Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич сьогодні, 10 грудня, приїхала до Львова, щоб оглянути нещодавно відкритий Навчально-практичний центр електрозварювання у Вищому професійному училищі автомобільного транспорту та будівництва. А також взяла участь у засіданні круглого столу «Розвиток професійної освіти», де разом з роботодавцями та керівниками професійно-технічних навчальних закладів Львівщини обговорила нові можливості розвитку профтехосвіти.
Під час брифінгу Лілія Гриневич розповіла наскільки важливим є залучення до професійно-технічної освіти потенційних роботодавців, які би брали участь до повноцінного впровадження в Україні дуальної системи освіти.
«Вже третій рік поспіль відбуваються інвестиції у обладнання такої освіти, і для нас критично важливо залучити до неї роботодавців. Для цього є кілька причин. Перш за все заклади професійно-технічної освіти мають готувати випускників для сучасного ринку праці. Тому для створення стандартів і правильного змісту такої освіти нам потрібні роботодавці. Окрім того роботодавці – це ті, хто можуть інвестувати у професійно-технічну освіту і допомогти навчатися учням на виробництві. Це така досить популярна дуальна система навчання (коли, наприклад, 2 дні учні навчають у навчальному закладі, а 3 дні – на виробництві). Для того, щоб роботодавці брали участь у дуальній освіті, вони повинні бути вмотивовані та мати певні гарантії, що успішні учні, які отримали сучасну освіту, підуть до них працювати. Для цього ми оприлюднили проект розпорядження уряду про здобуття професійно-технічної освіти з дуальною формою навчання, де визначені обов’язки роботодавця, закладу освіти і учня», – розповіла Міністр освіти і науки, передає кореспондент Львівського порталу.
Також Лілія Гриневич сказала, що в Україні вже є частина навчальних закладів, які працюють з елементами дуальної освіти. Зокрема це ті заклади, які знайшли партнера-роботодавця, що був зацікавлений у розвитку профтехосвіти.
«За останні три роки ми за кошти державного бюджету зробили 100 навчально-практичних центрів по Україні. Обласні адміністрації також робили центри за кошти від залишків освітньої субвенції. Відтак у Львівській області було створено 18 навчально-практичних центрів, 5 з яких зроблені за кошти роботодавців, 6 – за кошти субвенції, а решту – за кошти області», – додала вона.
Додамо, що зараз в системі профтехосвіти навчається понад 238 тисяч учнів, що є майже в 2 рази менше, ніж 10 років тому. Відтак у Кабміні обговорюється новий закон про професійну-технічну освіту, вже є затверджена концепція розвитку такої освіти. Також ведуться перемовини з ЄС про великий проект по модернізації інфраструктури професійно-технічної освіти в Україні.
Нагадаємо, з 1 вересня цього року в усіх закладах професійної освіти Львівської області мали запровадити дуальну форму навчання, яка передбачає переорієнтацію профтехосвіти з теорії на практику. Тобто тепер студенти повинні проводити на виробництві 70% навчальних годин.
Фото: ЛОДА
Соломія Григор'єва