Автобусний конфлікт - „Поступ“, 26 лютого

|

Минулого тижня розгорівся скандал навколо одного з найбільших українських автобусних заводів — Львівського. На початку лютого керівництво ЗАТ Торговий дім ЛАЗ бадьоро відрапортувало про успіхи Львівського автобусного, а вже минулого тижня стало відомо про те, що Торговий дім ЛАЗ і безпосередньо автобусний завод розривають співпрацю. До того ж кожна зі сторін висуває свою версію конфлікту.

6 лютого відбулися збори акціонерів ЗАТ ЛАЗ, на яких підвели підсумки діяльності підприємства за минулий і окреслили напрями розвитку на нинішній рік. Зборам передувала прес-конференція, на якій керівництво Торгового дому позитивно оцінило діяльність заводу. Однак вже минулого тижня, а саме 16 лютого, президент ТД ЛАЗ-Україна Роман Ніколаєв повідомив про розірвання стосунків з ЗАТ ЛАЗ з ініціативи Торгового дому та про свій вихід зі складу наглядової ради ВАТ ЛАЗ та ЗАТ ЛАЗ. Основною причиною цього, як зазначено в офіційному релізі ТД ЛАЗ-Україна, стала незгода Романа Ніколаєва з політикою, яку проводять згадані структури в частині керування проектом ЛАЗ. За його словами, під час створення торгового дому передбачали його участь у стратегічному керуванні проектом розвитку Львівського автобусного заводу. Спільними зусиллями керівництва ЗАТ Львівський автомобільний завод, ЗАТ Торговий дім ЛАЗ-Україна та ВАТ АвтоЛАЗ (Росія) було розроблено комплексну програму стратегічного розвитку проекту ЛАЗ. Однак спостережна рада ЗАТ ЛАЗ, що є представником інтересів власника підприємства, відхилила цю програму. Тож подальшу участь у проекті, як сказано в прес-релізі, Роман Ніколаєв вважає недоцільною.

А на початку цього тижня до інформаґентств потрапив прес-реліз, підписаний прес-службою ЗАТ ЛАЗ, в якому йдеться про те, що ініціатором припинення співпраці з Торговим домом є власне ЗАТ Львівський автомобільний завод, а не сам Торговий дім. У релізі зазначено, що на зборах акціонерів було відзначено незадовільні результати реалізації автобусів марки ЛАЗ в Україні. „Найяскравішим прикладом був провалений Торговим домом ЛАЗ-Україна тендер на постачання автобусів до Києва, коли із 150 куплених міською адміністрацією автобусів продукція ЛАЗу склала лише 30 одиниць“, — сказано в повідомленні. Порівняно з 2002 роком частка ЛАЗу на українському автобусному ринку знизилася з 18% до 6,5% за значного зростання обсягів виробництва та експорту продукції ЗАТ ЛАЗ. Тож акціонери вирішили припинити комерційну співпрацю з ЗАТ Торговий дім ЛАЗ-Україна в частині збуту продукції ЛАЗ.

У прес-релізі ЗАТ ЛАЗ прокоментовано і заяву Романа Ніколаєва про його вихід із наглядової ради компанії: „…пан Ніколаєв ніколи не був акціонером ЗАТ ЛАЗ, а лише представляв інтереси одного з акціонерів у наглядовій раді за довіреністю. У 2003 році цей акціонер відкликав довіреність, видану пану Ніколаєву, і призначив з 1 січня 2004 року свого нового представника, пана Ротляуфа“.

Здавалося б, ситуація очевидна — непорозуміння між підприємствами призвело до розриву стосунків. Однак насправді все не так просто. По-перше, як стало відомо „Поступу“ з конфіденційних джерел, жодного конфлікту між ЗАТ ЛАЗ та Торговим домом ЛАЗ-Україна не було. Епіцентром конфлікту став сам Торговий дім. На жаль, в ТД ЛАЗ-Україна коментувати ситуацію відмовилися. По-друге, прес-реліз, який був розісланий інформаґенціям від імені прес-служби ЗАТ ЛАЗ, насправді ніколи прес-служба не готувала. Підтвердженням цього є як формат документа, так і те, що вказаний у релізі номер телефону не є номером прес-служби ЗАТ ЛАЗ. Ще один момент, який вдалося з`ясувати „Поступу“, полягає в тому, що наразі угода між ЗАТ ЛАЗ та Торговим домом ЛАЗ-Україна не розірвана. Щоправда, в Торговому домі кореспонденту „Поступу“ повідомили, що Торговий дім ЛАЗ-Україна вже не співпрацює з ЗАТ ЛАЗ. Схоже на те, що конфлікт справді розгорівся всередині самого Торгового дому, а його дійові особи вирішили втягнути в нього своїх партнерів. Так, для масовості…

ДОВІДКА

2003 року ЗАТ Львівський автомобільний завод випустив 436 автобусів (у 2002 році — 307), з яких 381 — нової моделі, на суму 97,7 млн грн. У 2002 році підприємство виробило продукції на суму 45,3 млн грн. Зростання обсягів виробництва в грошовому еквіваленті становило 115,5%.

Минулого року було реалізовано 419 автобусів на суму 84,2 млн гривень (у 2002 — 269 автобусів на суму 35,9 млн грн). В Україні продано 183 автобуси на суму 42,2 млн грн, що становить 44% від загальної кількості реалізованої ЗАТ ЛАЗ продукції.

Пелагія ГОЛУБЕЦЬ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *