СБУ викрила керівництво міжнародного аеропорту «Львів» в махінаціях із закупівлею пального на майже 6 млн грн. Така новина нещодавно облетіли усі ЗМІ Львівщини. Склалось враження, що правоохоронні органи нарешті звернули увагу на корупцію в одному з діючих та перспективних державних підприємств Львова. Проте правоохоронні органи та чиновники замовчують прізвища справжніх корупціонерів та дерибанщиків, які розкрадають набагато більші суми та доводять аеропорт до банкрутства.
Пройшло півроку, як «Львівський портал» оприлюднив докази та документи фінансових махінацій керівництва міжнародного аеропорту «Львів». На той час, вже після Революції Гідності, на держпідприємстві всіма фінансовими справами продовжували керували «смотрящі» регіоналів. Розкрадання бюджетних коштів було практично на кожному тендері із закупівлі послуг та товарів. Лише на прибиранні терміналу та території аеропорту за рік «відмивали» понад 1,2 млн грн. Практично всі найбільш вартісні тендера вигравали фірми, які пропонували послуги за завищеними цінами. При цьому мільйонні тендери отримували фірми зі статутним капіталом в тисячу гривень. «Львівський портал» також провів розслідування і оприлюднив докази того, що керівництво аеропорту «Львів» підробляло документи, підписувало договори «заднім» числом, щоб освоювати державні кошти виключно через свої фірми.
Про ці та багато інших зловживань читачі можуть прочитати в статтях Аеропорт «Львів» у зоні турбулентності та Аеропорт «Львів» у зоні турбулентності – 2. Як вкрасти мільйон (розслідування)
Оприлюднення «Львівським порталом» доказів зловживань на держпідприємстві стало причиною колективних звернень та запитів народних депутатів в правоохоронні органи. При Комітеті ВРУ з питань транспорту та зв’язку за ініціативи львівських нардепів Ігоря Васюника та Миколи Кадикала було створено робочу групу щодо розслідування зловживань в аеропорті «Львів». І лише після публічного тиску трудового колективу аеропорту та нардепів Міністерство інфраструктури провело фінансовий аудит на держпідприємстві та оголосило конкурс на заміщення посади гендиректора. Щоправда «відкритий та публічний» конкурс на нового керівника згодом перетворили на фарс і мотиви цього стали зрозумілі згодом.
В крісло керівника аеропорту «Львів» з Києва прислали Дмитра Шинкарчука. На цьому призначені закінчились усі анонсовані профільним міністерством зміни в львівському аеропорту. Пройшло 100 днів як призначили Шинкарчука, а на підприємстві не впроваджено жодних змін. Найгірше – нікого з тих, хто брав до цього часу участь у фінансових махінаціях, не відсторонили з посад. Так само мовчать обласне управління МВС і прокуратури: проти кого і за якими статтями відкрито кримінальні провадження?
Справжнім шоком стала інформація, коли ми дізнались, що в аеропорту «Львів» всіма фінансово-господарськими справами продовжують керувати люди «регіоналів», які причетні до розкрадання бюджетних коштів. Всі вони фігуранти попередніх антикорупційних розслідувань: Чєглатонєв В.І., Прадід С.В., Тригуб Р.М., Пономарьова Ю.В., Кузнєцов О.І. Нікого з них не притягнули до відповідальності.
Чеглатонєв В.І. – був і залишається виконавчим директором, контролює всю діяльність аеропорту, зокрема одноосібно займається розміщенням реклами в аеропорту та залученням орендарів, крім того член комісії по визначенню контрагентів по витратних договорах. Пономарьова Ю.В. – начальник юридичного управління в підпорядкуванні якої юридичний та договірний відділи, яка контролює всю юридичну та договірну роботу на підприємстві. Прадід С.В. – директор з економіки та фінансів, член комісії по визначенню контрагентів по витратних договорах. Тригуб Р.М.– голова комісії член комісії по визначенню контрагентів по витратних договорах, керівник контрольно-ревізійного відділу, проводить контроль за всією фінансово-господарською діяльністю, нагляд за тендерами. Ну і звичайно Кузнєцов О.І. – довший час перебував на посаді т.в.о Генерального директора та підписував всі резонансні договори, за якими відмивали мільйони гривень; на якого відкрита кримінальна справа по корупції. Від посади не відсторонений.
Всі ці «менеджери» призначені ще від часу проведення у Львові Євро-2012 при
тодішньому віце-прем’єрі Борисові Колеснікову. Їхні підписи стоять під багатьма сумнівними документами. Вони досі займають керівні посади і всі є членами комісії по розгляду господарських договорів!!! Це означає, що вони вирішують з ким підписувати договори і хто з контрагентів освоюватиме державні кошти. Ці «менеджери» далі сидять на фінансових потоках і працюють по відпрацьованих схемах.
Більше того, вищезгадані люди, користуючись службовим становищем, здійснюють нагляд та втручаються в роботу комісії з проведення внутрішніх розслідувань порушень та корупції на підприємстві!!! Самі крадуть – самі ж і розслідують.
