ОСТАННІ НОВИНИ

Мерія затвердила План сталої мобільності Львова. Що це означає

Наталя Дуляба

|

Сьогодні, 13 лютого, Львівська міська рада затвердила План сталої мобільності Львова. Цей документ є планом розвитку транспортної системи міста на наступні 10 років. «За» відповідну ухвалу проголосували 47 депутатів, передає кореспондент Львівського порталу.

 

Навіщо Львову План сталої мобільності?

План сталої мобільності Львова є стратегічним документом, яким мають користуватись посадовці Львівської міськради задля вирішення проблем у транспортній галузі, які турбують львів’ян. Йдеться про затори, затримки в русі громадського транспорту, брудні маршрутки і трамваї, запаркованість вулиць, забруднене повітря та ін.

Цей документ почали розробляти навесні 2018 року комунальний заклад «Інститут міста» разом із німецькою урядовою компанією GIZ. До напрацювань долучились урбаністи, місцеві активісти, депутати, а також міжнародні експерти.

«Розроблений План сталої мобільності Львова розглядає не лише питання руху транспорту, який є інструментом для переміщення людей. Він концентрується безпосередньо на людях і потребах їхнього пересування, щоби знайти більш ефективні способи забезпечення мобільності, які своєю чергою дозволять підняти якість життя. Його можна назвати галузевою стратегією, яка об’єднує різні галузі міської діяльності, що впливають на пересування людей і переміщення товарів у місті. Наприклад, стратегія розвитку громадського транспорту, концепція паркування у місті, концепція руху індивідуального автотранспорту, концепція розвитку веломережі, концепція розвитку пішохідних зон, електромобільність тощо», – розповів директор КУ «Інститут міста» Олександр Кобзарев.

План сталої мобільності Львова ставить на перше місце пішоходів, створення зручних умов для їхнього пересування, в тому числі й для маломобільних груп населення. За пріоритетністю далі йде громадський транспорт, яким щодня користуються 52% львів’ян. При цьому маршрутки, трамваї і тролейбуси мають курсувати без перебоїв, а їхні маршрути мають бути грамотно прокладені.

Також важливу роль у пересуванні Львовом до 2030 року мають стати велосипеди. Саме їх пропонують як альтернативу громадському чи праватному транспорту. Щодо останнього, то він взагалі опинився на одній з найнижчих позицій як найменш ефективний транспортний засіб у місті.

Що конкретно передбачає План сталої мобільності Львова?

У документі комплексно проаналізували стан транспортної інфраструктури Львова і запропонували заходи, які допоможуть суттєво поліпшити песування львів’ян містом.

Наприклад, для того, аби підняти рівень безпеки у центрі Львова, запропоновано ввести обмеження руху транспорту до 30-40 км/год. При цьому у Львівській міськраді мають створити окремий підрозділ, який разом і поліцейськими мав би карати водіїв за порушення Правил дорожнього руху. Також на житлових і магістральних вулицях рекомендують встановлювати засоби примусового зниження швидкості автомобілів, а для учнів впроваджувати проєкт «Безпечний шлях до школи».

Однією з альтернатив громадському і приватному транспорту є облаштування так званої «зеленої лінії» – велопішохідного маршруту зі Сихова до центру міста. Він має з’єднати Центр Довженка із вул. Вітовського.

До 2030 року у Львові планують забезпечити «швидкі зв’язки» між віддаленими частинами міста:

  • Сихів – центр (смуга громадського транспорту на вул. І. Франка);
  • вул. Наукова – центр (вул. Княгині Ольги – вул. Академіка А. Сахарова, трамвайна колія на вул. М. Коперника, оновлення вул. Д. Вітовського);
  • Рясне – центр (реконструкція вул. Т. Шевченка);
  • вокзал – центр (реконструкція вул. С. Бандери);
  • північ – центр (смуги для громадського транспорту на просп. Чорновола, реконструкція вул. Гетьмана І. Мазепи та вул. Б. Грінченка).

Також після реконструкції низки вулиць громадський транспорт на них має стати пріоритетним. Йдеться про площу Кропивницького, площу Соборну, площу Митну, перехрестя вул. Сахарова – Вітовського, ділянка від площі Франка до Стрийського ринку та від вул. Шота Руставелі до площі Петрушевича.

Із повним текстом Плану сталої мобільності Львова можна ознайомитися за цим посиланням.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *