ОСТАННІ НОВИНИ

На громадських слуханнях львів'яни не підтримали заборону щодо подорожчання проїзду у маршрутках

Наталя Дуляба

|

Вчора, 26 листопада, у Львівській міськраді відбулися громадські слухання щодо недопущення підняття ціни на проїзд у громадському транспорті без суттєвого покращення якості обслуговування та дотримання графіку маршрутів. Втім після тривалої дискусії такого рішення громаді прийняти так і не вдалося. Про це повідомляє кореспондент Львівського порталу.

 

Загалом на участь у громадських слуханнях зареєструвались 170 львів’ян. Серед них були активісти, депутати міськради Львова, представники приватних перевізників і комунального АТП-1, водії маршруток та пенсіонери.

Під час слухань більшість мешканців скаржились на неякісні пасажирські перевезення, брак автобусів на маршрутах та відсутність пасажирообліку, тож не підтримувала ідею підняття вартості проїзду у маршрутках. Також частина львів’ян наголошувала, що все-таки готова платити більше, але тільки якщо перевізники обґрунтують свої розрахунки та почнуть надавати якісні послуги.

Своєю чергою голова Асоціації перевізників Львівщини Іван Велійка наголошував, що з тарифом у 5 гривень автотранспортні підприємства зараз змушені виживати, а про оновлення автопарку мови бути взагалі не може. При цьому пояснити, чому вартість проїзду потрібно встановити саме на рівні 9 гривень, він не зміг.

«Коли затверджувався тариф у 5 грн, міська рада визнала, що економічно обґрунтований тариф – 6,80 грн. Хтось виплатив автотранспортним підприємствам цю різницю в тарифі? Ніхто. Ми сьогодні говоримо, що нам також набридло їздити на старих автобусах. Ми хочемо купувати нові, але для того треба новий тариф (9 грн – ред.), який дасть нам можливість оновлювати рухомий склад і приводити його до належного рівня…Тариф – це економічна величина, він не залежить від якості. А якість буде тоді, коли буде новий рухомий склад», – розповів Іван Велійка.

Про необхідність переглянути тариф на проїзд у маршрутках заявив також й очільник комунального АТП-1 Орест Хамула.

«Я як керівник АТП-1 і люди, які там зараз є, однозначно підтримуємо підняття тарифу», – зауважив Орест Хамула.

Відтак Іван Велійка пропонував проголосувати за необхідність підняття тарифу на проїзд у маршрутках Львова, однак його пропозицію навіть не виносили на розгляд.

Також ініціатор слухань, депутат Львівської міськради Ігор Зінкевич, запропонував на три місяці облаштувати всі маршрутками компостерами та забезпечити роботу контролерів. Таким чином, на його думку, вдалось би підрахувати пасажиропотік та витрати перевізників.

«Чітка аналітика, чіткий контроль та можливість протягом трьох місяців провести паперовими квитками чіткий підрахунок пасажиропотоку, а управління транспорту могло б забезпечити роботу контролерів. І вже після того ми змогли б поговорити про підняття тарифів», –  наголосив Ігор Зінкевич.

Коли ж дійшла черга до голосування за те, щоб не допустити подорожчання проїзду у маршрутках без поліпшення якості перевезень та без представлення перевізниками відповідних розрахунків, то ця пропозиція не набрала достатньої кількості голосів. «За» проголосували лише 47 членів громадських слухань тоді, коли потрібно було набрати 86 голосів. Тож слухання визнали такими, що відбулися, однак жодного результату вони фактично не дали.

Зазначимо, що громадські слухання мають рекомендаційний характер, тож їхні результати можуть лише впливати на міську раду під час прийняття остаточного рішення.

Нагадаємо, перевізники Львова нещодавно заявили, що економічно обґрунтований тариф на проїзд становить 9 гривень 20 копійок. Якщо мерія до 1 грудня його не затвердить, то вони або скоротять кількість автобусів на маршрутах, або транспорт курсуватиме лише до 21:00 год.

Своєю чергою управління транспорту міськради Львова запропонувало встановити тариф на рівні 8 гривень і опублікувало до обговорення відповідний проект рішення виконавчого комітету. Проте згодом міський голова Львова Андрій Садовий заявив, що мова про подорожчання проїзду у маршрутках зараз не йде та дав вказівку провести розслідування і з’ясувати, чому управління транспорту висунуло таку пропозицію.

Минулого тижня під час перемовин із приватними перевізниками посадовці міськради погодились підняти тариф, але тільки тоді, коли пенсіонери знову почнуть їздити безкоштовно у маршрутках. Керівники автотранспортних підприємств на це заявили, що возитимуть пенсіонерів безоплатно, якщо крім нового тарифу міська рада виплачуватиме за них компенсації у розмірі 85 мільйонів гривень на рік. Тож міська рада Львова і тоді не дійшла згоди з приватними перевізниками щодо встановлення нового тарифу.

Нещодавно Андрій Садовий заявляв, що після конкурсу перевізників львів’янам варто чекати подорожчання проїзду у маршрутках, проте воно буде несуттєвим.

Як повідомляв Львівський портал, Асоціація перевізників Львівщини заговорила про тариф у 7 грн ще на початку квітня цього року. Востаннє ціни на проїзд у маршрутках зросли 14 грудня 2017 року. Тоді тариф зріс до 5 гривень. Також наприкінці січня цього року приватні перевізники перестали безкоштовно возити пенсіонерів.

Додамо також, що 26 жовтня у Львові завершився конкурс перевізників. На міських автобусних маршрутах працюють ті ж фірми, які були дотепер, – ТзОВ «Міра і К», «АТП № 1», ТзОВ «Фіакр Львів», ТзОВ «Успіх БМ», АТП 14 630. Тож у мерії запевняли, що після конкурсу у Львові покращиться якість перевезень у громадському транспорті. Зокрема, нові договори, які підписуватимуть із перевізниками, передбачають штрафи за невиконання рейсів, за неприбраний і брудний автобус, за порушення правил дорожнього руху. Втім дотепер якість перевезень практично не змінилась, і депутати вимагали від міського голови Львова забезпечити безперебійну роботу маршруток.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *