Цього року Уряд України в рамках втілення Стратегії розбудови дорожнього господарства країни забезпечив виконання безпрецедентного для держави обсягу дорожніх робіт, що перевищує показники минулих років. Кількість лабораторних перевірок якості дорожнього полотна, при цьому, йде на тисячі. Про це в коментарі журналістам сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман.
«Цього року ми забезпечили безпрецедентний рівень і обсяг ремонту, реконструкції доріг – по кожному регіону. Ми не беремося за справу, аби потім її кинути. Ми щороку перевиконуємо навіть ті завдання, які ставимо перед собою. Наступного року закладаємо 56 млрд грн на виконання дорожніх робіт», – сказав Володимир Гройсман.
Він відзначив, що головний показник ефективності всіх кроків – якісні і безпечні дороги, яких стає дедалі більше. За процесом спостерігають Державна аудиторська служба, яка веде фінансовий облік, а також фахівці ДП «Дорожній контроль якості». «Держаудитслужба постійно перевіряє фінансову звітність, плюс існує система лабораторних досліджень. Бригади роблять проби і визначають, чи відповідає технологія нормам. Жодної гривні ми не платимо за погано зроблені дороги. Цього року зроблено біля 3 тис. таких досліджень. Плюс 300-400 різних перевірочних заходів, які дозволяють добиватися якості», – повідомив Глава Уряду.
Показово, наголосив Прем’єр-міністр, що і місцева влада долучається до процесу – шляхом використання ресурсу, що надійшов у рамках реформи децентралізації. Разом з тим, щодо областей, де дорожні роботи ведуться погано і без дотримання строків, будуть зроблені висновки.
«Люди не можуть чекати, коли влада побудує дорогу. Ми ухвалили Стратегію, знайшли ресурс. Треба організаційно над цим питанням працювати», – сказав Володимир Гройсман.
Окремо Глава Уряду торкнувся теми контролю за безпекою руху. На ці заходи цього року виділено понад 2 млрд грн. Наступного року асигнування не зменшаться.
«Ми затвердили план на 2018-2022 рік – за 5 років з’єднати всі обласні центри. Наступного року виділяємо 17,7 млрд грн на місцеві дороги – в райцентрах, куди руки держави не доходили десятиліттями, – сказав Володимир Гройсман. – Окрім того, ми з вересня ввели нові норми проектування та будівництва, аби якість та рівень безпеки були такі, як в Європі. Це дасть можливість уникнути величезного виклику – смертності на дорогах. Тож будемо посилювати наші вимоги і контроль».
Довідково
Кабінет Міністрів України в рамках політики безпеки дорожнього руху відновлює масштабний контроль швидкості спеціальними засобами і силами Національної поліції з 8 жовтня. Як зазначив Глава Уряду, все відбувається не заради штрафів, а для дисципліни водіїв.
«І тут я маю сказати: мені не треба ні штрафи, ні покарання. Потрібно, аби і водії були здорові, і пішоходи. Перший тиждень Нацполіція буде попереджати. Далі – задіюємо всі механізми», – сказав Глава Уряду.
Недотримання швидкісного режиму є головною причиною дорожньо-транспортних пригод в Україні, в яких, за статистикою, щодня гинуть до 8 людей і близько 80 травмуються.