Бізнес по-чесному

Ірина СМЕРТИГА, „Новий Погляд”

|

Соціально відповідальні компанії є привабливими для потенційних працівників.

Бути соціально відповідальною компанією хоч і затратно, та все ж вигідно. 58% відвідувачів супермаркетів найбільших міст України, яких опитала компанія Overbrand, віддали б перевагу (або ж уже віддають) соціально відповідальним брендам, а 91% опитаних покупців воліли б працювати в соціально відповідальній компанії. Такі цифри озвучив на саміті з соціальної відповідальності, що відбувся минулої п’ятниці, провідний фахівець зі зв’язків із громадськістю філії ЗАТ „Київстар Дж.Ес.Ем” у Львові Віктор Гальчинський.

Саміт із соціальної відповідальності «Ми інвестуємо у соціальну турботу» відбувся з ініціативи молодіжної громадської організації AIESEC. Організатори ставили собі за мету познайомити представників львівського бізнесу з концепцією соціальної відповідальності бізнесу та з успішним досвідом застосування цієї стратегії на практиці. Львівські підприємці, що завітали на саміт, мали можливість дізнатися, що вкладають у поняття соціальної відповідальності бізнесу такі великі компанії як „Київстар”, Tetra Pak, МакДональдс, Балтік Беверідж Холдинг (якій належить Львівська пивоварня) та Галнафтогаз, і як вони реалізовують принцип корпоративної соціальної відповідальності.

Що таке соціальна відповідальність бізнесу в Україні, кожна компанія розуміє по-своєму. «Чимало великих та середніх компаній розуміють ведення соціально відповідальної політики лише як необхідність дотримуватися законодавства країни перебування, штучно зводять соціально відповідальну політику до благочинної чи спонсорської діяльності або ж розуміють її лише як певний новий інструмент зв’язків із громадськістю», – зауважив Віктор Гальчинський. Тим часом соціальна відповідальність бізнесу – поняття значно ширше. Вона випливає із золотого правила: поводься з іншими так, як бажаєш, щоб поводилися з тобою, – зазначає Гарі Роше, представник EBBF – неприбуткової організації, яка просуває етичні цінності в бізнесі. Заробляти гроші не є погано, вважає пан Роше. Однак заробляти їх, експлуатуючи людей, виснажуючи природні ресурси, обдурюючи державу і суспільство – це зле.

Водночас кожна з компаній, представники яких подавали на саміті своє бачення поняття корпоративної соціальної відповідальності, акцентує увагу на якихось конкретних напрямах. Для «Галнафтогазу» та Тетра Паку це екологічні програми. Компанія Тетра Пак запроваджує програми переробки упаковки, яку вона виробляє. Продукцію компанії повністю переробляють на вторинну сировину. Тим самим компанія намагається мінімізувати негативний вплив на навколишнє середовище.

Балтік Беверідж Холдинг акцентує на соціальній відповідальності при розробці та впровадженні маркетингової стратегії підприємства. „Коли ми розробляємо маркетингову кампанію, то думаємо, передусім, за її етичність”, – зазначає менеджер зі зв’язків із громадськістю групи підприємств “Балтік Беверідж Холдинг” Олена Маркова.

У компанії Київстар виокремлюють соціальну відповідальність щодо продукту, держави, співробітників та соціальних програм суспільства. Скажімо, соціальна відповідальність щодо співробітників, у розумінні Київстару, передбачає не лише виплату легальної зарплати, а й забезпечення можливостей для професійного розвитку працівників, „а також адекватний розмір компенсаційних пакетів і соціальних пакетів – конкурентна заробітна плата, соціальне страхування, додатковий соціальний пакет залежно від кваліфікації співробітника”, – каже Віктор Гальчинський.

Київстар також активно розвиває соціальну програму „Для людей, для країни”, яку реалізовують вже четвертий рік поспіль. „Цю програму умовно можна поділити на два напрямки: допомога найбільш незахищеним верствам суспільства (діти-сироти, інваліди, самотні літні люди) та розвиток національної культури та спорту – гордості України”, – зазначив Віктор Гальчинський.

Бути соціально відповідальною компанією – це не данина моді, а потреба. «Менеджери компаній розуміють, що бізнес – це лише один сегмент суспільства. І цей сегмент не може себе добре почувати, якщо в інших сегментах буде погано», – зауважив у коментарі «Погляду» Олесь Пограничний. До того ж це вигідно компанії. «Головними перевагами є можливість управляти своєю репутацією, посилення лояльності та довіра споживачів, розвиток і збереження інтелектуального капіталу, краще управління ризиками та диференціація від конкурентів. Кінцевим результатом цих переваг є збільшення капіталізації”, – вважає Віктор Гальчинський. Окрім того, додає Олесь Пограничний, соціально відповідальна компанія має більше шансів у боротьбі за кращих працівників на ринку. На думку пана Пограничного, наразі Україна не є соціально відповідальною державою. Тому компаніям, які дотримуються концепції соціальної відповідальності, доводиться нелегко, оскільки вони намагаються бути «соціально відповідальними в соціально безвідповідальній державі».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *