Новий закон: тепер усіх посадять - „Ратуша“, 13 січня

|

Як і попередній, цей рік розпочався для львів’ян із транспортного питання. Ще 16 грудня Верховна Рада прийняла закон “Про внесення змін в Адміністративний Кодекс України (ст.121)”, який передбачає штрафування водіїв за перевезення більшої кількості пасажирів, ніж передбачено місць для сидіння. Цей закон так само стосується міжміських та міжнародних перевезень пасажирів. Шостого січня, коли галичани їли кутю, наш Президент Леонід Данилович підписав документ, а це означає, що вже 16 січня (через 10 діб після підписання) закон набуде чинності. На думку ініціаторів, введення закону дозволить зменшити травмування українців, бо саме водіїв маршрутівок зараховуть до найзлісніших „детепетворців“.

Контроль за виконанням закону покладено на регіональні управління Міністерства внутрішніх справ та управління транспорту та зв’язку. Це означає, що через два дні працівники державтоінспекції стягуватимуть з водіїв за протизаконні дії від двох до п’яти неоподаткованих мінімуми. Повторне плюндрування закону коштуватиме дорожче – від трьох до восьми тих самих неоподаткованих мінімуми.

Львів’яни пам’ятають, як у лютому минулого року це питання постало на рівні міста. Тоді влада й перевізники досягли певної домовленості. На кожну марку бусів передбачували певну кількість місць для пасажирів, що стоятимуть, – від шести до півтора десятка, залежно від інженерної спроможності машини. Щоб компенсувати витрати і, зважаючи на подорожчання бензину, перевізники підняли ціну до однієї гривні. Однак про правила швидко забули, маршрутівки далі їздили переповнені пасажирами, а змінилося лише одне – за послугу перевезення львів’янин почав витрачати на 20 копійок більше.

Усі розуміють, що кількості львівських маршруток, а їх трохи більше тисячі, не достатньо, щоб забезпечити всім охочим комфортний проїзд. Ще одна проблема – деякі буси їдуть зі „Санта-Барбари“ до Рясного-2. Якщо порахувати солярку, витрати на техобслуговування, податки, робочу силу, то навіть у разі повного завантаження (приблизно 16 місць) перевозити людей буде збитково. Закон „спровокував“ транспортний гомін по всій Україні. Перевізники багатьох міст кажуть, що будуть змушені збільшити тариф на 50 – 100%. Запитання на сьогодні: як забезпечити бодай часткове вирішення транспортної проблеми, не ігноруючи нового закону?

Міська влада намагається стабілізувати ситуацію, заклавши до бюджету наступного року 18 мільйонів гривень на закупівлю автобусів великого, малого та середнього класів. За словами начальника управління транспорту та зв’язку міської ради Ярослава Вовчака, цих грошей достатньо, щоб закупити понад тридцять автобусів, які перебуватимуть у користуванні комунального АТП-1. Вирішено, що великі автобуси курсуватимуть маршрутами, де не потрібно надмірного віражування, – до прикладу, зі Сихова на пл. Петрушевича. Менші автобуси і маленькі бусики підсоблять звичним маршрутівкам у „важкодоступних місцях“. Скептики вважають, що комунальні автобуси не вирішать проблеми, а додадуть заторів. Оптимісти переконані, що саме ці машини допоможуть Львову. Причому на 30-ти автобусах зупинятися не варто. Треба й надалі закладати до бюджету гроші на закупівлю комунального транспорту.

Михайло Курочка, головний міліціонер нашого міста, радий, що з’явився такий закон, адже, як стверджує Курочка, саме він у лютому 2004-го був головним ініціатором „сидячої революції“. Від самого початку пан Михайло категорично заявляв: усі мають сидіти! Аргументи в нього вагомі: статистика ДТП, де основними фігурантами є здебільшого водії маршруток. „Головне – безпека громадян“, – переконаний Курочка. Щодо можливої збитковості перевізницьких компаній, начальник ЛМУ УМВСУ у Львівській області каже, що коли перевізники брали на себе право на перевезення, вони обіцяли, що возитимуть лише сидячих пасажирів, саме так записано в усіх документах. Тобто спочатку не брати пасажирів, які стоятимуть, було вигідно, а сьогодні – ні? Михайло Курочка переконує, що першого дня, коли закон почне працювати, працівники міліції сумлінно виконуватимуть свою функцію „контролювальників“, і жоден порушник не залишиться без свого чеснозаслуженого штрафу.

Виконавчий директор асоціації “Львівський пасажирський транспорт” Михайло Єдинак натомість наголосив нашому кореспондентові на ще одній проблемі: „Від 1996-го нам майже не відшкодовують за перевезення пільговиків, а у Львові їх майже 300 тисяч, і щороку перевізники зазнають через це матеріальних збитків на 15 мільйонів гривень. Михайло Єдинак вважає, що сьогодні майже всі перевізники, за винятком тих, які здійснюють міжнародні перевезення, перебувають на грані збитковості, а цей закон – останній цвях у їхню труну.

Михайло ГУЗАРЕВИЧ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.