ОСТАННІ НОВИНИ

На співбесідах однаково обманюють роботодавці та шукачі роботи

|

Співбесіда під час приймання на роботу — це двосторонній обмін інформацією між пошукачем і роботодавцем. У той час як пошукач презентує свої професійні навички, роботодавець надає інформацію про компанію і посаду, яка пропонується. Але, на думку 63% офісних співробітників, під час співбесіди викривляють інформацію однаковою мірою і роботодавець, і пошукач. Такі дані були отримані в результаті опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua.

Хоча серед обивателів побутує думка, що під час співбесіди більш зацікавленою стороною є пошукач, це далеко не завжди відповідає дійсності. За даними попередніх досліджень, більше ніж половина опитаних компаній застосовували переманювання співробітників у конкурентів. Щоб отримати цінного співробітника, кваліфікованого експерта або безвідмовного трудягу, роботодавці також готові «хитрувати» на співбесідах.

Хто більш правдивий: роботодавець чи пошукач? 63% опитаних впевнені: у процесі співбесіди обидві сторони маніпулюють інформацією у своїх інтересах. 19% респондентів вважають, що більше приводів схитрувати і навіть прибрехати є у пошукачів, а 14% офісних працівників звинувачують у тому ж роботодавців. Є і романтики: 4% офісних співробітників вважать, що всі чесні й надають винятково правдиву інформацію про себе й свою компанію.

Особисто зіштовхувались із недостовірною  інформацією на співбесіді 71% пошукачів — у цьому вони звинувачують рекрутерів і роботодавців. Прикрашати дані про себе і про свої професійні якості в резюме намагались 57% офісних співробітників. До того ж кожен десятий із них регулярно подає про себе неправдиву інформацію. На співбесіді пошукачі не набагато частіше кажуть правду: у цій ситуації інформацію викривляють лише 54% опитаних, і серед них лише 7% прикрашають завжди. Це не дивно, адже під час співбесіди роботодавцю легше перевірити, чи правду каже пошукач. «Обманщиків» однаково багато і серед чоловіків, і серед жінок.

Як викривляє інформацію роботодавець або рекрутер на співбесіді? У половині випадків роботодавець перебільшує можливості кар`єрного зростання. На другому місці — надання неправдивої інформації про зарплату і компенсації, а на третьому — хибні дані про рівень позиції і майбутні завдання. Крім того, кожен третій офісний співробітник стикався з тим, що применшувався рівень складності роботи, а обіцяний графік роботи не відповідав дійсності. 23% респондентів відзначили, що на співбесіді їм надавали не повністю правдиву інформацію про соціальні гарантії, а 16% опитаних поскаржились на недостовірну інформацію про саму компанію. І лише 4% респондентів упевнені: на співбесіді вони почули від роботодавця чисту правду.

Чоловікам частіше, ніж жінкам, надавали неправдиву інформацію про зарплату і компенсації (51% і 43% відповідно). Офісним співробітникам, старшим за 40 років, значно частіше подавалась недостовірна інформація про компанію (20%), а також про рівень заробітної платні (52%).

Залежно від професійної сфери, роботодавці по-різному викривляють інформацію. Працівники сфери виробництва частіше чули правду про рівень позиції і майбутні завдання, а також про графік роботи. У сфері будівництва і нерухомості роботодавець частіше дезінформував опитаних стосовно складності роботи. Найбільш правдиві з майбутніми службовцями банки й фінансисти: лише кожен десятий працівник у цій галузі отримав недостовірну інформацію про компанію. А ось роботодавці у сфері маркетингу й реклами в 60% випадків грішили тим, що перебільшували можливості кар’єрного зростання.

Що прикрашає пошукач? Найчастіше — рівень зарплати на попередньому місці роботи (42%), очевидно, щоб на новій роботі платили більше. Кожен третій офісний співробітник прикрашає мотиви пошуку роботи. 28% респондентів замовчували або викривляли інформацію щодо причин звільнення, а ще 28% опитаних недоговорювали про наявність пропозицій від інших компаній. Пошукачі також схильні замовчувати конфлікти з керівництвом, не видавати свою справжню зацікавленість у цій компанії або посаді, перебільшувати свої професійні навички і досвід роботи. Крім цього, в ТОП-10 найбільш викривленої пошукачами інформації увійшли особисті якості та обов’язки на попередньому місці роботи.

Жінки частіше, ніж чоловіки, перебільшують рівень зарплати на попередньому місці роботи (44% і 40% відповідно). Прекрасна стать також частіше замовчує мотиви пошуку роботи і причини звільнень. Чоловіки ж уникають розповідей про конфлікти з керівництвом і наявність пропозицій від інших компаній.

Найбільш правдивими виявились  пошукачі в сфері страхування, банківських і фінансових послуг. Люблять прикрасити як і резюме, так і розповідь про себе під час співбесіди маркетологи, рекламники, а також працівники сфери торгівлі.

Дані були отримані в результаті опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua в липні 2013 року. Загалом було опитано 1716 респондентів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *