ОСТАННІ НОВИНИ

Блокада польських перевізників затримує волонтерську допомогу для ЗСУ, – ЗМІ

|

Благодійні та неурядові організації, які постачають військову допомогу Збройним силам України, зіткнулися із кількатижневими затримками критично важливих поставок безпілотників, електроніки та пікапів через протести польських перевізників на кордоні. Про це повідомило агентство Reuters з посиланням на представників фондів та підприємств, які підтримують ЗСУ, пише Європейська правда.

Керівник найбільшого в Україні благодійного фонду допомоги військовим «Повернись живим» Тарас Чмут розповів, що десятки систем нічного бачення і пікапів, а також сотні безпілотників, закуплених фондом, застрягли на кордоні на кілька тижнів.

«Це не дуже добре, тому що вони прив’язані до проєктів, термінів і дедлайнів… Щось просувається, але повільніше, ніж раніше», – сказав він агентству.

За його словами, фонд «Повернись живим» намагається домовитися з польською владою про безперешкодне проходження їхньої допомоги, оскільки Київ не має іншого вибору, окрім як імпортувати багато необхідних речей з-за кордону.

«Пікапи всі приходять з-за кордону, комплекти нічного бачення всі приходять з-за кордону… Безпілотники FPV взагалі приходять з-за кордону, і це (протест) гальмує нашу роботу», – зазначив Чмут.

Протести на кордоні також впливають на виробників військової техніки, зазначив Віктор Долгоп’ятов, який керує некомерційним підприємством «Інженерний корпус», що виробляє різні види обладнання для ЗСУ.

«Якщо блокада триватиме, це може стати і вже стає великою проблемою», – сказав Долгоп’ятов.

За його словами, блокада кордону призвела до затримки поставок деталей для машин на його заводі, а також компонентів для блоків живлення, які використовують в двигунах безпілотників і радіостанціях.

«Я переконаний, що велика кількість деталей, які йдуть на підприємства приватного сектору, що працюють над оборонними проєктами, на жаль, зараз стоять на кордоні», – сказав він.

За його словами, далекобійники, які пропускають військові вантажі, часто не роблять цього з товарами подвійного призначення для підтримки військових зусиль.

Потенційний спосіб обійти блокаду – перевозити вантажі звичайними автомобілями, а не вантажівками, але це набагато дорожче.

Анатолій Акулов, який керує благодійним фондом «Україна в броні», що доставляє як військову, так і гуманітарну допомогу, сказав, що вартість перевезення з Польщі в Україну, яка зазвичай становить 1700-2300 доларів за контейнер, у листопаді зросла до близько 5000 доларів.

Акулов повідомив, що доставка деталей для безпілотників і гуманітарних вантажів затримується. Вантажі рибальських сіток, призначених для використання в якості сіток проти безпілотників, чекають на кордоні третій тиждень, зазначив він.

«Для того, щоб привезти вживані рибальські сітки для захисту наших солдатів від російських безпілотників, мені потрібно щонайменше 10 тисяч доларів», – пояснив Акулов.

Що відомо про блокаду на кордоні з Польщею

Польські перевізники почали блокувати проїзду вантажівок через польсько-український кордон із 6 листопада. Вони вимагають повернення дозволів для українських водіїв, вилучення польських машин із електронної черги, а також випускати з території України порожні польські вантажівки поза чергою.

Також польські перевізники не лише необґрунтовано блокують пункти перетину на кордоні з Україною, а й всупереч обіцянкам блокують цистерни з паливом та гуманітарну допомогу допомогу Україні.

Профільна єврокомісарка з транспорту Адіна Велян звинуватила польську владу у недостатній ініціативності щодо владнання ситуації на україно-польському кордоні та «дотриманням там закону», а також пригрозила санкціями для Польщі.

1 грудня стало відомо, що Міністерство відновлення України і Міністерство інфраструктури Польщі спільно напрацьовують заходи для розблокування кордону. Першим пунктом з переліку заходів є відкриття пункту пропуску «Угринів- Долгобичув» для проїзду порожніх вантажівок. Це дозволить якомога швидше зняти блокаду та налагодити безперебійний транспортний рух через кордон.

Унаслідок блокування українсько-польського кордону експорт через ці пункти пропуску знизився на 40%, а держбюджет України втратив 9,3 млрд грн через недонадходження митних платежів.

Додамо, Україна і Європейський союз підписали Угоду про вантажні перевезення автомобільним транспортом 29 червня 2022 року. Її початковий термін дії складав один рік з можливістю продовження. Згодом дію угоди продовжили до кінця червня 2024 року.

За даними Мінінфраструктури, після підписання Угоди кількість перевізників, які перетинали кордон в напрямку ЄС, у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року збільшилася на 53%, кількість перетинів – на 43%.

Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини Львова – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *