У Львові, 23 лютого, були зафіксовані випадки надмірного списання коштів за поїздки громадським транспортом. Як запевняють в ЛКП «Львівавтодор», відбувся тимчасовий збій у роботі фінансового ядра генерального підрядника впровадження системи електронного квитка у Львові, чеської компанії «Мікроелектроніка». Про це Львівському порталу повідомили у пресслужбі Львівської міськради.
Пасажирам, в яких відбулося «подвоєння транзакцій», обіцяють повернути кошти впродовж 14 днів.
ЛКП «Львівавтодор» провело внутрішню перевірку спільно з компанією «Мікроелектроніка» і підтвердило некоректне списання коштів за проїзд у громадському транспорті.
Після перевірки кожної операції у підприємстві підтвердили, що у близько 2% пасажирів, які розрахувались за проїзд банківською карткою у п’ятницю, 23 лютого, справді відбулось «подвоєння транзакцій». До слова, щодня у громадському транспорті відбувається близько 58 тисяч транзакцій банківськими картками.
Вже відомо, що цей збій не пов’язаний з якістю роботи валідатора, часом валідації, маршрутом транспортного засобу, видом транспорту чи видом платіжної системи.
Подвоєння транзакцій підтвердив і головний підрядник «Мікроелектроніка» у своєму листі, в якому офіційно вибачився, визнав свою вину та одразу ж запропонував механізм автоматичного повернення надміру списаних коштів.
Відтак технічний відділ завершує ідентифікацію усіх помилкових транзакцій за цей день, після чого впродовж 14 робочих днів надмірно списані кошти у повному обсязі будуть повернуті пасажирам в автоматичному режимі.
На сьогодні система безготівкової оплати у Львові працює у звичному режимі.
Передісторія
Електронний квиток у громадському транспорті Львова впроваджують понад 12 років. Наприкінці 2019 року у тендері ЄБРР на розробку сервісу е-квитка у Львові переміг консорціум компаній Mikroelektronika (Чехія) та SoftServe (львівська ІТ-компанія). За це фірми отримають майже за 11,6 млн євро.
Львівський електронний квиток має назву «Леокарт» і він зупинився на початку 2022 року, коли пільгові картки частково запрацювали для пільговиків. Хоча в мерії спочатку обіцяли, що вся система запрацює восени 2021 року, згодом ця дата вкотре змістилась на січень 2022-го.
Навесні 2023-го депутати Львівської міськради вже питали в мера Андрія Садового, коли ж чекати електронного квитка, терміни запуску якого щоразу відкладаються. На це він відповів, що теж «переживає» за електронний квиток, запевнив, що це станеться «скоро» і зацитував слова з пісні про Ісуса Христа.
Згодом Андрій Садовий пояснив, що повноцінного е-квитка у Львові немає через низку причин, в тому числі й технічних. Тому він запевнив, що електронний квиток має запрацювати до кінця 2023 року.
Зі свого боку у міськраді Львова казали, що процес гальмує чеська Mikroelektronika, працівники якої виїхали з України через повномасштабну війну, а також львівська ІТ-компанія «Аствел Софт», що забезпечує взаємодію усіх учасників процесу.
А чеський підрядник стверджував, що свою роботу завершить до липня 2023 року, а «Аствел Софт» навпаки звинувачує у саботажі мерію, зокрема ЛКП «Львівавтодор».
З 11 грудня 2023 року у всьому громадському транспорті Львова стала доступною онлайн-оплата проїзду. Можливість безкоштовної пересадки із транспорту та на транспорт, місячні абонементи, нічні маршрути і сам додаток ЛеоКарт наразі недоступні. Їх обіцяють відновити і впровадити у майбутньому.
Як відомо, у грудні 2023 року в громадському транспорті Львова не працювала система безготівкової оплати, після хакерської атаки на «Київстар».
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини Львова – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook.
Андрій Котенський