ОСТАННІ НОВИНИ

Хто візьме у свої руки аеропорт «Львів». Топ-5 кандидатів

Львівський портал

|

У четвер, 18 листопада,  відбулось засідання постійно діючої Комісії Міністерства інфраструктури,  що розглянула документи та презентації учасників конкурсу на заміщення вакантної посади генерального директора ДП «Міжнародний аеропорт «Львів» імені Данила Галицького».

аеропорт

Спочатку комісія визначила, що професійним вимогам відповідають дев’ять кандидатів. На наступний день комісія відібрала 5-ох найкращих кандидатів, які будуть боротися за крісло директора аеропорту «Львів».

У планах всіх п’яти кандидатів – залучення нових авіакомпаній, покращення інфраструктури та залучення нових коштів. Як саме збираються «відроджувати» львівський аеропорт кандидати на посаду директора Львівському порталу повідомили у Центрі транспортних стратегій.

Олег Горєлов (раніше – глава ЗАТ “Шиндлер”)

Одним з найважливіших стратегічних кроків Олег Горєлов вважає повернення лоукостера WizzAir.

Акцентує увагу на розвитку сегмента бізнес-авіації. За його словами, велика кількість бізнес-авіації зараз базується в Польщі і, якщо залучити її до Львова, то можна розраховувати на тисячу вильотів. Для цього необхідна участь МАУ в регулюванні тарифної схеми. Зокрема, потрібно понизити тариф на невнормовану стоянку, а також зробити привабливі умови для цього сегмента, плюс будівництво ангара.

Вважає, що частку доходів від неавіаційної діяльності можна довести до рівня 20%. Він пропонує добудувати готель. Однак, фокусуватися він буде не тільки на пасажиропотік аеропорту, але і загальний туристичний потік міста. За його словами, у Львові зараз недолік готелів, і такий проект – це один з важливих напрямків неавіаційних доходів.

Передбачає скорочення штату аеропорту на 7-8% через перекваліфікацію і організацію виходу на пенсію.

Володимир Костенко (заступник гендиректора аеропорту «Львів»)

Володимир Костенко акцентує увагу на технічних проблемах аеропорту: реконструкцію котельні, насосної станції, аварійно-рятувальної станції, будівництво очисних споруд тощо. Крім того,  Володимир Костенко зазначає, що у фахівців аеропорту є маса зауважень до нового аеровокзалу.

Вважає, що організаційна структура аеропорту не відповідає фактичним обсягом перевезень. Стверджує, що між підрозділами відсутня тісна координація. Тому пропонує визначити чітку організаційну структуру аеропорту, яка відповідатиме таким факторам: функціям та цілям аеропорту, розмірам аеропорту, видам перевезень, ступеню фінансової автономії.

Планує залучити в аеропорт Львів такі авіакомпанії як Belavia, Uzbekiston Airways, WizzAir Hungary, а також провести переговори з компанією Globe Air Cargo на тему можливості розвитку вантажних перевезень та вантажного Обслуговуючі.

Зменшити витрату палива хоче шляхом вишукування можливості розміщення спецтехніки з боксах терміналу та поблизу терміналу.

Олександр Лісовик (директор з продажу та маркетингу “Азербайджанські авіалінії”)

Поточна інфраструктура аеропорту є недовантаженою, тому інвестування в інфраструктуру – це зараз не першочергове завдання, стверджує Лисовик.

Називає використання старого терміналу джерелом надходжень від неавіаційних доходів. Там можна побудувати великий шопінг-мол або щось інше.

Вважає, що головне – це вивести підприємство на отримання стабільного авіаційної прибутку. Хоче переглянути затверджені ставки зборів з метою приведення їх до ринкових, збільшити тарифи по наземних зборів, які обчислюються у гривні.

Планує залучення авіакомпаній, у тому числі лоукостерів, і проведення на регулярній основі переговорів з перевізниками з метою утримання і залучення нових. Однак не готовий давати компенсацію лоукост-компаніям при наявності максимальних понижуючих коефіцієнтів. Крім понижуючих коефіцієнтів, для регулярних авіакомпаній, на його думку, необхідно створити систему стимулювання для приватних операторів.

Павло Прусак (комерційний директор аеропорту «Харків»)

Основні  технічні проблеми аеропорту, які потрібно вирішити – це введення в експлуатацію смуги, а також вирішення питання зі світло-сигнальної системою, яка зараз працює в тестовому режимі, вважає Павло Прусак.

