Ледве не кожному офісному співробітнику доводиться залишатися на зв’язку під час відпустки. Більшість «білих комірців» вважають це нормою, а кожен десятий бачить у такій необхідності позитивні сторони. Про це свідчать дані Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна, інформує кореспондент Львівського порталу.
З кожним роком у світі зростає кількість людей, які не уявляють своє життя без інтернету й мобільного зв’язку. Навіть збираючись на відпочинок, вони підшукують готель із wi-fi, використовують мобільний інтернет або підключають роумінг. Це пов’язано не лише з бажанням підтримувати зв’язок із рідними й близькими або мати доступ до соц. мереж. Для більшості офісних співробітників це необхідність, продиктована умовами роботи в компанії. За даними опитування hh.ua, дев‘ять із десяти «білих комірців» так чи інакше повинні лишатися на зв’язку під час відпустки. Для третини опитаних це обов’язкова вимога роботодавця. Двом із п‘яти бути в зоні доступу необов’язково, але вкрай бажано. Кожен п’ятий готовий підтримувати зв’язок із офісом у виняткових випадках. І лише кожен десятий офісний співробітник може дозволити собі вимкнути мобільний і не заходити на робочий e-mail.
Поміж тих, кому обов’язково слід залишатися на зв’язку, найбільше юристів, автотрейдерів і працівників гуртової торгівлі. Менше за все така потреба виникає в айтішників, працівників медіа, а також лікарів і фармацевтів.
Загалом «білі комірці» звикли до такого режиму й готові до дзвінка з роботи, навіть коли знаходяться у відпустці. Половина із них сприймає це спокійно за умови, якщо не смикають за дрібницями. А кожен шостий вважає постійне спілкування з клієнтами, колегами і керівництвом частиною своєї роботи. Кожен десятий бачить у необхідності бути на зв’язку тільки позитивні сторони, оскільки таким чином може не втрачати контроль над справами. Тим часом четверта частина офісних співробітників проти, щоб їх турбували, і відстоюють своє право на особисте життя.
Жінки частіше, ніж чоловіки, висловлюють своє невдоволенням тим, що доводиться вирішувати робочі питання віддалено. Також більшою мірою негативно ставляться до такої необхідності люди у віці 20-40 років. А ось ті, кому за 40, частіше, ніж решта, висловлюють негативне ставлення до дзвінків і листів по роботі під час відпустки.
Якщо все ж співробітник відмовиться залишатися на зв’язку під час відпустки, то у половині випадків нічого страшного не станеться. Кожен четвертий «білий комірець» сам не уявляє ситуацію, щоб він відмовився бути доступним на пошті або по телефону. 15% припускають можливе погіршення стосунків з керівництвом. А ось такі радикальні заходи, як штраф або звільнення, в українських компаніях непопулярні. Лише до двох зі ста офісних співробітників можуть застосувати фінансові стягнення і стількох же можуть звільнити. Поміж інших можливих неприємностей «білі комірці» називають страх «провалити» проект, втратити клієнтів, не втримати замовлення і, як наслідок, зазнати матеріальних збитків, які відобразяться як на прибутку компанії, так і на зарплаті співробітника.
Дані були отримані в результаті опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua в червні 2015 року. В опитуванні взяли участь 4679 респондентів.
Фото: www.ogo.ua