Майже одразу стало зрозуміло, що новий гендиректор Шинкарчук призначений не для того, щоб вивести львівський аеропорт з крутого піке. Він не звільнив згаданих вище фігурантів фінансових оборудок, досі не провів фінансовий аудит держпідприємства, що свідчить про те, що про подальший розвиток аеропорту ніхто не думає. Шинкарчук продовжив роботу з майже всіма скандальними контрагентами, зокрема укладений з порушеннями новий договір і з «Інплейс Аеро», через яку відмивали мільйони. Працівників аеропорту, які висловили свою незгоду з діями керівництва, далі продовжують незаконно звільняти. Більшість з них змушені поновлюватись за рішенням судів і кожному з них держпідприємство тепер виплачує по 100 тис. грн компенсації.
Хаос та безвідповідальність на підприємстві дає можливість і надалі розкрадати державні кошти. Така мовчазна згода на дії команди-гастарбайтерів в аеропорту «Львів» (а всі вони з Одеси та Києва) і їхня безкарність – зайвий раз підтверджує, що всі ці схеми покриваються у столичних кабінетах.
Підтверджує це і народний депутат та перший заступник голови транспортного комітету у ВРУ Ігор Васюник, який неодноразово заявляв про зловживання в львівському аеропорту і бездіяльність керівництва Мінінфраструктури.
«Аеропорт «Львів» продовжують грабувати. Про розвиток підприємства, стратегічного для Львова інфраструктурного об’єкта, не думають ні в міністерстві, ні поставлені ними менеджери. Люди, які вже давно повинні фігурувати в кримінальних справах, продовжують розкрадати аеропорт. Банда, яку поставили ще за часів Колеснікова, досі там. З колегами з транспортного комітету ми використали всі можливі важелі впливу, щоб вирішити цю ситуацію. Міністерство провело фінансовий аудит по аеропорту «Львів» і там доказів не на одну кримінальну справу. Але ходу цим справам не дають. Переконаний, не без домовленості з високопоставленими чиновниками. Навіть після публічного розголосу і численних звернень – корупцію та зловживання в аеропорту продовжують покривати. Раніше був «смотрящий» Несторенко, тепер прислали іншого – такого собі Афанасьєва. Де-юре вони ні за що не відповідають, а де-факто контролюють діяльність підприємства. Бачимо повну бездіяльність Генпрокуратури, МВС та СБУ.
Якщо найближчим часом міністр транспорту не звільнить керівництво аеропорту «Львів» – буду з колегами ініціювати збір підписів за відставку міністра. Окрім того, вимагатиму, щоб міністерство подало результати фінансового аудиту в аеропорту «Львів» в правоохоронні органи з вимогою оцінити законність діяльності попереднього керівництва і за фактом виявлених зловживань порушити справи. Всі знають, що найбільші крадіжки державних коштів проходять саме на проведенні тендерів на державних підприємствах. І Львів не виняток. Людям розповідають про боротьбу з корупцією, але не кажуть кого з чиновників засудили за крадіжку коштів в особливо великих розмірах. Якби було покарання в дії, почали б менше красти», – говорить львів’янин, народний депутат Ігор Васюник.
Аеропорт «Львів» вже давно став лакмусовим папірцем для усіх постреволюційних чиновників, політиків, керівників правоохоронних структур на готовність боротись, а не лише розповідати про боротьбу з корупцією. Одні стали на підтримку трудового колективу, інші львівські «революціонери» не посоромились підписати листи на захист «смотрящих» та фігурантів оприлюднених фінансових схем. Так само жодного разу не було публічної заяви щодо ситуації навколо аеропорту «Львів» від керівництва міста.
Тож поки Міністр транспорту розповідає про «відкрите небо» в аеропорту з недобудованою злітно-посадковою смугою, рядові працівники підприємства засвоїли одне – зміна старої влади на нову ще не означає знищення корупційних схем.
Нагадаємо, в першій частині розслідування про зловживання у львівському аеропорту «Львівський портал» (спираючись на документи) розповів, як ставленики друзів «Сім’ї» узаконили сумнівними договорами перебування на території режимного об’єкту «смотрящих» та «тітушок», щоб захищатись від невдоволених працівників. Написали також коротко про факти, які можуть свідчити про ряд фінансових махінацій і про бездіяльність, що призводить до значних втрат. А також про львівських народних депутатів, які безапеляційно стали на сторону нечистого на руку керівництва в державному аеропорту «Львів».
В другій частині розслідування «Львівський портал» опублікував матеріали, які доводять, що аеропорт «Львів» банально і цинічно розкрадають. І роблять це під прикриттям високопоставлених чиновників, політиків, фейкових громадських організацій і не виключено, що і правоохоронних органів. В той час, як волонтери за власні кошти фінансують українську армію, українцям пропонують «затягнути пояси», а уряд намагається взяти фіндопомогу в міжнародних фондів, мільйони і мільярди гривень із державних підприємств спокійно перетікають в кишені корупціонерів. І, звісно, в кишені тих, хто продовжує їх «кришувати».
Чим менше буде самореклами, тим дієвішою буде антикорупційна діяльність.