Львів досі не розрахувався з «ЛАЗом» за отримані 37
автобусів для забезпечення міста громадським транспортом до Євро-2012.
Заборгованість за це складає 30 млн грн. Допоки ці кошти не будуть виплачені
заводу, «ЛАЗ» не поновить поставок транспортних засобів. Про це сьогодні на
прес-конференції повідомив генеральний директор ТОВ «ЛАЗи» Ігор Малець.
«Львів заборгував 30 мільйонів гривень за 37 автобусів,
виготовлених під замовлення до Євро-2012. Окрім того, ще у 2009 році віддали
два автобуси, так звані гармошки, але до сьогодні ми не отримали за них грошей.
А тролейбусів Львів не замовляє і не оплачує. І хоча завод завжди бере
передоплату, для Львова ми робили без передоплати. Однак, коли є 30 мільйонів
боргів, то ми більше Львову не будемо робити, допоки не отримаємо коштів», –
заявив І.Малець.
За його словами, «ЛАЗ» уже виготовив для Харкова 52
тролейбуса-гармошки, а для Донецька – 15. «Вони зробили передоплату й ми не
можемо їм відмовити і робити для Львова, який нічого не платить», – додав
І.Малець.
Своєю чергою секретар Львівської міськради Василь Павлюк
запевнив, що незабаром питання виплати заборгованих коштів «ЛАЗу» буде
вирішене.
«Ми беремо позику в «Ощадбанку». Під неї ми заставили
приміщення, у яких знаходяться філії «Ощадбанку». Зараз розглядається наступний
транш. На жаль живемо у час кризи і Львів має більші потреби соціального
характеру, на які треба витрачати кошти. Тому бюджетних коштів немає. Але беремо позику, працюємо», – зазначив
В.Павлюк.
За його словами, Львів планує закупити по 100 одиниць
автобусів і тролейбусів.
Заступник голови Львівської облдержадміністрації Володимир
Губицький також запевнив в тому, що фінансові стосунки між містом і виробником
будуть невдовзі поновлені. «Кошти підуть, буде оплачено поставлений транспорт і
буде придбано наступний, бо ми маємо підготуватися до Євро-2012», – зазначив
В.Губицький.
Водночас він запевнив, що поставки автобусів за міжнародним
контрактом – до Македонії – жодним чином не вплине на поставку автобусів для
міст, які приймають Євро-2012.
Генеральний директор ТОВ «ЛАЗи» додав, що справді завод
потенціал ще має й може забезпечити одночасно кілька контрактів.
До слова, вартість автобусів для України та для європейських
міст практично не відрізняється. За словами І.Мальця, один автобус коштує
близько 1,5 млн грн. Також транспортні засоби майже однакові зовні, натомість
за якістю вони різняться. До прикладу, двигун для автобусів стандарту Євро-4
(виготовляють за македонським контрактом) на 30% дорожчий, аніж для автобусів
стандарту Євро-3 (виготовляють для українських міст).
Пояснює це гендиректор зафіксованими у європейському
контракті цифрами.
«Сьогодні завод прибутків не отримав, все йде на розвиток
виробництва. Вся комплектація у нас європейська, ціни на неї зросли за рік часу
на 15%. Але контракт з Македонією зафіксований», – розповів І.Малець. – «Технічно
вони не відрізняються, єдине, що екологія краща в Євро-4. Там краще очищення
вихлопних газів, ніж у Євро-3. Також систему обліку пасажирів і відеонагляд європейські
автобуси мають, а Львів, наприклад, такого не вимагає».
Львівський портал