За його словами, сьогодні у Львові неавіаційні доходи становлять менше 10%. Підвищити цей відсоток кандидат пропонує за допомогою парковки, упаковки багажу (цим повинен займати безпосередньо аеропорт, що принесе в рік близько 300-350 тисяч грн доходу), будівництва VIP-залу. Павло Прусак бачить три джерела фінансування для будівництва цього об’єкта: державні кошти, залучення інвестора, який в подальшому і буде обслуговувати цей термінал, а також випуск облігацій. За словами кандидата, основні тіньові схеми працюють у наданні послуг з пакування багажу, парковці, закупівлі, а також в оренді.

Стверджує, що штат, який зараз становить 800 чоловік необхідно скоротити до 600 чоловік.

Залучати нові авіакомпанії планує за допомогою програми надання знижок: в перший рік – 50%, другий рік – 30%, третій рік – знижки на нові напрямки. Крім того, кандидат пропонує надавати додаткові знижки на нерегульовані тарифи з наземного обслуговування.

Оскільки лоукост компанії намагаються на всьому економити, то кандидат пропонує створити для них окрему інфраструктуру, де такі перевізники зможуть обслуговуватися дешевше. Пропонує використовувати механізм, коли місто має компенсувати аеропорту один долар з шести при додатковій знижці в зборах.

Тетяна Романовська (раніше – начальник аеровокзального комплексу аеропорту «Львів»)

Тетяна Романовська акцентує на необхідності введення в експлуатацію злітно-посадкової смуги, будівництва вантажного терміналу і ангару, залучення інвестицій в неавіаційні сфери діяльності.

Хоче використовувати стару будівлю терміналу для створення VIP-терміналу, стверджує про необхідність наявності готелі поблизу аеропорту.

Упаковка багажу і парковка повинні проводиться через тендерні процедури на основі створення прозорих умов оцінювання.

Підвищення прибутковості і грошових потоків планує досягти за допомогою збільшення обсягів перевезень, ефективного планування ресурсів та мінімізації витрат.

Вважає, що необхідно проаналізувати яку частину співробітників залишити на постійній роботі, а яку залучати під час пікових періодів роботи аеропорту. Допускає узгодження з профспілкою і трудовим колективом умов гарантування збереження робочих місць для співробітників певних підрозділів.

Планує розробку механізму підтримки базових авіакомпаній в умови лібералізації ринку.

Львівський портал звернувся за коментарем до народного депутата, першого заступника голови транспортного комітету ВРУ Ігоря Васюника, який неодноразово піднімав питання аеропорту «Львів», прокоментувати конкурсний відбір.

васюник

За його словами, цей конкурс нічим не відрізняється від попередніх двох – непрозорість та нефаховість відбору керівників державних підприємств. Вкотре потужне підприємство та весь колектив знову можуть стати заручниками інтересів бізнес-структур.

«Втретє конкурс на посаду гендиректора аеропорту «Львів» проводять непрозоро. По-перше, багатьох претендентів навіть не допустили до конкурсу. Питання чому? По-друге, щоразу Мінтранс міняє кваліфікаційні вимоги до претендентів таким чином «підтасовуючи» їх під потрібних комусь учасників. По-третє, конкурсна комісія не розглядає проекти учасників, а саме це мало б стати основою для відбору керівника: як він (претендент – Ред.) бачить і планує розвиток такого стратегічного держпідприємства.

Цього тижня з колегами з транспортного комітету ми будемо розглядати питання щодо проведення так званих конкурсів на керівників державних підприємств. Ми бачимо, що піднімати питання публічно про непрозорість та підкилимність  ухвалення рішень в міністерстві – вже результату не дає. Тому ми цього тижня на засіданні транспортного комітету будемо розглядати звернення на ім’я прем’єр-міністра України щодо зміни міністра транспорту та його заступників», – наголосив Ігор Васюник.

Нагадаємо, що Міністерство інфраструктури відмовилося провести конкурс безпосередньо у «міжнародному аеропорту «Львів».

Раніше Львівський портал повідомляв, що «дерибан» державних коштів в аеропорті «Львів» продовжують «кришувати». А також те, що на летовищі не введено в експлуатацію злітно-посадкову смугу та відключили посадкові системи, які дозволяли літакам сідати у негоду. Про ці та багато інших зловживань читачі можуть прочитати в статтях Аеропорт «Львів» у зоні турбулентності та Аеропорт «Львів» у зоні турбулентності – 2. Як вкрасти мільйон (розслідування).

Фото: Соціальні мережі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.