Майже кожен другий офісний співробітник не боїться втратити роботу в найближчі півроку. Як показало опитування Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна, менше за всіх переживають за своє місце в галузі ІТ-шники, працівники консалтингових агенцій, а також представники медіа і телекомунікацій. Страх втратити роботу є лише в чверті опитаних. Більше за інших бояться скорочень автотрейдери, співробітники банків і працівники нафтогазового сектору. Про це Львівському порталу повідомили у прес-службі hh.ua.
З початку 2015 року український ринок праці почав поступово оживати. З весни цього року кількість вакансій на сайті hh.ua щомісяця зростала на 5-10%, а показники конкуренції знаходилися в рамках стабільних значень – 4-5 осіб на місце. За даними опитування, середній термін пошуку роботи дещо скоротився, і тепер складає не більше шести місяців. Ця ситуація відбилася і на налаштуванні «білих комірців». Майже половина із них не боїться скорочень. Ще півроку тому без страху бути звільненими працювали тільки двоє із п’яти «білих комірців». Кількість «песимістів» дещо знизилася. Але, незважаючи на це, чверть опитаних, як і раніше, побоюється звільнень. Кожен п’ятий вважає за краще не думати про кар’єрні перспективи в компанії. А 6% уже накрило хвилею скорочень.
Настрій «білих комірців» у загальному відображає ситуацію на ринку праці. Згідно з опитуванням роботодавців, третина із них планують скорочувати персонал в цьому році. При цьому кожен п’ятий із впевненістю заявив, що буде змушений вдатися до цієї міри. Ще третина керівників стверджують, що в їхній компанії масових звільнень не буде. Решта поки не можуть передбачити розвиток ситуації.
За даними опитування роботодавців, втратити місце в компанії зі значною імовірністю можуть автотрейдери, співробітники банків і працівники нафтогазового сектору. Розуміючи ситуацію у своїй галузі, представники цих спеціальностей частіше висловлювали побоювання щодо скорочень. З погляду роботодавців, менше, ніж іншим, слід переживати ІТ-шникам і співробітникам консалтингових агенцій. Саме вони висловили найменші побоювання щодо можливих скорочень. Також упевнені в стабільній роботі компаній працівники телекомунікацій і медіа.
Скорочення персоналу, навіть продиктоване об’єктивними причинами, може негативно позначитися на репутації компанії та, як наслідок, на бізнес-показниках. Щоб зберегти лояльність співробітників (як звільнених, так і тих, котрі лишаються), відповідальні роботодавці застосовують практику аутплейсменту (outplacement). Програма передбачає допомогу співробітнику з пошуком нового місця роботи: консультування про стан ринку праці, майстер-класи з підготовки до співбесіди, надання рекомендаційного листа й просування резюме співробітника серед колег, які працюють в інших компаніях. З метою більшої ефективності й економії ресурсів до проведення заходів залучають зовнішніх експертів. Наприклад, українські компанії вже застосовують розроблену HeadHunter Україна програму підтримки звільнених співробітників «Перша допомога».
Дані були отримані в результаті опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua в серпні 2015 року. В опитуванні взяли участь 5251 респондент із різних регіонів України.
Фото: dr.ck.ua