.05 та в Довідці від 18.04.05 про наслідки перевірки фінансово-господарської діяльності Львівської залізниці представники КРУ перевищили свої повноваження, даючи юридичну оцінку договорам, актам приймання-передачі. За ст.213, 637 Цивільного Кодексу України тлумачення змісту договору здійснюється лише сторонами договору (правочину), або судом.

Особливо грубі перекручення положень діючого законодавства в сфері бухгалтерського обліку допущені у розділі “Перевірка достовірності визначення фінансових результатів законності використання прибутку”, у якому ревізорами самостійно трактуються стандарти бухгалтерського обліку в Україні, ігноруються роз’яснення в листах Міністерства фінансів України та Розпорядження Кабінету Міністрів України щодо відображення в обліку операцій з надання благодійної допомоги.

Акт документальної ревізії, викладений з порушеннями вимог п.4.14., 4.15, 4.16. Інструкції про порядок проведення ревізій і перевірок державною контрольно-ревізійною службою в Україні, затвердженою наказом ГоловКРУ України від 03.16.1997 р. №121. Допускаються суперечності у викладенні оцінки окремих фактів.

Так, на стор.5 Акту ревізії при аналізі рентабельності підприємства вказується про нерентабельну діяльність залізниці “тобто, отримані доходи покривають лише понесені витрати”, хоча різниця між доходами і витратами складає прибуток. В той же час, на стор.9 ревізуючими вказується на ріст доходів від основної діяльності та наявність 342 тис.грн. чистого прибутку.
В порушення п.4.14., 4.16. “Інструкції” в акті наводяться висновки без посилання на оригінали документів.

Так, на стор.26 ревізори без посилань на відповідні документи безпідставно стверджують про те, що в ході перевірки на запит управління Служби безпеки України у Львівській області не було допущено спеціалістів для ознайомлення з документацією по звіту проведення оцінки протипожежного стану.

Порушивши п.3.35.3. “Інструкції” ревізори не ставили питання щодо залучення до ревізії відповідних спеціалістів для визначення фактичного виконання робіт з проведення оцінки протипожежного стану, екологічної експертизи та обстеження системи управління охороною праці виконавцем “Укрінвопромінвест”.

В багатьох випадках ревізорами наводяться висновки без визначення осіб, які допустили порушення та відбору письмових пояснень від причетних, тобто без достатніх підстав.

В даній ситуації Львівська залізниця вимушена констатувати, що при складанні Акту та Довідки за результатами перевірки, ревізорами допущені грубі перекручення норм чинного законодавства, які в подальшому можуть ввести в оману користувачів цієї інформації.

Більш конкретно зауваження і недоліки викладені у запереченнях до Акту від 15.04.2005р та Довідки від 18.04.2005р. про наслідки перевірки фінансово-господарської діяльності Львівської державної залізниці, які додаються.”

Таким чином, висновки за результатами перевірки не відповідають реальному стану справ і не відображають реальної картини фінансово-господарської діяльності залізниці.

Щодо спорудження будинку для державного управління справами у Кончі Заспі, то з цього приводу вищим керівним органом – радою Укрзалізниці було прийнято рішення про спорудження та про фінансування цієї будови. Нагадуємо, що рішення Ради УЗ є обов’язковим до виконання в системі залізничних установ.
Абсолютно не відповідає дійсності твердження керівництва обласного КРУ про те, що Львівська залізниця з власної ініціативи та за розпорядженням її начальника Богдана Піха споруджувала на Миколаївській малотонажній верфі моторну яхту за свої кошти. В даному випадку основна фальсифікація понять розгортається довкола назви цього плавзасобу. Його можна назвати і моторним катером, розрахованим на перевезення 20-25 осіб, який споруджувався для потреб пансіонату “Львівський залізничник” і для здачі його в оренду. Історія цього питання проста. Розпорядження про спорудження яхти було віддане особисто Міністром транспорту і зв’язку Георгієм Кірпою і увесь процес спорудження фінансувався виключно Укрзалізницею. Невірним є і те, що інформація про кошти, витрачені на спорудження катера, подається як про такі, що втрачені, або використані неефективно. Аналогічний плавзасіб за кордоном коштує у 2-3 рази дорожче, ніж в Україні.

Залізниця взагалі не фінансувала спорудження та благоустрою території довкола бази «Динамо» у селі Жденієво на Закарпатті. Залізниця допомогла газифікувати села Жденієво, Збини та Підполоззя у Воловецькому районі на Закарпатті. Зроблено це було на підставі звернення Голови обладміністрації та голів сільських рад до міністра транспорту і зв’язку Георгія Кірпи із врахуванням того, що у цій місцевості проживають працівники залізниці. І більше ніяких робіт залізниця не виконувала. Аналогічну допомогу в газифікації сіл залізниця надавала населеним пунктам у Львівській, Рівненській, Волинській областях.

Щодо благодійної допомоги. Уся благодійна допомога надавалося на підставі чинного законодавства лише за погодженням із Радою Укрзалізниці, де розглядалася кожна пропозиція».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *