Пасаж Міколяша відновлять - „Поступ“, 26 серпня

|

Знаменитий Львівський пасаж Міколяша, який зруйнували під час II Світової війни, отримав шанс на відродження у XXI столітті. Цієї п`ятниці виконавчий комітет Львівської міської ради ухвалив рішення дозволити фірмі „Албіс-компані“ розробити проект відбудови одного з найрозкішніших торгово-виставкових комплексів минулого століття.

Як розповів „Поступу“ начальник міського управління охорони історичного середовища Микола Гайда, на даний момент йдеться про відновлення не цілого пасажу у його історичних межах, а лише першої черги споруди. Виконавчий комітет Львівської міської ради висунув „Албіс-компані“ вимогу розробити проект реставрації цілого комплексу. „Таким чином, — стверджує Микола Гайда, — ми зможемо використати інвестора на благо міста“. Говорити про вартість проекту реконструкції, за словами Миколи Гайди, ще зарано. Сума стане відомою лише після того, як інвестор звернеться у певний проектний інститут й отримає кошторис. Тим паче, що передчасними є розмови і про терміни реставрації та зовнішній вигляд відновленого пасажу. Проте міські чиновники поставили перед інвестором чітку вимогу — дотримуватися архітектурних норм і не допустити, аби новий пасаж не вписувався в архітектурне середовище міста.

Інвестиційний проект з відновлення торгового пасажу між вулицями Коперніка і Вороного тричі виставляли на інвестиційному ярмарку і тричі ця пропозиція не зацікавила можливих інвесторів. Новий інвестор, якому уже належить аптека на початку майбутнього пасажу, планує створити там торговий комплекс. Наразі він має змогу відновити лише частину зруйнованого бомбою пасажу Міколяша, оскільки відновити комплекс повністю заважає мур і будинки Технікуму легкої промисловості.

Пасаж Міколяша був розташований у межах сучасних вулиць Коперніка, Вороного і Ліста. Збудований у стилі сецесії найкращими львівськими архітекторами — українцем Іваном Левинським і поляком Арнольдом Захаревичем,– він мав 120 метрів у довжину і його накривала ажурна скляна конструкція. У пасажі були найкращі, найрозкішніші магазини, кінотеатри, перукарні, кав`ярні, фотосалони, а також представництва „Сітроена“ та „Юніверсал пікчерз корпорейшн“.

Ірина СИРИВКО

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


Загрузка...