ОСТАННІ НОВИНИ

Центр протидії корупції про законопроект Порошенка щодо незаконного збагачення: «Гірший, ніж за часів Януковича»

Соломія Головіна

|

Законопроект Президента України Петра Порошенка про незаконне збагачення є гіршим, ніж норма про незаконне збагачення, запроваджена за часів Віктора Януковича. Про це повідомляє Центр протидії корупції.

 

«28 лютого на сайті Верховної Ради України з’явився законопроект президента України Петра Порошенка, який начебто повертає кримінальну відповідальність за незаконне збагачення. Утім, норма, запропонована президентом, — гірша, ніж норма про незаконне збагачення, запроваджена 2011 року за часів Віктора Януковича», – мовиться у заяві.

Порошенко пропонує наступну редакцію: «Набуття особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, у власність активів у значному розмірі без законних на те підстав за відсутності ознак зловживання владою або службовим становищем чи ознак прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою, а так само передача нею таких активів будь-якій іншій особі».

Як стверджує ЦПК, за такого формулювання, незаконне збагачення неможливо буде довести в суді.

«Для притягнення чиновників до відповідальності за необгрунтовані статки слідству потрібно буде доводити, що такий чиновник не отримував хабарі або не зловживав владою чи службовим становищем.

Простіше кажучи, прокурор буде зобов’язаний надати суду окремі докази, які підтверджують невинуватість чиновника у двох злочинах (зловживання та хабар), а вже потім мова може йти про незаконне збагачення.

Абсурдність президентського законопроекту фактично означає, що слідство має проводити окремі слідчі дії, щоб спростувати ці два злочина. Але таких повноважень не передбачає Кримінальний процесуальний кодекс (КПК).

З таким формулюванням неможливо буде притягти чиновників до відповідальності за набуття майна, яке не пояснюється їхніми офіційними доходами», – наголошують у ЦПК.

При цьому зауважують, що законопроект Президента погіршує формулювання злочину незаконного збагачення, запроваджене за часів Януковича 2011 року.

«Саме тоді вперше прийняли цю статтю, але прописали її таким чином, щоб унеможливити покарання за незаконне збагачення. Тоді під незаконним збагаченням розумілося отримання неправомірної вигоди. Проте, якщо раніше для покарання чиновника за незаконні статки необхідно було довести отримання хабара, то зараз Порошенко пропонує довести, що чиновник НЕ отримував хабар та не зловживав своєю посадою.

Повторна криміналізація незаконного збагачення також не дозволить притягти до відповідальності 65 осіб, щодо яких наразі є відповідні провадження у Національному антикорупційному бюро. Ці справи в будь-якому разі будуть закриті, а докази — знищені.

Амністію також отримали чиновники, які незаконно збагачувалися після Революції Гідності. Оскільки кримінальний закон, який посилює відповідальність, не може мати зворотної сили в часі, чиновники із свіжо набутими корупційними статками у будь-якому разі залишаються непокараними», – переконані у ЦПК.

Як раніше повідомляв Львівський портал, НАБУ і САП закривають всі справи про незаконне збагаченнячиновників. Причиною такого кроку стало одіозне рішення Конституційного суду України, про скасування статті ККУ «Про незаконне збагачення». Тепер усі кримінальні провадженні в частині, що стосується незаконного збагачення, будуть закриті і поновити їх стане неможливо, адже закон не має зворотної сили.

Хто з нардепів домагався скасування статті про незаконне збагачення (список).

Хто з суддів скасував антикорупційну статтю (список).

До слова, кримінальну відповідальність за незаконне збагачення запровадили у 2015 році. Це було однією з вимог ЄС на виконання Плану дій з візової лібералізації, а також одним із зобов’язань України перед МВФ, закріпленим меморандумом.

Водночас у ЄС спростували всі аргументи, якими скасувала відповідальність за незаконне збагачення.

 

 

 

Реклама партнерів

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


Загрузка...