Якість доріг у Львові вже років 20 є предметом постійних нарікань пасажирів та водіїв. За часи незалежності львівські дороги регулярно зазнавали хіба «ямкового» ремонту, результати якого переважно зникали разом зі снігом після зими. У цьогорічному бюджеті Львова на ремонти доріг заклали великі кошти, якщо порівнювати з минулими роками. Здавалося б, головна причина усунена, і треба лише використати ці гроші.
Однак реалізація масштабних планів оголила проблеми, які завадили нормально впоратися із поставленими завданнями.
Передовсім, йдеться про масштаби ремонтів. Зрозуміло, що вони викликають щоденні незручності для сотень тисяч людей, – починаючи від тих, під чиїми вікнами працюють ремонтники і закінчуючи водіями приватних авто та громадського транспорту, пасажири якого накручують щодня зайві кілометри через розриті дороги. У цьому випадку дуже важлива чітка координація і планування ремонтів, як і дотримання графіків робіт.
Спочатку скидалося на те, що з цими компонентами планування у нас в місті все гаразд. Але те, що було дуже гарно і чітко розроблено на папері, в реальному житті розбилося на друзки. Відтак, координація та контроль робіт перетворилися на банальні сварки з підрядниками, а про графіки робіт у певних випадках говорити вже якось і не випадає, особливо якщо люди щодня їздять повз незакінчену вулицю Мечникова, площу Торгову чи вулицю Короленка, яку за планом мали б відремонтувати ледь не місяць тому. Це так легко – список з трьох вулиць, а якщо напружитися, то і ще до десятка назбираємо.
На останній прес-конференції начальник львівської міліції Василь Пісний обурювався, чому ремонти, а відтак, і перекриття руху у Львові не погоджують з його відомством, хоча мали б. А справді – чому? Адже разом із ДАІ, яке відповідає за порядок на дорогах, можна було б зробити так, щоби ремонти автошляхів завдавали якомога менше незручностей.
Втім, це не найголовніше. Значно гірше те, що переможці тендерів на ремонти не вкладаються в графіки, а про якість робіт можна буде говорити наступної весни, коли на дорогах трохи сніг полежить.
Найбільша частка провини в цьому лежить на замовниках робіт, які визначають переможців тендерів переважно за одним показником – найнижчою ціною.
При цьому деякі невігласи прозоро натякають на те, що начебто такі тендери виграють за допомогою певних маніпуляцій, що підпадають під статтю 368 Кримінального кодексу України, але ми цьому навіть віри не ймемо. Без поважних на це доказів.
Оце під час прес-конференції начальник управління контролю та аудиту Львівської міської ради Іванна Юрейко дуже нарікала на фірму «Константа-Захід», яка досі займається ремонтом Мечникова, а зараз впевнено загрузла на площі Торговій. Пані Юрейко каже, що ця фірма зараз є найгіршим підрядником, бо на Торговій вже мало би бути виконано 70%, а там досі лишень ями та котловани.
Пані Юрейко ж каже, що у міській раді до цього не знали, як ця фірма працює «на ринку послуг», а перемогла вона передовсім завдяки низькій ціні. І лише зараз видно, чим ця низька ціна обернулася для Львова: у центрі регулярні корки, графік ремонту зірвано і т.д., а за тиждень вже буде жовтень. Де були фахівці, які перевіряли подані на тендери документи? Невже їх ніщо не насторожило? А найголовніше – чи хтось із чиновників, яке таке санкціонували, буде притягнений до відповідальності чи хоча б звільнений? Чи зробить керівництво виконавчих структур та депутатських корпусів висновки для того, щоби наступними роками, коли в місті необхідно буде зробити величезні ремонти доріг та й нові прокласти, такі випадки не повторилися, чи хоча б були зведені до мінімуму.
А поки що жителям Львова тільки й залишається, що на зиму сподіватися – незабаром стане геть холодно і ремонти на дорогах стануть не актуальними, їх припинять до весни. А от чи поточні ремонти закінчать, сумнівно, чи хтось знає.