Міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що не бачить змін на Укрзалізниці, а також вважає, що вона неефективно керує своїм господарством. Про це він розповів сьогодні, 17 липня, у Львові під час брифінгу, передає кореспондент Львівського порталу.
«Укрзалізниця цього року недобре працює у плані забезпечення пасажиропотоку, і це мене не тішить. Я сподіваюсь, що ті рішення, які зараз впроваджує Уряд, зокрема щодо створення наглядової ради, дасть додатковий імпульс керівництву Укрзалізниці. Адже незважаючи на зміну керівника, я не бачу тих змін, на які ми очікуємо, на які очікують пасажири», – наголосив Володимир Омелян.
За його словами, в Укрзалізниці не вистачає достатньої кількості рухомого складу, через що страждають пасажири. А причиною цьому є те, що компанія зосереджена на вантажних перевезеннях.
«Кількості рухомого складу Укрзалізниці сьогодні не вистачає, бо ніколи у це не вкладали кошти. Їх або крали, або вкладали у пріоритетний для залізниці напрям – вантажні перевезення. Насправді у них ми теж жодної радості не бачимо, там криза. За підсумками минулого року 25% продукції українських компаній не були перевезені Укрзалізницею через те, що була відсутня тяга, я не кажу вже про елементарні вагони. Те, що ремонтується, ремонтується або погано, або взагалі не ремонтується, або виникають питання щодо корупційної складової. Поки у нас не буде вирішене кардинально питання щодо очищення компанії, щодо підвищення її ефективності і реальної боротьби з корупцією, у нас толку не буде. За моїм переконанням, мінімум 15 мільярдів гривень щорічно зникає з Укрзалізниці. Ці матеріали я передавав і в НАЗК, і в прокуратуру, і в СБУ та Нацполіцію. Я сподіваюсь, що ці справи розслідуються», – розказав Володимир Омелян.
Також він наголосив, що упродовж цього року Укрзалізниця має відремонтувати 200 пасажирських вагонів та придбати шість дизель-поїздів для регіонального сполучення. Однак міністр інфраструктури не впевнений, що це таки вдасться зробити.
«Цього року Укрзалізниця обіцяє відремонтувати близько 200 пасажирських вагонів. Якщо це станеться – це плюс для сполучення. Я вчора бачив інформацію, що буде закуплено додатково шість регіональних дизель-поїздів. Якщо це справді буде, тоді пасажири матимуть нову якість сполучень… Укрзалізниця не хоче створювати конкуренцію на рейках, хоча ми переконуємо, що краще впустити ще декілька приватних компаній на ринок, які будуть конкурувати між собою. І залізниця зможе зрозуміти, чи ефективно керує своїм господарством. Я вважаю, що керує вона неефективно», – підсумував Омелян.
Зазначимо, попередній глава Укрзалізниці Войцех Бальчун пішов у відставку у серпні 2017 року. На його місце призначили Євгена Кравцова.
Як повідомляв Львівський портал, до схем розкрадання коштів Укрзалізниці причетні нардепи зі Львівщини Богдан і Ярослав Дубневичі.
Нагадаємо, раніше міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що на «Укрзалізниці» повний провал структурних реформ, через зацікавлених «друзів». Також стало відомо, що за підсумками 2016 року орієнтовна вартість закупівель ПАТ «Укрзалізниця» в компаній народних депутатів України Ярослава та Боглана Дубневичів складала близько мільярда гривень. Згодом повідомлялося, що зловживаннями Дубневичів в «Укрзалізниці» займеться НАБУ. А тодішній очільник «Укрзалізниці» Войцех Балчун визнав монополію Дубневичів на «залізниці» та перевів стрілки на НАБУ, прокуратуру і СБУ.
Після цього НАБУ дали доступ до документів залізниці для розслідування змови з Дубневичами. Відбулися обшуки у офісі Дубневичів у Львові. Зокрема стало відомо, що мова про корпорацію КРТ, яка співпрацювала з фірмою, що ухилялась від сплати податків.
Після гучних викриттів Омелян назвав «конфліктом інтересів перебування Дубневича на посаді глави транспортного комітету Ради».
Попри те суди заборонили фіскальній службі проводити перевірку компанії братів нардепів. Керівник ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов ухилився від прямого запитання про конфлікт інтересів та мільярдні тендери «Укрзалізниці», які виграють Дубневичі.
Наталя Дуляба