Сьогодні на сесії міської ради ухвалили скасування рішення виконавчого комітету від 1 червня 2012 року №375 «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у міському електротранспорті». Відповідно до цього рішення плата за проїзд становила 1,5 гривні. Цю інформацію передає прес-служба Львівської міської ради.
Відповідно до ухвали сесії, повинно бути відновлене рішення виконавчого комітету від 5 серпня 2011 року №736, відповідно до якого тариф на перевезення становив 1,25 гривень.
«У більшості міст України плата за проїзд в електротранспорті сьогодні становить 1,50 гривні. Сьогодні працівники підприємства «Львівелектротранс» – це тисячний колектив – вчасно отримують зарплату. Ведеться активна робота з Європейським Банком. Ця ухвала приймається з порушеннями закону, вона не вступить в дію. Я зупиню це рішення», – зазначив міський голова Львова Андрій Садовий.
Щодо скасування рішення виконавчого комітету від 01.06.2012 №375 «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у міському електротранспорті» юридичне управління ЛМР має ряд зауважень.
«Ми вважаємо, що це рішення не має жодних юридичних підстав, оскільки згідно із ЗУ «Про органи місцевого самоврядування» рішення органів місцевого самоврядування, тобто рішення виконавчого комітету, можуть бути скасовані рішенням Ради лише у випадку, коли вони суперечать нормам чинного законодавства або іншим ухвалам Ради.
Більше того, у 2009 році Радою було прийнято рішення про затвердження кредитних договорів та договорів-гарантій між «Львівавтодором», «Львівелектротрансом», міською радою та ЄБРР. Відповідно до цих договорів міська рада зобов’язана була через виконавчий комітет, бо це його повноваження, підняти тариф до рівня 1,5 гривні, як економічно обґрунтованого тарифу. У випадку невиконання такого рішення, для міста можуть бути негативні наслідки. Банк на свій розсуд може вимагати повернення всіх виплат як від «Львівелектротрансу», так і від «Львівавтодору», – заявила начальник юридичного управління Гелена Пайонкевич.
Є лише два міста в Україні, де тариф у електротранспорті є меншим, ніж 1,5 гривні. Це Чернівці, де вже іде процедура підняття тарифу, і Вінниця, де рішення про підняття тарифу буде розглядатися після прийняття транспортної схеми. Тобто, Львів є одним із останніх міст, які вирішили прийняти таке рішення.
«Коли на виконавчому комітеті розглядалося питання про зміну тарифу з 1,25 на 1,5 гривні, депутати міської ради також виступали і опонували про те, що підвищення ціни є недоцільним. Зараз же вони винесли ухвалу практично не обговорюючи її. Рішення виконавчого комітету абсолютно відповідає його компетенції, воно є законним.
Підняття тарифу на 25 копійок лише частково покращило фінансовий стан «Львівелектотрансу». Витрати на електроенергію зросли на 25%, заробітна плата збільшилась на 25%. На утримання та ремонт виробничого обладнання видатки збільшились на 50%. Підняття тарифу до 1,5 гривні лише частково покривали ці витрати. А враховуючи те, що підприємство ще має кредитні заборгованості, воно не в стані самостійно вирішити та врегульовувати свої питання.
Підняття тарифу дозволяло не допускати заборгованості із заробітної плати та купувати елементарні матеріали для проведення ремонтів. У тарифі, розміром 1,5 гривні, закладена мінімальна собівартість 10%. Враховуючи ті проблеми, які ми маємо, відмінивши зараз тариф, ми свідомо прирікаємо підприємство на борги із заробітної плати, несплату податків і неможливість перспективи розвитку», – повідомив в.о. директора департаменту житлового господарства та інфраструктури Володимир Олійник.
Нагадаємо, відповідно до рішення виконкому ЛМР, з 7 червня 2012 року проїзд у електротранспорті Львова складає 1,5 гривні. Вартість пільгового проїзду – 0,75 гривні. Тариф, який діяв до прийняття рішення виконкому 1 червня 2012 року (текст рішення тут ), затверджували ще у серпні 2011 року.
фото: Львівський портал