Міністр інфраструктури України Володимир Омелян зазначив, що керівництво ПАТ «Укрзалізниця» призвело підприємство до величезних збитків. Про це пише ТСН, передає кореспондент Львівського порталу.
«Я впевнений, що щороку на Укрзалізниці безслідно зникає щонайменше 15 мільярдів гривень. Це дуже великі гроші і для компанії, і для країни загалом», – наголосив Володимир Омелян.
Він додав, що багато корупційних схем було розкрито, зокрема махінацію, через яку викривлювалася ціна на вагони Укрзалізниці. Після цього прибуток підприємства зріс на 300 мільйонів гривень щомісяця.
На думку міністра, нове керівництво підприємства працює набагато краще і чекає ефективної роботи від уряду.
«Ще одне питання – наскільки ефективною сьогодні є Укрзалізниця, адже реально вона може бути компанією номер один в Україні або ж серед топ-3 компаній залізничних перевезень у Європі. Утім, вона не є такою через те, що ніхто не думає про її розвиток, а просто живуть сьогоднішнім днем і крадуть, як востаннє», – зазначив Омелян.
На його думку, правоохоронці не займаються махінаціями, розкраданням та впливом різних груп, зокрема і кримінальних, на залізничне підприємство.
«Я не бачу серйозної роботи правоохоронних органів щодо усіх наданих мною фактів зловживань і корупції в компанії. Я лише знаю, що ГПУ веде кілька розслідувань, а НАБУ займається окремими епізодами. Що ж до решти правоохоронних органів, то мені нічого не відомо», – підсумував очільник Мінінфраструктури.
Зазначимо, попередній глава Укрзалізниці Войцех Бальчун пішов у відставку у серпні 2017 року. На його місце призначили Євгена Кравцова.
Як повідомляв Львівський портал, до схем розкрадання коштів Укрзалізниці причетні нардепи зі Львівщини Богдан і Ярослав Дубневичі.
Нагадаємо, раніше міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що на «Укрзалізниці» повний провал структурних реформ, через зацікавлених «друзів». Також стало відомо, що за підсумками 2016 року орієнтовна вартість закупівель ПАТ «Укрзалізниця» в компаній народних депутатів України Ярослава та Боглана Дубневичів складала близько мільярда гривень. Згодом повідомлялося, що зловживаннями Дубневичів в «Укрзалізниці» займеться НАБУ. А тодішній очільник «Укрзалізниці» Войцех Балчун визнав монополію Дубневичів на «залізниці» та перевів стрілки на НАБУ, прокуратуру і СБУ.
Після цього НАБУ дали доступ до документів залізниці для розслідування змови з Дубневичами. Відбулися обшуки у офісі Дубневичів у Львові. Зокрема стало відомо, що мова про корпорацію КРТ, яка співпрацювала з фірмою, що ухилялась від сплати податків.
Після гучних викриттів Омелян назвав «конфліктом інтересів перебування Дубневича на посаді глави транспортного комітету Ради».
Попри те суди заборонили фіскальній службі проводити перевірку компанії братів нардепів. Керівник ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов ухилився від прямого запитання про конфлікт інтересів та мільярдні тендери «Укрзалізниці», які виграють Дубневичі.
Олена Карп'юк