Сьогодні, 24 квітня, Кабмін виділив понад 26,6 млн грн на перенесення магістрального водопроводу «Гірне – Дрогобич», що проходить поблизу стебницьких проваль. Про це на своєму Telegram-каналі повідомив нардеп «Європейської солідарності» Олексій Гончаренко, який був присутній на засіданні уряду.
Магістральний водопровід «Гірне – Дрогобич» постачає воду 60 тисячам мешканців, які живуть у Дрогобичі, селах Модричі, Раневичі, Почаєвичі та Михайлевичі Дрогобицького району. Однак його вирішили перенести через загрозу нових проваль рудника на території «Стебницьке гірничо-хімічне підприємство «Полімінерал».
Влітку 2018 року Кабмін уже виділяв 20,5 млн грн на перенесення магістрального водогону «Гірне – Дрогобич». Тепер уряд додав ще більше 26,6 млн грн на продовження робіт.
Зазначимо, що роботи на «Гірне – Дрогобич» тривали кілька місяців. Перенести водогін підрядник, ТзОВ «Будівельне управління механізації», мало до кінця 2018 року, за що Львівська ОДА заплатила йому 20,8 млн грн.
Як писав Львівський портал, у ніч на 30 вересня 2017 року на Львівщині пройшов незначний землетрус. Згодом у селі Модричі Дрогобицького району на території підприємства «Полімінерал» обвалилась карстова порода. Провалля мало діаметр 200 метрів і глибину 30 метрів.
В екоінспекції Львівщини заявляли про те, що площа провалля, яке утворилося після землетрусу, буде збільшуватися, більше того – можливі і нові зсуви. Так, 2 листопада 2017 року біля Трускавця сталося нове карстове провалля. У вирву потрапила ріка Вишниця. Після цього річку «заховали» у трубу, щоби провалля не розмивалося й далі.
Також мова йшла про те, що вздовж дороги Східниця–Пісочне можуть утворитися нові карстові провалля. Відтак міський голова Стебника Петро Старосольський наполягав, що через ситуацію із карстовими проваллями місто необхідно визнати зоною екологічного лиха. Восени 2019 року Петро Старосольський далі бив на сполох через те, що частина Стебника може піти під землю.
На ліквідацію наслідків провалля біля Стебника Львівщина просила у Кабміну більше 214 млн грн. За ці кошти мали б перенести дорогу, лінії електропередач та водогін.
Втім Кабмін виділив згадані 20,5 млн грн на перенесення магістрального водогону «Гірне – Дрогобич» за межі гірничого відводу, також вдалося перенести й лінії електропередач. Натомість до будівництва дороги в обхід провалля так і не розпочали. На те, аби прокласти нову дорогу протяжність 3,8 км потрібно було 110 млн грн.
Ще торік у Держекоінспекції Львівщини розводили руками, посилаючись на те, що проблеми зі стебницьким проваллям не можуть вирішити через брак фінансування.
Натомість у березні цього року біля Стебника утворилось нове провалля глибиною близько 100 м. Внаслідок події ніхто не постраждав, втім для проїзду транспорту перекрили дорогу Дрогобич – Трускавець. Нову вирву зняли з дрона, переглянути відео можна за цим посиланням.
Причиною утворення нових вирв вважають неналежну консервацію шахт із видобутку калійної солі, що на території «Стебницького гірничо-хімічного підприємства «Полімінерал».
Наталя Дуляба