Станом на ранок 10 грудня в Польщі біля українського кордону стоять майже 3,5 тисячі вантажівок, повідомив речник Державної прикордонної служби Андрій Демченко в ефірі телемарафону, повідомляє Українська правда.
«Ситуація практично незмінна. Блокуються чотири напрямки. Станом на ранок 10 грудня в черзі у бік України перебувають майже 3,5 тисячі вантажівок. Найбільше навпроти «Шегині» – це 1200 вантажівок, й «Ягодин» – 900. Звісно, протягом доби певний рух відбувається, але, втім, динаміки, яка була до 6 листопада, немає. Найменший рух фіксується на пункті пропуску «Ягодин», – повідомив Андрій Демченко.
Нагадаємо, що Угорські перевізники збираються з понеділка, 11 грудня, блокувати пункт пропуску «Захонь – Чоп» на кордоні з Україною, вимагаючи повернення дозволів для українських перевізників. Також блокують український кордон Словаки.
Що відомо про блокаду на кордоні з Польщею
Польські перевізники почали блокувати проїзду вантажівок через польсько-український кордон із 6 листопада. Вони вимагають повернення дозволів для українських водіїв, вилучення польських машин із електронної черги, а також випускати з території України порожні польські вантажівки поза чергою.
Також польські перевізники не лише необґрунтовано блокують пункти перетину на кордоні з Україною, а й всупереч обіцянкам блокують цистерни з паливом та гуманітарну допомогу допомогу Україні.
Профільна єврокомісарка з транспорту Адіна Велян звинуватила польську владу у недостатній ініціативності щодо владнання ситуації на україно-польському кордоні та «дотриманням там закону», а також пригрозила санкціями для Польщі.
1 грудня стало відомо, що Міністерство відновлення України і Міністерство інфраструктури Польщі спільно напрацьовують заходи для розблокування кордону. Першим пунктом з переліку заходів є відкриття пункту пропуску «Угринів- Долгобичув» для проїзду порожніх вантажівок. Це дозволить якомога швидше зняти блокаду та налагодити безперебійний транспортний рух через кордон.
Унаслідок блокування українсько-польського кордону експорт через ці пункти пропуску знизився на 40%, а держбюджет України втратив 9,3 млрд грн через недонадходження митних платежів.
Додамо, Україна і Європейський союз підписали Угоду про вантажні перевезення автомобільним транспортом 29 червня 2022 року. Її початковий термін дії складав один рік з можливістю продовження. Згодом дію угоди продовжили до кінця червня 2024 року.
За даними Мінінфраструктури, після підписання Угоди кількість перевізників, які перетинали кордон в напрямку ЄС, у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року збільшилася на 53%, кількість перетинів – на 43%.
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини Львова – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook.
Андрій Котенський