У Львові теплопостачальні підприємства фіксують масштабні крадіжки гарячої води споживачами. Заручниками цієї ситуації стають не лише «теплоенерго», але й самі мешканці, через викрутаси яких львів’янам обмежують водопостачання. Про це у коментарі Львівському порталу повідомила заступник директора з економічних питань ЛКП «Залізничтеплонерго» Ярослава Єфімова.
Як повідомила посадовиця, крадіжки води сягають захмарних цифр.
«Львіводоканал» поставив прилади обліку холодної води в Центральних теплових пунктах. Коли ми порівнюємо, скільки увійшло в систему гарячого водопостачання води і скільки ми виставили по квартирних приладах обліку гарячої води, то втрати сягають 51%. Цифра дуже велика. Ми почали робити більш глибокий аналіз. Там, де у будинках стоять індивідуальні теплові пункти, ми порівняли дані по цих ІТП в опалювальний період, коли безпосередньо є тільки гаряче водопостачання. Різниця по показах ІТП – так само у межах тих же втрат. Відповідно, це свідчить, що є втрати у загальнобудинковій мережі. Це є несанкціонований відбір, недосконалість наших лічильників, які дають можливість втручання у їхню роботу. Відповідно, ці питання необхідно врегульовувати на законодавчому рівні у межах всієї держави», – розповіла Я. Єфімова.
За її словами, крадіжки гарячої води почастішали після зростання тарифів на воду.
«Коли ми порівняли споживання, починаючи з 2010 року, то щороку, порівняно з тим, як зростають тарифи на гарячу воду, знижується її споживання. Наприклад, у 2016 році в порівнянні з 2012 роком споживання впало на 44%. За всіх споживачів, що у нас є, 46% щомісяця стабільно не споживають гарячу воду, не дають ніяких показів. Крім цього, з решти 54% під 40% показує споживання на квартиру в межах 1 куба. Зрозуміло, що вписатися в куб сім’ї – це неможливо. Виходить закон бумеранга: ми робимо усе те, що потім на нас і відбивається», – пояснила вона.
Як наголосила посадовиця, особливо зменшився обсяг споживання гарячої води той, який засвідчують споживачі:
«Бо обов’язок подавати покази лежить на споживачі. Підприємства не мають доведеного штату працівників, щоб кожен контролер міг зайти в квартиру і зняти показник. Особливо різко спад у 2016 році відбувся після підвищення тарифів на воду двічі».
На питання Львівського порталу, як борються на підприємстві із недобросовісними споживачами, Я. Єфімова зазначила:
«Ми створили рейдові групи і три бригади, які ходять по квартирах і знімають покази лічильників. Є декілька випадків, де ми зафіксували, що є набагато більше споживання води по показу лічильника, ніж людина фіксувала. Ми такій людині подаємо цю різницю до оплати. Якщо вона протягом 3 днів не оплачує, ми звертаємося у правоохоронні органи у зв’язку з тим, що відбувся факт крадіжки».
Також вона додала, що найбільш порядними зараз є ті споживачі, що мають субсидії.
«Це зумовлено останніми внесеними змінами до порядку нарахування субсидій, де вони не будуть продовжуватися ,якщо є заборгованість більше 2 місяців. Тому такі споживачі трішки оплату провели. А ті, хто не отримає субсидії, то заборгованість ще є», – уточнила вона.
Нагадаємо, що через заборгованість львівських «теплоенерго» львів’янам влітку обмежать подачу гарячої води. Окрім того, якщо заборгованість не погасять, у мерії не виключають відключення води повністю.
Катерина Родак