ОСТАННІ НОВИНИ

Водіїв змусять цілодобово їздити з увімкненими фарами

|

Кабмін з подачі ДАІ готує чергові зміни до Правил дорожнього руху. Проект змін вже пройшов стадію громадського обговорення, і зараз в нього вносяться фінальні поправки, пише “Сегодня”. Як повідомляє видання, зміни, запропоновані проектом, невеликі, але відчутні. Йдеться про вимогу 7 місяців на рік їздити з увімкненими фарами і про повернення штрафу за перевищення швидкості в місцях дорожніх робіт, інформує ТСН.

 За словами правозахисника Олексія Святогора, їзду зі світлом цілодобово вже намагалися вводити, але скасували після протестів водіїв – багато хто забував вдень при зупинці вимикати фари, а потім не міг завести машину через розряджений акумулятор.

“Також це посилить корупцію на дорогах: забув водій в сонячний січневий день увімкнути фари – заробив штраф або доведеться відкуповуватися від інспектора… Те ж стосується і повернення штрафів за перевищення швидкості, якщо ніяких дорожніх робіт немає, пряме хабарництво. А от скасування вимоги про двокілометрову протяжність дії знаку, що обмежує швидкість, правильна, все одно воно не працює”, – зазначив правозахисник.

У прес-службі управління ДАІ МВС повідомили, що зараз обробляються зауваження до проекту, і можливі зміни. Наприклад, скоротять період їзди з увімкненими фарами (до 1 квітня, а не до 1 травня). Також в ДАІ обіцяють спочатку не штрафувати, а тільки попереджати за вимкнені фари.

Думки самих водіїв щодо цілодобового світла розділилися. Зокрема, Юрій Кравцов (водій “Опеля”) вважає, що одночасно треба заборонити і ксенонові фари, які сліплять водіїв і вдень, а не тільки вночі. А Максим Початун (“Тойота”), навпаки, вважає, що вимога їздити цілодобово зі світлом правильна: “Зате інспектор не зможе сказати, що я за умов недостатньої видимості не увімкнув фари. Адже в правилах не розписано, що таке “недостатня видимість”, отже, кожен може трактувати по-своєму”.

Три зміни в ПДР:

1. З 1 жовтня по 1 травня всі механічні транспортні засоби (автомобілі, мотоцикли, трактори і т. д.) мають цілодобово їздити з увімкненими фарами. Зараз такого немає, ПДР вимагають вмикати фари в темний час доби і “в умовах недостатньої видимості”, наприклад, при негоді (грозові хмари, опади). Штраф за порушення – 340-425 грн.

Плюсом можна вважати те, що транспорт буде помітнішим на дорозі. Мінусом – те, що збільшується витрата палива (частина потужності, що розвивається двигуном, йде на освітлення), скорочується термін служби фар і ламп в габаритних вогнях.

2. Додаткові обмеження дозволеної швидкості руху (60 км / год – у населених пунктах,90 км / год – поза населеними пунктами,130 км / год – на автострадах) можуть вводитися тимчасово і постійно. Поруч зі знаком, що обмежує швидкість, має бути знак, що пояснює, чому треба їхати повільніше (наприклад, попереду дорожні роботи, пішохідний перехід, школа).

Тимчасові обмеження вводяться:

– При дорожніх роботах;

 – У місцях проведення масових або спецзаходів (мітинги, навчання);

– При стихійних лихах.

Постійні обмеження вводяться:

– На небезпечних ділянках доріг і вулиць (круті повороти, обмежена видимість, звуження дороги);

– Перед пішохідними переходами;

– Перед стаціонарними постами ДАІ;

– На ділянках доріг біля шкіл, дитсадків, дитячих оздоровчих таборів.

Нагадаємо, що зараз:

– Швидкість може бути обмежена тільки при дорожніх роботах;

– Якщо роботи не ведуться або закінчені, а знаки стоять – водія штрафувати не мають права;

– Протяжність ділянки з обмеженою швидкістю не може перевищувати2 км. Пункти 2-3 запропоновано скасувати.

Плюсом є те, що узаконять фактично існуючі необхідні обмеження, які дозволяють зменшити ймовірність ДТП. Мінусом – ДАІ отримує право необмежено “розтягувати” зону дії знаків, що обмежують швидкість і штрафувати водіїв, навіть якщо знак не має сенсу (не ведуться дорожні роботи). Штраф за перевищення швидкості: на 20-50 км/ год – 255-340 грн, понад50 км/ год – 510-680 грн або 30-40 годин громадських робіт.

3. Перед знаком “Контроль”, що забороняє проїзд без зупинки (перед постом ДАІ, прикордонної служби, митниці, пунктом оплати на платних дорогах тощо) повинні бути завчасно встановлені кілька знаків, що обмежують швидкість (наприклад 90 км / год, через 100 метрів – 70 км / год і т. д.). Зараз таких знаків немає. Плюсом є те, що підвищується безпека руху, тому що водій може своєчасно знизити швидкість перед зупинкою. Мінус – зайві витрати на додаткові знаки.

Фото: 20minut.ua

Загрузка...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


Загрузка...