Перша партія вантажівок, яку завантажили на платформи Укрзалізниці, вже прибула до Польщі. Далі фури до пункту призначення попрямують автошляхом. Про це Львівському порталу повідомили у пресслужбі «Укрзалізниці».
За даними залізничників, українська та польська сторони узгодили всі питання щодо перевезень та оформлення митних і прикордонних процедур переправки вантажівок залізницею.
Наступні відправлення планується зробити регулярними та задіяти в перевезеннях більше модернізованих платформ.
Щоб замовити перевезення вантажівки контрейлерним поїздом з України, потрібно звернутися до філії «Центр транспортного сервісу «Ліски» АТ «Укрзалізниця», у зворотному напрямку – до UZ Cargo Poland.
Нагадаємо, що Укрзалізниця організувала між Україною та Польщею контрейлерний поїзд для перевезення вантажівок. Він курсує за маршрутом Скнилів (Україна) – Славкув (Польща), і має стати масовим, допоки польські перевізники не відмовляться від необґрунтованої блокади кордону.
Що відомо про блокаду на кордоні з Польщею
Польські перевізники почали блокувати проїзду вантажівок через польсько-український кордон із 6 листопада. Вони вимагають повернення дозволів для українських водіїв, вилучення польських машин із електронної черги, а також випускати з території України порожні польські вантажівки поза чергою.
Також польські перевізники не лише необґрунтовано блокують пункти перетину на кордоні з Україною, а й всупереч обіцянкам блокують цистерни з паливом та гуманітарну допомогу допомогу Україні.
Профільна єврокомісарка з транспорту Адіна Велян звинуватила польську владу у недостатній ініціативності щодо владнання ситуації на україно-польському кордоні та «дотриманням там закону», а також пригрозила санкціями для Польщі.
1 грудня стало відомо, що Міністерство відновлення України і Міністерство інфраструктури Польщі спільно напрацьовують заходи для розблокування кордону. Першим пунктом з переліку заходів є відкриття пункту пропуску «Угринів- Долгобичув» для проїзду порожніх вантажівок. Це дозволить якомога швидше зняти блокаду та налагодити безперебійний транспортний рух через кордон.
Унаслідок блокування українсько-польського кордону експорт через ці пункти пропуску знизився на 40%, а держбюджет України втратив 9,3 млрд грн через недонадходження митних платежів.
Додамо, Україна і Європейський союз підписали Угоду про вантажні перевезення автомобільним транспортом 29 червня 2022 року. Її початковий термін дії складав один рік з можливістю продовження. Згодом дію угоди продовжили до кінця червня 2024 року.
За даними Мінінфраструктури, після підписання Угоди кількість перевізників, які перетинали кордон в напрямку ЄС, у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року збільшилася на 53%, кількість перетинів – на 43%.
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини Львова – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
Андрій Котенський