Лише 17% зупинок громадського транспорту у Львові є повністю доступними для людей з інвалідністю. А комунальні автобуси є більш адаптовані під таких пасажирів, ніж приватних перевізників. Про це 28 березня йшлося під час сесії Львівської міськради, повідомляє кореспондент Львівського порталу.
У Львові проаналізували доступність громадського транспорту для людей з інвалідністю. З’ясувалось, що з-поміж усіх 930 зупинок усім нормам відповідають лише 17% (158), частково відповідають нормам – 56% (536). Ще 236 зупинок або 27% взагалі є непристосовані для потреб людей з інвалідністю.
Під час перевірки зупинок враховували такі особливості:
- висота бордюру;
- наявність тактильної плитки;
- якість покриття зупинки;
- відстань від бордюру до транспортного засобу;
- наявність павільйону;
- ширина та довжина зупинки;
- ширина кишені;
- наявність пішохідного переходу біля зупинки.
Як розповіла радниця міського голови Львова Ірина Маруняк, на те, аби переобладнати зупинки громадського транспорту і зробити їх зручними для людей з інвалідністю, необхідно 65 млн грн.
Всі зупинки громадського транспорту та їхній рівень доступності нанесли на Google-карту. Ознайомитися можна за цим посиланням.
Ситуація із доступністю самого громадського транспорту є кращою у комунальних перевізників. Так, 231 автобус із 285 в АТП-1 є низькопідлоговим, що дозволяє людині на кріслі колісному, мамам із візочками легко потрапити всередину. Натомість у приватних перевізників така функція є лише у 47 автобусах із 231.
Якщо говорити про електротранспорт, то найкраща ситуація з доступністю є у тролейбусах, адже 67 із 84 машин у Львові є низькопідлоговими. Тоді як з-поміж 85 трамваїв лише 18 є низькопідлоговими.
Водночас Ірина Маруняк наголосила, що у Львові водіїв громадського транспорту навчають особливостям ставлення до людей з інвалідністю. Це передбачає, що керманич має максимально близько під’їхати до бордюру, опустити відкидний пандус й запитати, чи потрібна пасажиру допомога.
Нагадаємо, площу Ринок у Львові перемощують для зручного пересування маломобільних осіб, зокрема на кріслах колісних. Тут вирівнюють історичну бруківку та встановлюють тактичну плитку.
Крім того, для людей на кріслах колісних віднедавна у Львові запустили спеціальне таксі. Користування ним покривають коштом міського бюджету.
Крім того, реконструкцію проведуть і в головному залізничному вокзалі. Тут змінять перони та облаштують ліфти, якими люди з інвалідністю зможуть легко піднятися з тунелю на платформу.
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини Львова – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook.
Наталя Дуляба